گزارشی از تخلفات هتلی در تهران

اظهارنظرهای متناقض درباره طبقات اضافی هتل اسپیناس

موضوع هتل اسپیناس و برخی صحبت‌ها و اظهارنظرها درباره چگونگی ساخت و تخلفات احتمالی آن؛ به بحث داغی در محافل رسانه ای تبدیل شده است.

هتل اسپیناس و اظهارنظرهای متناقض

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،  قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره تخلفات طبقات اضافی هتل اسپیناس این گونه اظهارنظر کرد: در سال 87 اولین رای کمسیون ماده 5 برای احداث هتل اسپیناس با 8 طبقه روی زیرزمین موافقت کردند که بنابر درخواست شهردار منطقه، کمسیون دومی برای ساخت 16 طبقه بر روی همکف موافقت شد و مجددا بر اساس درخواست شهردار 16 طبقه به 17 طبقه تبدیل شد، اما تخلفات شهردار منطقه از جایی شروع می‌شود که رای کمسیون ماده 5 را ندارد و تنها با طرح مسئله اقدام به احداث طبقه 18 می‌کند و طبقه 19 را بدون طرح از کمسیون احداث می‌کند و آنچه آشکار است تخلف در 3 طبقه از این هتل است.

اما نظر شهردار تهران با نظر قناعتی فرق دارد.

وی درباره تخلفات صورت گرفته در هتل اسپیناس می‌گوید: بررسی‌های انجام شده در کمسیون ماده 100 گویای آن است که واقعا هیچ تخلفی در هتل اسپیناس صورت نگرفته است.

با وجود پاسخی که قالیباف درباره مناقشات این هتل اظهار کرده است، قناعتی واکنشی دیگر در این مورد مطرح کرده است، وی در این باره می‌گوید: می‌خواهم به شهردار محترم عرض کنم که خود شما کتبا به ما اعلام کردید که تخلف شده چرا در رسانه اعلام می‌کنید هیچ تخلفی انجام نشده؟!

درپی این اظهارنظرها که به آن اشاره شد یکی از معاونان شهرداری تهران واکنشی دیگر به این موضوع نشان داده است.

پشمچی‌زاده معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران به خبرنگار ما گفت: مجموع بنا و تراکم مجاز با مصوبه کمیسیون ماده 5 وجود داشته و به دقت رعایت شده است، اما موضوع تعداد طبقات با تعبیر شورای معماری منطقه مرتبط است و بر اساس آن شهرداری منطقه مجاز است با حفظ تراکم سطح اشغال را کم و به تعداد طبقات اضافه کند، بنابراین از نظر ما مغایرت قانونی وجود ندارد و تنها مغایرت قانونی سقف طبقه 19 است که یک سازه فولادی بر روی آن ایجاد شده که این سازه مورد تایید شهرداری منطقه نیست و این موضوع در دی ماه سال 93 به کمیسیون ماده 100 که مرجع رسیدگی به این تخلفات است ارجاع شده و ما منتظر صدور رای از این کمیسیون هستیم.

وی درنهایت بر عدم مغایرت قانونی در افزایش طبقات هتل تاکید کرد.

حال با وجود مباحث مختلف مطرح شده درباره هتل اسپیناس از سوی مسئولان مدیریت شهری و شورای شهر، این سوال پیش می‌آید که سرنوشت این ساختمان به کدام سو خواهد رفت؟

آنچه اکنون می‌توان گفت رشته‌ای است که به موضوع تخلفات این سازه شهری متصل شده است و سری دراز مانند طبقات آن دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار