وزیر آموزش و پرورش:

بوفه‌های ناسالم مدارس از 50 درصد به 2 درصد کاهش یافته است

فانی گفت: با آغاز طرح سالم سازی بوفه‌های مدارس، اقدامات بسیار مثبتی برای ارتقاء سلامت مواد غذایی بوفه‌های مدارس صورت گرفته است، بطوری که در حال حاضر میزان سالم‌سازی بوفه‌ها بسیار ارتقاء یافته و بوفه‌های نا سالم به زیر 5 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، علی اکبر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: حداکثر 2 درصد از بوفه‌های مدارس در حال حاضر به ارائه مواد غذایی ناسالم مثل چیپس، پفک ، سوسیس و کالباس و بطور کلی مواد غذایی با ارزش غذایی کم می‌پردازند، این در حالی است که درگذشته نه چندان دور شاهد ارائه مواد غذایی ناسالم در بیش از 50 درصد بوفه‌های مدارس بودیم.

فانی گفت: باز خوردها و بررسی‌ و ارزشیابی‌ها از اقدامات انجام شده در خصوص اصلاح بوفه‌های مدارس نشانگر افزایش نظارت‌ها و سالم‌سازی بوفه‌های مدارس است.

هر چند کار شروع شده  و در صدد رفع مشکل در بوفه‌هایی هستیم که هنوز اقدام به فروش و ارائه مواد غذایی ناسالم می‌کنند ولی همچنان امیدواریم همین آمار کم زیر 5 درصدی هم از ارائه مواد غذایی ناسالم نباشیم. ضمن اینکه کار زمان بر است و نیازمند بازه زمانی طولانی‌تری است که با اقدامات فرهنگی هم بوفه‌ها را آماده کنیم تا با ارائه مواد غذایی سالم به حفظ سلامت جسم و ذهن کودکان کمک کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: بوفه ، مدارس ، سلامت ، کالباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار