محکومیت‌های بین‌المللی حمله تروریستی در تونس

سازمان‌ها و دولت‌های کشورهای مختلف جهان حمله تروریستی روز گذشته تونس را که در آن ده‌ها نفر از جمله گردشگران خارجی کشته یا زخمی شدند، محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، حزب الله لبنان جنایت پلید تروریستی را در تونس محکوم کرد و به دولت و ملت این کشور و بازماندگان قربانیان تسلیت گفت. 

حزب الله با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: «این جنایت زشت، قسمتی از سریال تروریسم است که ثبات را هدف قرار داده و وحدت امت را از بین می‌برد و وجهه دین اسلام را مخدوش می‌کند.» 

حزب الله در بیانیه خود افزود: «تروریسم برای خدمت به دشمن صهیونیستی و خدمت به برخی کشور‌ها و نیرو‌ها و سازمانهای اطلاعاتی در حال عمومیت دادن کینه خود به همگان است.» 

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی را به یکی از موزه‌های تونس به دست افراد مسلح محکوم کرد. 

۱۵ عضو شورای امنیت با انتشار بیانیه‌ای مشترک حمله مرگبار را به موزه باردو تونس به شدت محکوم کردند. 

 این شورا همچنین با خانواده قربانیان و دولت تونس ابراز همدردی کرد. 

در بیانیه شورای امنیت کشف عاملان حادثه روز چهارشنبه در تونس و محاکمه آنان درخواست شده است. 

از سوی دیگر دولت ژاپن نیز حمله تروریستی تونس را به شدت محکوم کرد. 

 «فومیو کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت ژاپن از این حمله تروریستی متعجب شد و به شدت آن را محکوم می‌کند». 

در این بیانیه آمده است ژاپن به همکاری با تونس و جامعه بین المللی در مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

همچنین «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای حمله مهاجمان مسلح را به موزه باردو در پایتخت تونس محکوم کرد و کشته شدن افراد را در این حادثه مایه تأسف دانست. 

 «فرهان حق» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل که بیانیه‌بان کی مون را می‌خواند، گفت: «او به خانواده قربانیان در این اقدام تأسف بار، صمیمانه تسلیت می‌گوید».



این خبر تکمیل می شود....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار