آیت الله جوادی آملی در روز مبعث:

پیامبر(ص) تنها مفسر نظام هستی است/هنوز بشر نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) شناخت لازم و کافی را ندارد

حضرت علی (ع) درباره عظمت و شخصیت آن پیامبر بزگوار می فرماید: «خدا در آسمان و زمین حقایقی دارد و پیامبر(ص) تنها مفسر نظام هستی است».

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛آیت الله جوادی آملی در مراسم روز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) که در نماز خانه بنیاد بین المللی وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: بعثت پیامبر(ص) یک حادثه جهانی است و بهترین راه برای فهمیدن این روز بزرگ، مراجعه به قرآن کریم و سخنان اهل بیت(ع) است. 

 آیت الله جوادی آملی بیان داشت: قرآن و اهل بیت علیه السلام روز بعثت پیامبر و نیز خود شخصیت آن حضرت را از برجسته ترین و بزرگترین روزها و شخصیتها در مقایسه با سایر روزها و انسانها معرفی می کنند و در بزرگی آن حضرت همین اندازه بس که خدای متعال، پیامبر خاتم(ص) را رئوف، پدری مهربان ودلسوز، غم خوار و غصه دار امت در همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی معرفی می کند. 

 وی با بیان این مطلب که" هنوز بشر نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) شناخت لازم و کافی را ندارد افزود: اگر کسی بخواهد مهربانی، رحمت و قدرت خدا را ببیند، کافی است به پیامبر(ص) نظر بیندازد؛ چون پیامبر(ص) مظهر قدرت، مهربانی و رحمت و لطف خدا در زمین و تربیت شده خدا است، این رحمت و لطف پیامبر(ص) تنها اختصاص به انسانها ندارد، بلکه نسبت به همه موجودات این چنین است. 

این مرجع تقلید اظهار داشت: خدا، پیامبر(ص) را اسوه حسنه و الگوی معرفتی، اخلاقی و رفتاری برای همه انسانها معرفی کرده است، تا جایی که حضرت علی (ع) درباره عظمت و شخصیت آن پیامبر بزگوار می فرماید: «خدا در آسمان و زمین حقایقی دارد و پیامبر(ص) تنها مفسر نظام هستی است» از این رو بنای این جهان آفریش بر رسالت پیامبر خاتم ترسیم شده است؛ این سخن بدین معنا است که دین اسلام دین کامل و از برجسته ترین ادیان آسمانی است و در حقیقت رسالت نبی مکرم(ص) از آن جهت است که نظام آفرینش را تفسیر و بیان کند. 

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: مبعث پیامبر(ص) پیامهای زیادی دارد، استکبار ستیزی، دوری ازگناه و لغزش، معرفت شناسی، عمل به قرآن و آموزه های دین، ظلم و فساد نکردن، دست درازی به بیت المال مسلمین نداشتن، با ظلم به مبارزه برخاستن از جمله پیام های این روز بزرگ است. 

مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: یکی از بزرگترین پیام های این روز این است که اگر مسلمانان به گوشه ای از اسرار الهی در قرآن که درباره پیامبر(ص) فرموده ایمان واعتقاد داشتند و عمل می کردند اکنون وضع دنیای اسلام اینچنین نبود. 

ایشان با اشاره به اوضاع نامطلوب جهان اسلام در شرایط کنونی افزودند: استکبار جهانی بزرگترین دشمن امت اسلام می باشد و در این میان بعضی از ملت های مسلمان گرفتار تبلیغات دشمن شده و دست به قتل و غارت علیه ملت مسلمانان دیگری می زنند؛ نمونه آن 8 سال جنگ تحمیلی بر علیه ایران است و امروز هم دولتی مانند عربستان گرفتار تبلیغات دشمن شده و به برادرکشی ملت مظلوم یمن روی آورده است. 

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطر نشان ساختند: دلیل این همه گرفتاری درخاومیانه و جهان اسلام آن است که به درستی ملت ها نتواسته اند نبست به وجود پیامبر خاتم(ص)، نبوت و رسالت او شناخت داشته باشند و اگر این شناخت را پیدا کرده بودند به برادر کشی و قتل و غارت روی نمی آوردند و از همه مهمتر اینکه بیگانگان به کشورهای اسلامی و به جان و ناموس مسلمان طمع نمی کردند. 

وی در فراز پایانی فرمایشات خود و در توصیه به مسئولین کشور خاطر نشان ساخت: مسئولین کشور باید باور کنند و اعتقاد داشته باشند درکشوری که معتاد و بیکار و مسائل اخلاقی در آن باشد، پیامبر خاتم(ص) غصه دار و ناراحت است لذا باید برای تحقق پیام های بعثت در جامع تلاش بیشتری صورت گیرد. 

در این مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب به دست معظم له صورت گرفت. 

انتهای پیام://
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.