جمشید هاشم پور در نخستین نمایشگاه عکاسان سینمای ایران :

چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم / همه عکس ها فرم خاص و برازنده ای دارد

جمشید هاشم پور در نخستین نمایشگاه عکاسان سینمای ایران : چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم / همه آثار فرم خاص و برازنده ای دارد نخستین نمایشگاه عکاسان سینمای ایران همراه با رونمایی از عکس های فیلم محمد (ص) عصر روز گذشته در باغ موزه ی قصر افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران نخستین نمایشگاه عکاسان سینمای ایران به دبیری حافظ احمدی عصر روز گذشته با حضور مهمانانی چون جمشید هاشم پور ، علیرضا شجاع نوری ، نادر فوقانی عکاس فیلم محمد(ص) و تعدادی از اعضای انجمن عکاسان ایران و همچنین با رونمایی از عکس های فیلم محمد (ص) برگزار شد.

جمشید هاشم پور بازیگر سینما ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم  پس از رونمایی از مجموعه عکس ها گفت :همه ی آثار نمایشگاه با فرم خاص، زیبا و زنده ای همراه هستند که نشان می دهند ما از کشور های دیگر خارجی در این زمینه چیزی کمتر نداریم؛ همینطور دیدن این آثار باعث تشویق آدم برای خدمت بیشتر به عکس و دوربین می شود.

این بازیگر سینما افزود: عکس سینمایی مسئله ی مهمی است که من نیز به آن اهمیت زیادی می دهم، چرا که قبل از دیده شدن هر اثر عکس ارائه شده از کار است که به چشم می آید و بیننده را به دیدن آن ترغیب یا از آن دور می کند .

وی در پایان به عکاسان ایرانی تبریک و خسته نباشید گفت و ابراز امیدواری کرد که این رویه تا سالیان سال ادامه پیدا کند.

عکاس فیلم نقش بسیار زیادی در دیده شدن اثر دارد

همچنین علیرضا شجاع نوری بازیگر سینما درباره این جشنواره گفت: کار های موجود در این نمایشگاه فکر شده و تخصصی هستند  و هنرمندان به خوبی حسشان را نسبت به نور، قصه و حرکت بیان کرده اند که این نشان دهنده ی بهتر شدن بضاعت عکاسی سینما است؛ همچنین اگر عکاسان همواره تصور کنند که به شیوه ی آنالوگ عکس می گیرند ، هر فریم عکس آخرین تصویری است که ثبت می کنند و همیشه بهترین انتخاب را داشته باشند،آینده ی تضمین شده ای در این راستا خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: این اتفاق قابل توجهی است که امیدوارم مورد استقبال عموم مردم هم واقع شود،همچنین دعوت از انجمن های دیگر عکاسی نیز که در بخش جنبی نمایشگاه حضور دارند ابتکار جالب و ایده ی خوبی بود.

بازیگر فیلم محمد (ص) با اشاره به اهمیت عکاسی سینمایی افزود: عکاس فیلم نقش بسیار زیادی در دیده شدن اثر دارد، زیرا گاهی زوایای بهتر و کامل تری را از فیلم ارائه داده که باعث جذب مخاطب می شود، همچنین در این شاخه از عکاسی هنرمند باید با تک فریم هایی که ثبت می کند حرف و حس کار را بیان کند ، از این رو کار بسیار حساس و سازنده ای دارد ، چرا که شناسنامه ای برای فیلم محسوب می شود.

شجاع نوری در خصوص فوقانی و عکس های فیلم محمد(ص) خاطر نشان کرد: فوقانی نکته ی مهم عکاسی، یعنی لحظه ی شکار را به خوبی می شناسد و این باعث ثبت تصاویری شده که شاید طراوت و فرصت سنجی آن حتی در صحنه ی خود فیلم نیز وجود نداشته باشد ؛  به طوری که تمام حس صحنه را به مخاطب منتقل می کند.

در پایان مراسم حضور این دو هنرمند و اعضای انجمن عکاسان سینمای ایران همچون امیر عابدی،شهاب الدین عادل، اکبر اصفهانی، اردشیر شلیله، شاهپور امینی و مهدی دلخواسته دبیر اجرایی جشنواره و نادر فوقانی در قاب عکاسان ثبت شد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار