مکان‌های تفریحی ایران/

فیلبند ییلاقی ترین روستای مازندران + تصاویر

اگر هر چند مدت یکبار نیاز دارید روحتان را جلا دهید خوب است به یکی از روستاهای دیدنی ایران خصوصا در حاشیه شهرهای شمال ایران سر بزنید. روستای فیلبند یکی از همین روستاهاست که به شما لذت بسیاری خواهد بخشید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، روستای فیلبند در جنوب بابل و آمل برقرار شده است، که برای پیمودن مسیر آن از جاده هراز، باید حدود ۲۵ کیلومتر راه طی کنید و به سمت شرق و سنگچال بروید.

هیچ وقت هواشناسان نمی توانند هوای این منطقه را تشخیص دهند چرا که در روز ممکن است چند پدیده ی جوی در آن حاکم باشد.
این روستا در واقع بلند ترین روستای خنک و ییلاقی است که در منطقه مازندران یافت می شود. اگر بند پی غربی را تا کنون دیده باشید برای رسیدن به فیلبند راهی ندارید و می توانید در همان حوالی آن را بیابید.

ارتفاع فیلبند را تا سطح دریا حدود ۲۷۰۰ متر محاسبه کرده اند. ارتفاع روستا چنان زیاد است که ابرها همیشه مهمان این روستا هستند. مناظر زیبای اطراف در کنار فرشی از ابر همیشه مناظر این روستا را زیبا کرده است.اما وقتی که جو سالم و درست باشد و از ابرها خبری نباشد می توانید به راحتی و زیبایی، از این محوطه دیدن کنید و به مشاهده محیط و مناظر اطراف بنشینید.

سعی کنید برای دیدن از این منطقه یکبار هم در روزهای بارانی و برفی سری به روستا بزنید و از مناظر زیبای خدادادی لذت ببرید.

مردم این محل بسیار خونگرم هستند و از دیدار گردشگر ها بسیار لذت می برند.

روزهایی که ابر متراکم در آسمان باشد، شما می توانید مانند یک پهنه بلند این ابرها را مشاهده کنید و از دیدن چنین تصاویری حیرت زده شوید، چرا که در جای دیگر این امکان رخ دادن ندارد.

زمستان این روستا همیشه دیر تمام می شود. جالب این است حدود ۷ ماه از سال را این روستا با برف ها سپری می کند. البته چون با بارش برف راه بندان شدیدی می شود در زمستان محل تقریبا بدون سکنه روزگار سر می کند.

گیاهان این منطقه بسیار زیبا هستند و از جذابیت های کافی برخوردارند به طوری که وقتی بعد از سپری شدن زمستان هفت ماهه گل ها به بار می نشینند و جویبار ها جاری می شوند محل فیلبند بسیار زیبا خواهد شد که در عکس ها نمونه هایی از آن را مشاهده می کنید.

چطوری به فیلبند برویم ؟

برای رفتن به فیلبند مسیر ۲۵ کیلومتری حد فاصل آمل هراز را انتخاب کنید، بعد از اینکه از روستای سنگچال گذشتید می توانید روستای فیلبند را مشاهده کنید




انتهای پیام/
منبع:agencytravel.ir
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد توکلی
۱۳:۵۹ ۲۵ تير ۱۳۹۶
روستای کلاونگا واقع در بخش بلده که ارتفاع آن از 2800 فراتر است بلندترین روستای مازندران میباشد
آخرین اخبار