شصت و ششمین نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا-تهران

هاشمی: ایران توانمندی بالایی در میزبانی اجلاس‌ها و رقابتهای مهم ورزشی دارد

شصت و ششمین نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا با خوش آمد گویی کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک به اعضای شورای المپیک آسیا آغاز بکار کرد.

هاشمی: ایران توانمندی بالایی در میزبانی اجلاس‌ها و رقابتهای مهم ورزشی داردبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ شصت و ششمین نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا دقایقی پیش با حضور شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا،روسا،دبیران کل و نمایندگان کشورهای مختلف آسیایی و همچنین فدراسیون های جهانی در هتل آزادی تهران آغاز شد.

در ابتدای این نشست کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ضمن خیر مقدم به اعضای شورای المپیک آسیا برای آنها سفر خوشی را آرزو کرد و گفت:ابتدا ورود شما را به جمهوری اسلامی ایران خوشامد می گویم و امیدوارم این کشور را به عنوان وطن دوم خود تلقی نمایید.میزبانی جلسه هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در تهران فرصتی مغتنم و باعث افتخار کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران است. 

وی ادامه داد:شورای المپیک آسیا سازمانی موثر و برخوردار از تشکیلاتی سازمان یافته است و لذا تصمیمات آن اثرات سازنده ای در توسعه ورزش آسیا داشته و می تواند کمیته های ملی المپیک را در راستای ارتقاء جوانان، ورزش و رویهمرفته جنبش المپیک به درستی هدایت کند. به این دلیل باعث خرسندی کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران است که به مدد میزبانی این اجلاس نقشی اگرچه کوچک در جهت کمک به توسعه و ارتقاء ورزش آسیا ایفا نماید. 

هاشمی خاطر نشان کرد:همانگونه که مستحضرید، ایران کشور بزرگ و دارای امکانات بالقوه و کشف نشده است. رجاء واثق دارم که ریاست محترم شورا با آگاهی از این امر همواره در پی یافتن فرصتهای مناسب جهت محقق کردن این امکانات بالقوه بوده است. آکادمی ملی المپیک ایران نیزکه در تحت مجموعه کمیته ملی المپیک فعالیت میکند در گذشته به عنوان یک مرکز رسمی ورزش قهرمانی توسط شورای المپیک به رسمیت شناخته شد و به این اعتبار می تواند نقش موثری برای تحقق برنامه های شورای المپیک آسیا ایفا نماید. 

رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه ابراز داشت:قابلیت ایران در میزبانی رویدادهای شورا اعم از گردهمایی های بزرگ و جلسات را نباید از نظر دور داشت. بهرحال ارتقاء نقش منطقه غرب آسیا در توسعه کلی ورزش قاره خواسته ورزش جمهوری اسلامی ایران است. ایران کشوری است برخوردار از فرهنگی غنی و تاریخی بس کهن و مردم آن خونگرم و به میهمان نوازی شهرت دارند. با عنایت به این امر، کمیته ملی المپیک نیز از هیچ تلاشی جهت ایجاد فضا و امکانات مناسب برای اقامتی مطلوب برای شما دریغ نکرده است وبرای یکایک شما عزیزان اقامتی دلپذیر را در جمهوری اسلامی ایران آرزو می کنم. 

شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا از ساعت 10:30 دقیقه در هتل آزادی تهران آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار