تولید لایه نفتی پارس جنوبی از نیمه دوم ٩٥ آغاز می‌شود

مجری طرح مستقل لایه‌های نفتی پارس جنوبی گفت: از نیمه دوم سال ٩٥ با تکمیل تاسیاست فرایندی و فرآورشی لایه نفتی پارس جنوبی، بهره‌برداری از چاههای این بخش از میدان پارس جنوبی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،علیرضا ضیغمی، مجری طرح مستقل لایه‌های نفتی پارس جنوبی با اشاره به این‌که اجرای فاز نخست پروژه لایه نفتی پارس جنوبی در حال انجام است، گفت: پیش بینی می‌شود با تکمیل این فاز، در گام نخست ٢٠ تا ٣٥ هزار بشکه نفت از لایه نفتی پارس جنوبی برداشت شود.

وی با اشاره به انجام عملیات لرزه‌نگاری، زمین شناسی و مهندسی نفت، تصریح کرد:‌ با توجه به بارگیری روسازه (سکوی) فرآورشی و انتقال آن به خلیج فارس می‌توانیم دکل حفاری را نیز برای انجام امور تکمیلی چاههایی که پیش تر حفاری شده است، منتقل کنیم.

به گفته ضیغمی، تاکنون هفت حلقه چاه در لایه نفتی پارس جنوبی حفاری شده است که با انتقال دکل حفاری به محل استقرار چاهها، می‌توان در آینده برآورد دقیقی از میزان نفتی که ازلایه‌های نفتی برداشت خواهد شد، بدست آورد.

مجری طرح مستقل لایه‌های نفتی پارس جنوبی ادامه داد: با توجه به روند موجود، پیش بینی می‌کنیم که از اواخر سال ٩٥ با تکمیل تاسیسات فرآیندی و فرآورشی و بهره‌برداری از چاههای لایه نفتی پارس جنوبی آغاز شده است و برداشت نفت از آن صورت بگیرد. 

به گزارش شانا، طرح‌ توسعه‌ و بهره‌برداری‌ از لایه‌های‌ نفتی‌ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ که‌ مشترک‌ با کشور همسایه است، بهره‌برداری‌ از نفت‌ این‌ میدان‌ در دو فاز‌ صورت‌ می‌گیرد که در حال حاضر توسعه فاز یک در دست اقدام است.

در مرحله‌ نخست این‌ طرح‌، پیش‌بینی‌ می‌شود روزانه ٣٥ هزار بشکه نفت تولید شود که پس‌ از اجرای‌ این مرحله‌ و بررسی‌ رفتار میدان‌، در صورت‌ اقتصادی‌ بودن‌، مرحله‌ دوم‌ توسعه‌ میدان‌ نیز اجرا می‌شود.

براساس برآوردهای اولیه نفت درجای لایه نفتی پارس جنوبی حدود هفت میلیارد بشکه تخمین زده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار