نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران تصریح کرد:

حذف 5 گروه یارانه بگیر کشف برخی رسانه‎هاست / عضویت جهانگیری در حزب کارگزاران بر کسی پوشیده نیست/دولت برنامه‎ای برای حذف یارانه نان ندارد

سخنگوی دولت درباره حذف 5 گروه یارانه بگیر پردرآمد گفت: رسانه‌ها کشف جدید را خبررسانی کردند و ما اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در چارچوب بودجه‌های سنواتی داریم.

اختصاص 1850 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکارانبه گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در روز سه‌شنبه یک اردیبهشت برگزار شد، با بیان اینکه یک میلیارد و هشتصد و پنجاه هزار تومان اعتبارات عمرانی به خزانه تخصیص داده شد تا برای تکمیل طرح‌های ناتمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران مورد استفاده قرار بگیرد اظهار داشت: این اقدام اولین بار بود که در دولت صورت می‎‌گرفت. ما هر سال با توجه به اینکه در روزهای پایانی اسفندماه درآمدهای خزانه واریز می‌شد فرصت کمی برای تخصیص طرح‌های عمرانی در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار می‌گرفت. لذا آن دقت کافی برای انتخاب طرح‌ها نمی‌توانست انجام شود. خوشبختانه امسال طبق اصلاحی که در قانون پیش آمد این فرصت برای دولت فراهم شد تا بتواند اواخر فروردین ماه نسبت به معرفی طرح‌های ناتمام اقدام کند.

نوبخت تأکید کرد: آثار خوب این کار این است که ما برخلاف سالهای گذشته که معمولا در چند ماه اول تخصیص طرح‌های عمرانی را نداشتیم ما با این شرایط از همین ماه نخست موفق شدیم که برای طرح‌های عمرانی اعتبار تخصیص دهیم و در حال حاضر خزانه در حال توزیع 28 هزار و 850 میلیارد تومان است.

نوبخت افزود: در راستای اجرای سیاست خروج از رکود افزایش اشتغال و کاهش تورم در سال جاری از سه محل سرمایه‌گذاری‌های لازم در اقتصاد ایران انجام می‌شود طبق قانون بودجه سال 94، 160 هزار میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های دولتی برای طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که 5 میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی در سال 94 سرمایه‌گذاری صورت بگیرد چون در سال 94 حدود 5 میلیارد دلار ورودی جدید به صندوق توسعه ملی است. بنابراین این رقم امکان سرمایه‌گذاری از طریق بخش غیردولتی در اقتصادمان انجام می‌شود و باید 20 درصد از این 5 میلیارد تومان به صورت یک میلیارد دلار به بخش کشاورزی و صنعت باید داده شود این یک میلیارد دلار تقریبا معادل 2850 میلیارد تومان است. بنابراین در سالجاری علاوه بر 160 هزار میلیارد تومان که دولت سرمایه‌گذاری می‌کند تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار بخش غیردولتی است تا بتواند سرمایه‌گذاری‌های لازم را به انجام برساند.

سخنگوی دولت تأکید کرد: نکته دیگر این است که دولت برای تقلیل هزینه استفاده از  پول این است که نرخ تسهیلاتی که از سوی صندوق توسعه ملی برای صنعت 21 درصد بود در آخرین جلسه هیئت امنا این رقم به 12 درصد، برای 10 استان و 16 درصد برای بقیه استان‌های کشور به انجام برسد. بنابراین نرخ تسهیلات اعطایی از سوی صندوق توسعه ملی از 21 درصد در سال 94 ، به 12 درصد برای استان‌هایی که کمتر توسعه‌ یافته هستند و شرایطی دارند که ما می‌خواهیم در آنجا سرمایه‌گذاری کنیم اختصاص یافت.

وی افزود: 16 درصد برای بقیه استان‌ها در نظر گرفته شد و 9 واحد درصد دولت پیشگام بود تا نرخ تسهیلات را تقلیل دهد. بخشی از کشاورزی که حدود 16 درصد بود این نرخ به 10 درصد و 14 درصد برای ده استان تقلیل یافت.

نوبخت تأکید کرد: 4 میلیارد دلار که به صورت ارزی تسهیلات داده خواهد شد به جای نرخ 6 درصد در حد 3.5 درصد نرخ سود تسهیلات ارزی قرار دارد در این روال دولت نشان داده است که مصمم است تا هزینه استفاده از پول برای سرمایه‌گذاری و نرخ تسهیلات کاهش پیدا کند به همین جهت نمایندگان دولت در شورای پول و اعتبار از کاهش نرخ سود بانکی دفاع خواهند کرد واساسا آن را پیشنهاد می‌کنند و البته این از اختیارات شورای عالی پول و اعتبارات است.

نوبخت تصریح کرد: در کنار این دو منبع منبع سوم تسهیلات نظام بانکی است که برآورد شد بالغ بر 300 هزار میلیارد تومان در سال جاری از سوی بانک‌ها پرداخت خواهد شد که 65 درصد این تسهیلات در حد 200 هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش است و بقیه برای سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی ثابت پرداخت خواهد شد که امیدواریم با تقلیل نرخ سود بانکی در این ارتباط شرایطی در اقتصاد ایران ایجاد شود که ما در سالجاری شاهد افزایش تولید، کاهش نرخ بیکاری و نرخ تورم باشیم. 

نوبخت درباره حزب کارگزاران گفت: هنوز احساس می‌شود ما حزب را به عنوان یک تشکل و مجموعه خیلی نامناسب و نامطلوب در جامعه تلقی می‌کنیم و افتخار هرکسی این است که بگوید من عضو هیچ حزبی نیستم.

نوبخت افزود: این درحالی است که یکی از ابزارهای مردم سالاری و دموکراسی و جمع‌بندی نظرات مردم از سوی احزاب می‌تواند صورت بگیرد اما هنوز در این فضا هستیم و همواره با احتیاط نسبت به احزاب نزدیک می‌شویم.

نوبخت درباره عضویت معاون اول رئیس جمهور در حزب کارگزاران گفت: عضویت وی سخن تازه‌ای نیست که با حزب کارگزاران همکاری داشته است و یک بار به دوستانشان در سال جدید سری زدند و این قدر مورد توجه قرار گرفتند بنابراین نباید فراموش کنید هر یک از اعضای دولت یک سلیقه سیاسی می‌توانند داشته باشند.

وی افزود: این افراد در جهت بسط آزادی مدنی تلاش می‌کنند و سازوکارهای حزبی را فعال کردند هر کدام از اعضای دولت هم می‌توانستند از قبل یک حزبی را تشکیل دهند و فعالیت کنند و این ارتباطات قطع نشدند.

نوبخت تأکید کرد: اگر از جایگاه دولتی به این مسئله نگاه کنیم اصل مهم این است که از امکانات دولت برای آن حزب نباید استفاده شود و برخی از اعضای دولت با برخی از احزاب همگرایی دارند و در انتخابات حزبی وارد می‌شوند این گونه نباید باشد البته در انتخابات دولت در راستای اجرای انتخابات باید در چارچوب قانون حضور پیدا کند. 

وی تأکید کرد: استفاده از امکانات دولتی برای فعالیت احزاب خلاف قانون است. نگاه تقریبی رسانه‌ها در این راستا نیز می‌تواند کمک کند.

نوبخت درباره حذف 5 گروه یارانه بگیر پردرآمد اظهار داشت: در این راستا رسانه‌ها کشف جدید را خبررسانی کردند و پیش بینی می‌کنم این قصه هیچ گاه به پایان نمی‌رسد در هر جلسه‌ای که باشیم اگر یک حرفی گفته شود یاد یارانه می‌افتیم در ما اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در چارچوب بودجه‌های سنواتی داریم.

وی افزود: سال گذشته که سال نخست دولت در قانون بودجه در تبصره 21 که چگونگی اجرایی این قانون دائمی که 5 ساله بود را داشتیم و در آنجا مشخص شد باید تعدادی از افراد یارانه بگیرند که مستحق و نیازمندند و در سال گذشته این قانون اجرایی شد منتها شناخت خانوارها نیاز به دقت بیشتری داشت چون پایگاه اطلاع رسانی ما بسیار دقیق نیستند و تأثیر اینکه بی‌جهت یارانه کسی قطع شود منفی است ما به حقوق شهروندی در دولت بسیار توجه داریم با تأنی و دقت تلاش شد که این کار صورت گیرد.

وی افزود: در سال 93 انجام شد و به دفعات بنده اطلاع  رسانی کردم و در سال 94 چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه در تبصره 20 تبیین شد و در این تبصره ضمن اینکه احکامی از جهت منابع و مصارف مورد توجه قرار گرفت تصریح شد که اجرای این تبصره باید مطابق یک آیین‌نامه اجرایی باشد تا به تصویب هیئت وزیران برسد.

نوبخت اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس در رسیدگی به قانون بودجه 94 با تأخیر این قانون را به ما ابلاغ کرد تا حال حاضر هنوز دولت موفق نشده است آیین نامه اجرایی تبصره 20 چگونگی اجرای هدفمندی یارانه‌ها که در چارچوب این تبصره است را در سال 94 مشخص کند بنابراین ما هنوز این آیین نامه را تصویب نکرده‌ایم که بخواهیم اجرایی کنیم که پیشاپیش برخی از رسانه‌ها اعلام دریافت نکردن یارانه 5 گروه یارانه‌بگیران را بدهند و به هیچ منبع رسمی از سوی دولت اشاره نکنند.

نوبخت اضافه کرد: این آیین نامه اجرایی وقتی تصویب بشود مشخص می‌شود که ما نسبت به سال گذشته که اقداماتی انجام شد در سال 94 چه می‌کنیم آیا 5 گروه یا سه گروه‌اند بنابراین به محض تصویب اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

نوبخت از اصحاب رسانه درخواست کرد تا قبل از اینکه این آیین نامه تصویب نشده است در جامعه استرس ایجاد نکنند.

نوبخت اضافه کرد: نمایندگان دولت از اجرای این طرح ابراز رضایت کرده‌اند، اما درباره مسکن مهر ابزار نگرانی کردند. در خصوص مسکن مهر مشکلات زیادی در دستور کار دولت قبل به ما اضافه شد و ما خود را موظف می‌دانیم تا این مشکل را حل کنیم در راستای تسهیلات و باتوجه به اینکه فهرست‌های ساخت و ساز در مسکن مهر بالا رفت دولت هزار میلیارد تومان تقبل کرد که 700 هزار میلیارد تومان از خزانه و 300 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت‌های آب و فاضلاب کمک بکنند برای ایجاد شبکه‌های برق و آب از محل منابع خودش که بار هزینه به متقاضایان مسکن مهر تقلیل پیدا کند و امیدواریم این کار به تدریج انجام شود تا بتوانیم پرونده مسکن مهر را ببندیم.

سخنگوی دولت با اشاره به طرح‌های دیگری در راستای مسکن مهر اظهار داشت: طرح مسکن امید و حمایتی آغاز شده است که در آن سالانه دولت باید سالانه 300 هزار مسکن ایجاد کند و در طی 6 سال یک میلیون و 800 هزار تسهیلات برای تولید مسکن ارزان قیمت است و این تسهیلات قرار شد از محل 200 میلیارد تومان منابعی که در قانون هدفمندی یارانه‌ها به عنوان پرداخت مابه تفاوت قائل شویم و با توجه به مصوبات دولت جلسات مستمری با وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با سازمان مدریت و برنامه‌ریزی برگزار می‌شود تا بتوانیم چگونگی اجرای این طرح مسکن ارزان قیمت را در سال جدید به انجام برسانیم.

نوبخت تصریح کرد: بنابراین در سال جدید ضمن این که 1000 میلیارد تومان مصوبه سال گذشته بود مصوبه هیأت وزیران پرداخت تسهیلات مسکن ارزان قیمت سال گذشته بود که تا 50 میلیون تومان در شهرهای بزرگ این تسهیلات افزایش پیدا خواهد کرد و امسال مصمم هستیم این طرح را اجرایی کنیم.

وی افزود: در سال جاری ما علاوه بر این که طرح مقبول تحول سلامت را ادامه دهیم، دو کار دیگر را در کنار آن از همین منابع قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به انجام برسانیم که یکی کمک به تولید مسکن ارزان قیمت و دیگری تسیهلات ارزان قیمت برای تولید این مسکن با اولویت زنان سرپرست خانوار و زوج‌های جوان است. همچنین از نظر مکانی بافت‌های فرسوده در اولویت قرار دارند.

نوبخت با اشاره به گام سوم در این راستا اظهار داشت: در کنار طرح تحول سلامت کمک به اشتغال جوانان مدنظر ماست که 4 هزار میلیارد تومان از منابع تبصره 20 در سال 94 به کمک به برنامه‌های اشتغال جوانان به ویژه تحصیل کرده‌ها تخصیص پیدا کرده است. امیدواریم طرح تحول سلامت با کیفیت بیشتر استمرار پیدا کند و با تولید مسکن ارزان قیمت گام برداشته شود.

وی با اشاره به جلسه گذشته هیأت دولت تصریح کرد: ما موفق شدیم دو آیین نامه اجرایی تبصره 6 را به تصویب برسانیم. ما الان به تدریج در دستور کار دولت آیین نامه اجرایی قانون بودجه 94 را مدنظر قرار داریم. سال قبل ما موفق شدیم قبل از آن که سال 93 فرابرسد همه آیین نامه‌های اجرایی بودجه 92 را به تصویب برسانیم اما مجلس امسال با تأخیر با اصرار آن را به تصویب رساندند و به ما زمان ندادند تا برخی رسانه‌ها نیز در این زمینه گمانه‌های خود را منتشر نمی‌کردند

نوبخت درباره یارانه نان گفت: دولت هیچ برنامه‌ای در حال حاضر برای حذف یارانه نان ندارد بلکه به همان روش قبل اقدام خواهد کرد در روش قبل قرار شد در کنار یارانه نان تعدادی هر شهر حداقل 20 درصد نانواها آزادپز هم باشند و با کیفیت و مرغوبیت نانواها بتوانند نسبت به تأمین خواسته‌های مصرف کنندگان اقدام کند.

نوبخت اضافه کرد: آن روش پرداخت یارانه نان که همه نانواها خواهند داشت در سال جاری هم ادامه خواهد یافت، بنابراین هر گونه سخنی در این رابطه غیرواقعی است.

وی در ادامه درباره وام مسکن 80 میلیون تومانی اظهار داشت: مصوبه قبلی هیأت وزیران در سال 93 سقف وام را برای شهرهای بزرگ 50 میلیون تومان تعیین کرده است و اگر این رقم بخواهد افزایش پیدا کند، بنده به اطلاع خواهم رساند.

نوبخت درباره سفر رئیس جمهور به اندونزی بیان کرد: موضوع افزایش قیمت نفت و تعادل بخشی به بازار نفت اقداماتی صورت خواهد گرفت همواره سیاست دولت این است که نسبت به تعادل بخشی قیمت نفت در بازار و واقعی شدن آن اقدام کند.

وی افزود: این ارقامی که در حال حاضر در بازار وجود دارد در شرایط فشار سیاسی تحلیل و تفسیر می‌کنیم و معتقدیم که بازار نفت باید به قبل بازگردد.

نوبخت درباره شورای رقابت گفت: این شورا غیر دولتی است اما دولت در آنجا نمایندگانی دارد و تلاش می‌کند سیاست‌های خود را در این شورا در راستای تعدیل قیمت و جلوگیری از افزایش نامناسب و نامطلوب قیمت خودرو به شورا منعکس کند. به همین جهت ما موافق هیچ افزایش غیرمنطقی و غیرقانونی کالاها و خدمات در سال 94 نیستیم و دولت با بخشنامه‌ای که از سوی معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سال صادر کرد و نظر خود را بیان کرد.

نوبخت با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته با وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اعتبارات این وزارتخانه در سال 93 در حد 18 هزار و 100 میلیون تومان بود و دولت در جهت توجه به نیازهای اعتباری وزارت آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌هایی که تخصیص اعتبار آن، ‌آن را بیش از 100 درصد پرداخت کرد، این وزارتخانه بود.

وی افزود: در سال گذشته از 211 هزار میلیارد تومان منابعی که در قانون بودجه بود در حد 180 هزار میلیارد تومان با در نظر گرفتن انتشار اوراق مشارکت توانستیم درآمد کسب کنیم. بنابراین بیش از 31 هزار میلیارد تومان منابع دولت در سال قبل تحقق پیدا نکرد ما برای اینکه با کسری بودجه مواجه نشویم مجبور شدیم به این میزان 180 هزار میلیارد تومان اعتبارات دستگاه‌ها را بپردازیم و بنابراین به هیچ دستگاهی به طور کامل نتوانستیم پول‌شان را بدهیم غیر از آموزش و پرورش که بیش از 10 درصد اعتبارات را به آن پرداخت کردیم.

سخنگوی دولت افزود: برخی از رسانه‌ها به نقل از وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بودند 1000 میلیارد تومان در این راستا صرفه‌جویی شده است. معلمان بدانند دولت در این شرایطی که منابع‌مان تقلیل یافته نه تنها ریالی از اعتبارات آموزش و پرورش را کم نکرد، بلکه 10 درصد به آن اضافه کرد. بیش از 1750 میلیارد تومان به این وزارتخانه بیش از آن که در قانون بودجه بود، پرداخت کردیم.

نوبخت درباره لایحه منابع مالی احزاب اظهار داشت: سعی می‌کنیم لایحه شفافیت و کنترل هزینه‌های انتخاباتی را به شورای اسلامی برسانیم و باید طبق آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در شفافیت هزینه‌های انتخاباتی تمرکز کنیم.

وی درباره وزیر امور خارجه استرالیا و مهاجران ایرانی اظهار داشت: آغوش ایران برای بازگشت مهاجران ایرانی که به صورت قانونی و غیرقانونی از کشور رفته‌اند باز است و کسی که منجر به جرمی شده نیز می‌تواند بازگردد اما تحت پیگرد بودن آن‌ها موضوع دیگری است.

سخنگوی دولت درباره مراودات هفته قبل وزیر نفت با وزیر امور خارجه چین اظهار داشت: توافق‌هایی خوبی در این راستا حاصل شد مقامات عالی این کشور در آینده نزدیک به ایران سفر خواهند کرد.

همچنین نوبخت درباره اتفاقات اخیر در فرودگاه جده اظهار داشت: دولت ماجرای فرودگاه جده را با جدیت دنبال می‌کند و تا حصول نتیجه مطلوب تعلیق سفر عمره ادامه خواهد داشت.

وی درباره سفرهای رئیس جمهور اظهار داشت: 290 طرح ناتمام، 140 هزار میلیارد از سفرهای استانی دولت قبل باقی مانده است و برخی طرح‌ها توجیه اقتصادی ندارد و بخشی قابل واگذاری به بخش خصوصی است دولت تلاش می‌کند برخی طرح‌های باقی مانده را تمام کند.

سخنگوی دولت درباره نرخ تورم نیز تصریح کرد: یکی از متغیرهای تنظیم نرخ سود بانکی نرخ تورم است این نرخ در سال گذشته کاهش یافته و اولین بار است که نرخ سود بانکی از تورم بالاتر است که این موضوع استفاده از منابع مالی برای سرمایه‌گذاران را آسان می‌کند.

نوبخت تأکید کرد: دولت موظف است نرخ سود بانکی را با نرخ تورم هماهنگ کند و این به نفع تولیدکنندگان است. اگر پول از بانک‌ها به سمت کارهایی مانند ساخت و ساز مسکن برود دولت حمایت می‌کند.

وی با اشاره به برداشت 8 میلیارد دلار دولت از صندوق توسعه ملی برای بحران آب اظهار داشت: از مقام معظم رهبری برای برداشت 8 میلیارد دلار در 4 سال و هر سال 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کنترل منابع آبی که از مرزها خارج می‌شوند اجازه گرفته شد این منابع در بانک‌های خارجی که برای استفاده آن‌ها تهیه کالاهای اساسی و ورود دارو مشکل داریم.

سخنگوی دولت تأکید کرد: با مصوبه هیأت دولت به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شد با این پول کالاهای اساسی و محصولات استراتژیک وارد کند و با منابع ریالی حاصل از فروش آن در مورد کنترل منابع آبی اقدام کند که با این کار هم مشکل کمبود کالاهای اساسی برطرف می‌شود و هم موضوع پروژه‌های کنترل منابع آبی پیش می‌رود.

نوبخت تصریح کرد: تاکنون 330 میلیون دلار از 2 میلیارد دلار به این شیوه قابل استفاده است این اقدام قانونی و در چارچوب دستورالعملی است که در دولت تنظیم شده است.

وی در پایان نشست خبری درباره تجمع کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت کشور در این باره تصمیم می‌گیرد، البته کارگران هر ساله به مناسبت روز کارگر گردهمایی‌هایی را خواهند داشت که مطمئناً این گردهمایی‌ها قانونمند خواهد بود. البته در این راستا وزارت کشور هنوز در این راستا گزارشی در این مورد به ما نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
من فقط یک اقامت ازکویت دارم.دانشجو متاهل هستم.ایران زندگی میکنم.فقطسالی 3روزواسه تمدیداقامت میرم برمیگردم.پس چرا یارانه من قطع شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدزاده
۲۱:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
دوستان باشگاه خبرنگاران سلام از آنجا که من وامثال بنده امکان دسترسی به آقای نوبخت ودیگر مسولین برایمان نیست به بنده منت بگذارید وآدرس بنده را به جناب نوبخت بدهید تا ایشان بدانند عزیزان خبرنگار کشف حقیقت کردند ودروغ به مخاطبانشان نمیگویند حقیر که خود فرزند وبرادر چند شهید هستم و کارمند بازنشسته ای که بعداز 32سال خدمت صادقانه حدود 1700000هزار تومان دریافت میکنم با پاداش آخر خدمت واخذ مقداری وام واندوخته همسرم یکدستگاه خودرو وارداتی خریداری نمودم در اسفند ماه بصرف داشتن خودرو لوکس یارانه همسرم را قطع نمودند آدرس را به محضرتان منعکس تا ایشان بدانند که خبرنگاران کشف حقیقت کردند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقایان محترم من یکی از کسانی هستم که از اسفند یارانه ام قطع شده است
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۵۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
از اول امسال برخی نانها تا دوبرابر قیمت افزایش قیمت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
یارانه من از اول فروردین 94 قطع گردیده..!!!
Iran (Islamic Republic of)
lمصطفی موسوی
۱۲:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
الا ن دو مرحله است که یارانه من حذف شده که خودم با سازمان هدفمندی تماس گرفتم و خودشان گفتند به علت داشتن ماشین مدل بالا حذف شده است
ایا سمند ماشین مدل بالاست
United States of America
حسین
۱۲:۰۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام
چرا یارانه ی من و تمام خانواده ام قطع شده؟!!!
آخرین اخبار