"رشنو" عنوان کرد

مقابله "انصار الله یمن" با حمله زمینی عربستان

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: ورود نیروی نظامی زمینی "عربستان" به "یمن" درصورتی که با سلاح‌های پیشرفته غربی تجهیز نشوند یک بستر مقابله برابر را برای ملت یمن، جریان "انصار الله" و مجموعه‌ نیروهای مردمی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "نبی‌الله رشنو" کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با "شبکه‌ خبر " درباره تحولات "یمن" و تجاوز "عربستان" به این کشور با اشاره به مشکلات عدیده‌ عربستان و مصرف داخلی تجاوز به یمن برای سعودی‌ها اظهار داشت: آن‌ها ادعا دارند که مطالبه‌ شصت ساله خود را در سیطره بر "یمن" انجام می‌دهند و یمن به علت موقعیت استراتژیک و سوق الجیشی و بهره برداری خاص آن برای "عربستان" و بقایای حاکمیتی "منصورهادی" در عدن حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی عربستان در صورتی که با سلاح‌های پیشرفته غربی تجهیز نشوند یک بستر مقابله برابر را برای ملت "یمن"، جریان انصار الله و مجموعه‌ نیروهای مردمی فراهم می‌کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به طغیانگری و قصد سرزمین‌گشایی و تهاجم علیه تمامیت ارضی یک کشور مستقل یادآور شد: بعید است که ظرف روزهای آینده شیب اتفاقات کند شود و عربستان عقب نشینی کند.

رشنو با بیان اینکه همراهی ائتلاف عربی غربی با عربستان و سکوت نهادهای بین‌المللی صحنه رقابت را در فضای ژئوپولوتیک و ژئواستراتژیک، تصریح کرد: "روسیه" هم اعلام کرده که آماده‌ی مقابله است که هر چند این موضوع می‌تواند تشریفات سیاسی باشد و حمایت آمریکا از عربستان عملاَ یک فضای رقابتی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به موج گسترده قیام‌های مردمی در یمن که می‌تواند احیاگر جنبش‌های منطقه‌ای باشد، تأکید کرد: "منصور هادی" مطرح می‌کرد که جریان انقلابی صرفاَ شیعی است اما جریان امروز موج گسترده‌ی حضور اقشار و جریان‌های سیاسی مختلف را دارد.

این کارشناس مسائل استراتژیک یادآور شد: آنچه که مسلم است نگاه سلطه طلبانه "عربستان" و بمباران با پیشرفته‌ترین بمب‌ها و کشتار فجیع مردم است که سبب شده تا مردم اعم از شیعه و سنی متحد شوند و هر چه طغیانگری عربستان افزایش یابد زمینه یک مقابله جدی فراهم می‌شود.

رشنو با اشاره به اقدام عربستان در راستای کمک به گروه‌های تروریستی در "یمن" و ورود نیروهای نظامی عربستان تأکید کرد: توقع این است که محافل بین‌المللی بر اساس قوانین وضع شده ورود پیدا کرده و ایفای نقش کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان با اشاره به اهمیت اندیشه شدن راهکاری مناسب برای حل بحران یادآور شد: اتحادیه‌ عربی که صرفاً "ناسیونالیستی" است در نهادهای بین‌المللی هزینه می‌کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار