در مراسم رونمایی از 5 دستاورد جدید نزاجا:

امیر سرتیپ پوردستان: وجود سامانه "اس 300" قابلیت پدافندی ارتش را بالا می‌برد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در نبرد هوایی سامانه "باور 373 " متناسب با سامانه "اس 300 " ساخته شده و مراحل خود را طی می‌کند اما با این وجود سامانه "اس 300 " قابلیت پدافندی ارتش را بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان" در حاشیه "مراسم رونمایی از 5 دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به عنوان بازوهای مسلح نظام همواره باید آمادگی خود را حفظ کنیم و دانشمندان جوان در نیروی زمینی ارتش این ایده‌ها را تبدیل به محصول کردند.

وی افزود: در دو رزمایش "محمد رسول‌الله" ارتش تاکتیک‌های مورد نیاز با استفاده از همین آمادگی‌ها آزمایش شد. 

امیرپوردستان تصریح کرد: در آستانه سالروز 29 فروردین روز نیروی زمینی ارتش شاهد افتتاح این دستاوردها و قابلیت‌های نیروی زمینی هستیم که در حوزه دفاع رزم زمینی را بالا برده و آماده می‌کند.

وی با اشاره به دستاوردهای رونمایی شده گفت: "تانک چرخدار" قدرت ضربت و سرعت بالایی دارد و "سلاح تیرانداز 23 میلیمتری" نیز برای اولین بار در دنیا ساخته شده و "ربات مسلح" نیز می‌تواند موشک‌ها را حمل کند و خودروی متحرک هم می‌تواند حفاظت زره‌ای برای یگان‌های ما ایجاد کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: ما باید متناسب با تهدیدات و فضا آمادگی‌هایی را حفظ کنیم واین دستاوردها در صنعت دفاعی به همین دلیل در کوتاه ترین زمان ممکن ساخته‌ شده‌اند.

**امروز "داعش" و "بوکوحرام" به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایت می‌کنند

امیرسرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی از 5 دستاورد جدید این نیرو اظهار داشت: امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این است که متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های دفاعی لازم را برای مقابله در خود ایجاد کند. 

وی افزود: جنگ‌های مشارکتی و نیابتی که "داعش" و "بوکوحرام" در "عراق" و "نیجریه" انجام می‌دهند به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و یمن نیز زخم خورده یک ائتلاف و مشارکت ناجوانمردانه است. 

امیرپوردستان تصریح کرد: 29 فروردین ماه سالروز ارتش و خاطره همه شهیدان که 48 هزار لاله گلگون کفن را تقدیم کرده‌اند را گرامی می‌داریم و امروز آمده‌ایم تا 5 دستاورد جدید نیروی زمینی که رعب و هراس در دل دشمنان انقلاب اسلامی و نظام ولایی می‌اندازد را رونمایی کنیم.

وی گفت: "حضرت امام خمینی(ره)" با تصمیمی شجاعانه ارتش را که تا مرز انحلال رفته بود به اقیانوس بیکران ملت پیوند زد و تبدیل به ارتش مردمی در خدمت قرآن و نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داد و ارتش هم صلاحیت‌ها  و لیاقت‌های خود را به خوبی نشان داد.

امیر پوردستان افزود: از همان ابتدای انقلاب اولین نیرویی که بازوی مسلح نظام برای دفاع از نظام نوپای جمهوری اسلامی بود ارتش است در 18 ماه حضور در نبردهای غرب کشور شهدای بسیاری از جمله خلبانان و کمک خلبانان "هوانیروز" داشت و این فداکاری‌ها منحصر به نیروی زمینی هم نبود و داوطلبین نیز از نیروی هوایی و دریایی نیز حضور داشتند و در مقابله با ناامنی‌های جنوب غرب کشور دیدیم که ارتش‌ حاضر می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: رژیم بعثی عراق با 12 لشکر و 45 تیپ مستقل تا بن دندان مسلح در مقابل دلاور مردان ما کاری از پیش نبردند و نیروی هوایی ما چنان ضربه‌ای بر صدامیان زد که تا سالها نتوانستند سربلند کنند و نیروی دریایی ما نیز هواپیماهای پیشرفته رژیم بعثی عراق را که خلبانان خارجی نیز داشتند یکی پس از دیگری نابود کردند. 

وی گفت: نیروهای ارتش تدین، ولایتمداری و تعهد خود را نشان داده و پاسخ حضرت امام خمینی(ره) را به شایستگی دادند و با داشتن کارکنان متدین و متخصص به شایستگی از مرزهای دریایی، زمینی و هوایی دفاع کرده و اقتدار سرباز مسلمان را نشان می‌دهند.

امیرپوردستان اظهار داشت: ما باید خود را آماده کنیم. نیروی زمینی شرایط را تحلیل کرده و متناسب با شرایط تهدید تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خود را در رزمایش "محمدرسول‌الله 1" در جنوب شرق کشور که رسانه‌ای شد و "رزمایش محمد رسول‌الله 2 " در جنوب غرب کشور که رسانه‌ای نشد آزمایش کرده و توانستیم فضای خود را بالا ببریم.

امیرپوردستان تصریح کرد: در مقابل فضای ناهمطراز و دشمنان منطقه‌ای ظرفیت‌های دفاعی لازم را در برابر آنها ایجاد می‌کنیم.

وی با اشاره به 4 مولفه تحرک، حفاظت، قدرت آتش و دقت گفت: سازمان تحقیقات و خودکفایی نزاجا متولی این کار شده که ایده‌های نیروی زمینی تبدیل به محصول شود و در اختیار نیروها قرار گیرد.

وی افزود: یکی از نکاتی که موجب توفیق این سازمان شده هدف‌گذاری منطقی و متناسب با رزم زمینی بوده و در شش هفت سال گذشته جوانان نخبه و شایسته نیروی زمینی به مراکز آموزش عالی فرستاده شدند و این نهال به درخت تناوری تبدیل شده که همه از محصولات آن استفاده می‌کنند و این کار توسط همین جوانان نخبه و ولایتمدار و با بودجه‌های اندک که بخاطر مسائل امنیتی نمی‌توان گفت و با دست خالی این کار را انجام دادند.

امیر پوردستان تاکید کرد: سیاست کلی در حوزه تحقیقات صنعتی ارتقای کیفی قابلیت‌های دفاعی در حوزه رزم زمینی، کاهش چگالی نفرات، قدرت و سرعت و دقت آتش، جدا کردن ارسال از سلاح و ... است که با قدرت خداوند و دعای بقیه‌الله‌الاعظم(عج) انجام می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این دستاوردها یک نکته قابل ارائه دارد وآن اینکه این عزیزان فاصله ایده تا محصول را کوتاه کردند و در یک زمانی که ده تا پانزده سال طول می‌کشید اما امروز به همت این عزیزان و توانمندی صنعتی فاصله ایده تا محصول بسیار کوتاه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بزرگان ما با عشق به کشور، میهن و ولایت این چنین کار می‌کنند و این عزیزان فخر و مباهات کشور هستند و دست تک تک این عزیزان را می‌بوسم. 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از فرزند "شهید اقارب‌پرست" با حضور فرماندهان نیروی زمینی ارتش تجلیل بعمل آمد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار