قول مساعد رئیس جمهور نیجریه برای بازگرداندن دختران ربوده شده

"محمدو بوهاری،" رئیس جمهور جدید نیجریه قول داد در کمترین زمان ممکن دختران ربوده شده بوسیله بوکوحرام را به خانه برگرداند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ "محمدو بوهاری،" رئیس جمهور جدید نیجریه اعلام کرد از هیچ تلاشی برای برگرداندن 200 دختر دانش آموز ربوده شده بوسیله بوکو‌حرام ، فروگذار نخواهد کرد.

این دختران سال گذشته بوسیله تروریستهای بوکوحرام ربوده شدند و فقط تعداد کمی از آنها توانستند از دست تروریستها فرار کنند. بوکو‌حرام اعلام کرد دختران را در بازار بردگان جنسی فروخته است. 
سالگرد ربوده شدن 200 دختر دانش آموز نیجریه امروز برگزار می‌شود و مردم این کشور با برپایی راهپیمایی، یاد آنها را زنده نگه می‌دارند.

رئیس جمهور نیجریه در پاسخ به درخواست های متعدد مردم برای آزادی دختران گفت: هر تلاشی لازم باشد برای یافتن و نجات آنها انجام می‌دهیم، اما مشکل اصلی این است که از محل دقیق دختران ربوده شده هیچ اطلاعی در دست نیست. دولت من هرکاری انجام می‌دهد تا دختران به خانه برگردند.

سازمان عفو بین الملل تعداد زنان و دختران ربوده شده بوسیله گروه تروریستی بوکوحرام را از ابتدای سال 2014 حدود 2 هزار نفر اعلام کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار