با عینک آفتابی استاندارد از پوست اطراف چشم خود محافظت کنید

آثار سوء استفاده از عینک‌های آفتابی غیر استاندارد بیشتر از فواید آن‌‌ها است.

دکتر کی‌پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان کرد: عینک‌های آفتابی باید از قابلیت محافظت سیستم‌ بینایی در برابر اشعه‌های مضر و مخرب خورشید به ویژه پرتوی فرابنفش بر خوردار باشند.

عینک‌های آفتابی باید حتما دارای استاندارد 400 باشد که عموما این مطلوب در بسیاری از عینک‌های آفتابی که به صورت غیر مجاز در سطح شهرها از طریق بعضی فروشندگان دوره گرد عرضه می‌شوند، وجود ندارد حتی آثار سوء، استفاده از چنین  عینک‌های آفتابی بیشتر از فواید کاربرد آن‌ها می‌باشد.

کی‌پور اظهار کرد: وضعیت قرار گرفتن فریم باید به گونه‌ای باشد که پلک‌ها و پوست حساس اطراف چشم را در برابر اثرات مخرب تابش خورشید مصون نگه دارد.

همچنین وی در ادامه عنوان کرد: عینک‌های آفتابی استاندارد نقش مهمی در پیشگیری بسیاری از ناهنجاری‌های بینایی و کاهش عواقب نامطلوب آن‌ها بر عهده دارند. تعیین استاندارد بودن عینک‌های آفتابی از طریق تجهیزاتی که در مراکز مجاز ارائه‌ی فریم‌های طبی موجود می‌باشد، صورت می‌گیرد و به عموم استفاده کنندگان از عینک‌های آفتابی توصیه می‌شود تا با مراجعه به مراکز اپتومتری از استاندارد بودن عینک‌های خود اطمینان حاصل کنند.

همچنین افراد در صورت لزوم به تعویض و جایگزین با انواع استاندارد اقدام کنند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار