عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

آسایش کشاورزان در سایه یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

میرمراد زهی اظهار داشت: کشاورزانی که توانایی اداره زمین کشاورزی خود را ندارند در سایه تعاونی کردن تولید و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی می‌توانند آسوده‌خاطر به کاشت و برداشت بپردازند.

هدایت‌الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تصویب قانون تعاونی کردن تولید و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی گفت: این طرح از گذشته در مجلس مطرح بود و کلیدی‌ترین نکته در خصوص تصویب آن بالا بردن راندمان کشاورزی و استفاده بهینه از دستگاه‌های مکانیزه در بخش کشاورزی بود.

وی ادامه داد: خرده زمین‌ها و زمین‌های کوچکی که بلااستفاده یا کم‌بازده بوده در این طرح گنجانده شده است.

میرمرادزهی بیان کرد: کلیات این طرح برای افزایش تولید، بالا بردن کارایی و تسهیل و استفاده بهینه از سیستم‌های مکانیزاسیون در بخش کشاورزی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این قانون از طریق تعاونی‌های تولید در بخش کشاورزی قابل اجرا خواهد بود به نحوی که زمین‌های کوچک با یکدیگر ادغام خواهد شد و هر کس به میزان سهم وارده به تعاونی‌ سود خواهد برد و همچنین تعاونی‌‌ها کمک خواهند کرد تا مشکلات کشاورزان مرتفع گردد.

وی در این خصوص ادامه داد: هستند کشاورزانی که توانایی اداره زمین کشاورزی خود را ندارند و این طرح می‌تواند حامی مناسبی برای آنها باشد.

میرمرادزهی بیان داشت: این طرح به تعاونی‌ها مجوزهایی می‌دهد که می‌تواند از آن طریق وام دریافت کند، دستگاه‌های مکانیزه بکارگیری کند، از مزایای شهرک‌های کشاورزی استفاده نماید و همچنین در زمینه کاشت، داشت و برداشت هزینه‌ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد: یکی از علل کاهش هزینه‌ها را تقسیم هزینه تمام شده بین اعضای تعاونی‌ها دانست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنا این طرح کمک بسیار زیادی به بخش کشاورزی می‌کند و کشاورزانی که تا به حال به دلایل مختلف دچار مشکل می‌شدند می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری به کاشت و برداشت محصول خود بپردازند.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی ، تولید ، کاشت ، زمین ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
شهروز
۱۰:۴۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
چنین طرحی ، اگر اجرا بشود واقعا کشاورزان از این طرح اسقبال وآرزوی دیرینه ما است به لحاظ اینکه خود من ۳۰سی قعطه زمین کشا ورزی دارم و تمامأ آبی است واب کشاورزی ما اآب خدا دادی چشمه تقریبأ ۲۰ اینچی قطعات
از هم زیاد فاصله دارند هر شش روز ۳ ساعت سهمیه اب داریم ۲ساعت توراه تلف میشود و باقی مانده آب نصفش نیز بخار وجذب زمین شده زمین یک هکتاری حدودأ صد متر آبیاری میشود تقاضا داریم زمینهای کشاورز ما را یک پارچه به نماییند تا بتوانیم بهینه از کشاورزی استفاده کنیم
آخرین اخبار