وزن خود را در عرض 6 ماه بدون رژیم کاهش دهید

این روش یک روش غیر رژیمی است که 6 ماه تا یکسال فرد به صورت سریع و آنی دچار کاهش وزن می‌شود.

بابک صدیق تنکابنی فوق تخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: روش جراحی برای بایپس کردن و روش غیر جراحی گذاشتن بالون معده، دو روش موقت کاهش وزن محسوب می‌شود. در روش غیر رژیمی کاهش وزن با گذاشتن بالون معده، فرد دچار کاهش وزن سریع و آنی می‌شود. این روش باید توسط متخصص گوارش صورت گیرد، در غیر اینصورت عوارضی با خود به همراه دارد.

وی افزود: پزشک بر اساس نمایه‌ی توده‌ی بدن یعنی نسبت وزن به مجذور قد میزان چاقی را دقیق محاسبه می‌کند. اگر BIM فرد یعنی نمایه توده بدن فرد بین 18 تا 25 طبیعی است و نیاز به هیچ یک از روش‌های لاغری ندارد. در صورتیکه BIM فرد بین 30 تا 40 باشد باز هم نیازی به گذاشتن بالون معده ندارد اما اگر این فرد دچار بیماری مانند دیابت باشد بهتر است با گذاشتن بالون معده از افزایش وزن خود جلوگیری کند.

صدیق تنکابنی ادامه داد: افرادی که دارای BIM بالای 40 هستند چاق محسوب می‌شوند و می‌تواند با روش غیر رژیمی بالون معده در طول 6 ماه تا یکسال به وزن مطلوب دست پیدا کنند.
البته وی خاطر نشان کرد: که بعد از خارج کردن بالون نیز فرد باید رژیم بگیرد تا وزن ایده‌آل خود را حفظ کند.

صدیق تنکابنی اظهار داشت: گذاشتن بالون در معده انسان چاق به وسیله‌ی آندوسکوپ و با بی هوشی ضعیف یا بی حسی موضعی صورت می‌گیرد. این عمل می‌تواند همراه با تهوع و استفراغ باشد که توسط پزشک و داروهایی که تجویز می‌کند قابل کنترل است.

وی تصریح کرد: بالون معده حجم معده را اشغال می‌کند تا فرد با غذای کمتری سیر شود، البته باید اشاره کرد که این روش‌ یک روش تیمی است به این منظور که فرد باید تحت نظر پزشک تغذیه نیز باشد تا اگر دچار کمبود ویتامین شد، عوارض را به حداقل برساند.

وی در پایان اضافه کرد: بالون معده از جنس سیلیکون بوده و بعد از حداکثر 1 سال می‌پوسد و به خود جرم می‌گیرد. این زباله‌ی باقی مانده در معده باید هر چه سریعتر خارج شود تا عوارض جدی‌تری نداشته باشد.






انتهای پیام/
برچسب ها: رژیم ، چاقی ، بالون معده ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار