کنترل سوزش معده با داشتن بهترین رژیم غذایی

پرهیز از مصرف غذاهای تند، ترش، چرب و مصرف نمک زیاد در کنترل علائم سوزش معده موثر است.

شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رفلاکس معمولا به دنبال افزایش اسید یا برگشت اسید از معده به مری رخ می‌دهد سوزش معده یکی از علائم رفلاکس است و این سوزش معمولا سر معده، پشت جناق یا هر دو ایجاد می‌شود. 

وی ادامه داد: رژیم غذایی مناسب و دارو درمانی در بسیاری از بیمارانی که رفلاکس معده دارند لازم است. داروهای ضد اسید و کاهنده اسید در کاهش سوزش معده بسیار موثر است، بسیاری از بیمارانی که رفلاکس معده دارند با مصرف کوتاه مدت دارو بهبود پیدا نمی‌کنند و باید به طور دائم یا به صورت دوره‌ای داروی ضد رفلاکس مصرف کنند. 

آگاه اظهار داشت: بیماران جوان که کاهش وزن، سابقه خانوادگی سرطان و علائم خونریزی گوارشی ندارند نیاز به آندوسکوپی و تست‌های تشخیص ندارند ولی در مورد بیماران با سن بالا توصیه می‌شود قبل از درمان، ‌آندوسکوپی انجام شود. 

وی بیان کرد: سوزش سر معده باعث التهاب مری، زخم و در مواقع نادر افزایش ریسک انواع سرطان مری شود. همچنین رفلاکس سبب علائم ریوی، سرفه، تنگی نفس و در برخی موارد باعث آسیب دندان‌ها یا سینوس‌ها شود که ممکن است در نهایت سینوزیت‌ مزمن را ایجاد کند. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار