طیب نیا:

نرخ تورم در سال 93 به 16 درصد کاهش یافت/ شروع سال 94 با ثبات بازار سرمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی توفیقات به دست آمده در سال 1393 را کاهش نرخ تورم 40 درصدی به 16 درصد و تثبیت نرخ ارز و طلا و دسترسی به رشد اقتصادی و اشتغال در کشور عنوان کرد.

وزیر اقتصاد از خزانه داری کل کشور بازدید کردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شادا، علی طیب نیا در جریان بازدیدی که با همراهی معاونان، تعدادی از مدیران کل وزارتخانه و روسای سازمان های همکار انجام شد، از نزدیک در جریان نحوه و کیفیت انجام کار و مشکلات کارکنان این معاونت قرار گرفت.

 این گزارش حاکی است، وزیر اقتصاد طی سخنانی در جمع مسئولان و کارکنان معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، با تقدیر از عملکرد مطلوب کارکنان این معاونت در مدیریت بودجه سال 1393 کل کشور، بودجه های سالیانه  کشور را دارا ی اهمیتی به مراتب بیشتر از صورت و سند مالی به منظور انعکاس ارقام درآمد و هز ینه دولت عنوان کرد. 

وی توفیقات به دست آمده در سال 1393 را کاهش نرخ تورم 40 درصدی به 16 درصد و تثبیت نرخ ارز و طلا و دسترسی به رشد اقتصادی و اشتغال در کشور عنوان کرد. 

وی در خصوص میزان دستیابی به هدفهای تعیین شده گفت: علیرغم توفیقات قابل قبولی که در اقتصاد کشور به دست آمده، بی ثباتی در بازار سرمایه که آن هم دلایل خاص خود را داشت در سال 93 یکی از دغدغه های ما بود. 

وی افزود:  امیدواریم سال 94 را با شرایط متناسب و با ثبات در بازار سرمایه شروع کنیم. 

وزیر اقتصاد در ارزیابی عملکرد اقتصاد کشور در سال 93 گفت: علی رغم کاهش قیمت نفت، با رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم و با همراهی دستگاههای اجرایی و مردم دستاوردهای ارزشمندی کسب شد. 

علی طیب نیا با اشاره به کاهش نزدیک به 20 هزار میلیارد تومانی در آمدهای نفتی دولت در سال 93 گفت: خزانه داری کل کشور توانست تمام هزینه های جاری و مزایای کارکنان دولت را به موقع پرداخت کند. 

وی در خصوص عملکرد دولت در بخش هزینه های عمرانی در سال 93 نیز گفت: در سال 92 مجموع هزینه های عمرانی پرداخت شده 13 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سالجاری به 26 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و به صورت نقدی پرداخت شد. 

طیب نیا در ادامه افزود: با احتساب اوراق مشارکت و اسناد خزانه و تهاتر مجموع پرداختی های دولت در بخش هزینه های عمرانی در سال 93 به 30 هزار میلیارد تومان رسید.  

وی در عین حال خاطر نشان کرد: در سال گذشته بخش قابل ملاحظه ای از درآمدها در روزهای پایانی سال محقق شد ولی امسال تلاش کردیم در وصول منابع سرعت عمل بیشتری داشته باشیم که این مهم ، نشان دهنده عملکرد موفق سازمان مدیریت و خزانه داری کل کشور بود. 

وزیر اقتصاد در پیش بینی عملکرد اقتصاد کشور برای سال 1394 نیز گفت: سال 94 را سال خیلی خوبی می بینم و امیدوارم بذرهایی که در سال 93 کاشته شد، در سال 94 به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار