اردبیل؛

فروش عسل اردبیل در داوخانه های کشور

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: عسل اردبیل به عنوان مکمل دارویی در داروخانه‌های کشور به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سیدفردین صفوی افزود: عسل اردبیل دارای ارزش غذایی بسیار مناسب و با مکمل دارویی است و برنامه‌ریزی شده تا مجوز فروش عسل سبلان اردبیل در تمام داروخانه‌ها کشور به زودی صادر شود.

اردبیل در تولید عسل باکیفیت رتبه ممتاز کشوری را دارد

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: اردبیل در تولید عسل باکیفیت رتبه ممتاز کشوری را دارد.

سیدفردین صفوی افزود: دامنه‌های سرسبز سبلان و دامنه باغرو بهترین منطقه برای تولید عسل در استان اردبیل محسوب می‌شود و در این مناطق یک هزار و 200 گونه گیاهان دارویی شناسایی شده که در تولید عسل طبیعی موثر است.

وی تصریح کرد: هم اکنون کشور ایران به ویژه استان اردبیل یکی از صادرکنندگان ویژه عسل به کشورهای همجوار بوده و هیچ گونه عسل در کشورهای دنیا به کشور ایران وارد نمی‌شود و کشورمان در تولید عسل به خودکفایی رسیده است.

تولید عسل در اردبیل و پویایی اقتصاد منطقه

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی زنبورداران اردبیل بیان کرد: تولید عسل و ایجاد صنایع تبدیلی آن می‌تواند پویایی خاصی در اقتصاد منطقه به وجود آورده و برای جوانان و فارغ‌التحصیلان در بخش کشاورزی به ویژه تولید عسل اشتغال به و جود آورد که این امر نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.

سیدفردین صفوی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل برخی تحریم‌ها و تحولات منطقه صادرات عسل با مشکلاتی همراه بود که امسال با نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام همدلی و همزبانی ملت و دولت در صدد هستیم با مبنا قرار دادن اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در تولید و صادرات عسل گام اساسی برداریم.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید گام‌های بسیار اساسی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و توسعه صادرات برداشته که امیدواریم بتواند به صورت عملی از تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان عسل حمایت کند چرا که این اصل پویایی اقتصاد در کشور را به دنبال دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.