"حسین قناعت":

کمبود بودجه انگیزه‌ی کارگردانان حوزه کودک را کم کرده است

بودجه‌ای که برای کارکردن در حوزه‌ی کودک در نظر می‌گیرند، مقدار ناچیزی است که باعث از بین رفتن انگیزه‌ی کارگردانان شده است.

"حسین قناعت" کارگردان حوزه‌ی کودکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص کمبود کارهای قوی در زمینه‌ی انیمیشن ایرانی گفت: من در زمینه‌ی کودک فعالیت می‌کنم اما با وضعیتی مواجه شدیم که امکان تولید وجود ندارد به طور معمول بودجه‌ی این حوزه اندک است به همین دلیل کارگردانان انگیزه‌ی کمتری برای ساخت کار کودک دارند.

وی در ادامه گفت: تلویزیون کانون برنامه‌سازی شده است مثل برنامه‌های "عموپورنگ" که بازخورد بهتری از نظر تربیتی برای کودکان خواهد داشت اما همین برنامه‌ها خود به خود باعث کم شدن انیمیشن‌ها می‌شود.

"قناعت" درباره‌ی جایگزین شدن انیمیشن‌ها به جای مجموعه‌های عروسکی عنوان کرد: اگر به فیلم‌های خارجی و رقابتش با داخل نگاه کنیم وضعیت متفاوت است اما انیمیشن‌های خارجی به نظر من با توجه به این که ظرفیت‌های اقتصادی زیادی دارند و نگاه روان‌شناسانه به آثار خود دارند لطمه‌ای به کارهای داخلی نمی‌زنند.

"قناعت" درباره‌ی این که جای چه مؤلفه‌هایی در مجموعه‌های انیمیشن ایرانی خالی است، بیان کرد: سرگرمی عامل مهمی است که به طور کامل فراموش شده است و نگاه دوستان به صورت سلیقه‌ای است و باید در این زمینه عامل آموزش در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار