سعید سهیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سینماگران از ذات سینما دور شدند

بیشتر فیلم های سینمایی چند سال اخیر پرگویی و دیالوگ است و قصه‌ی قوی و عشق تأثیرگذار در سینما گم شده‌است.

سعید سهیلی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت حال حاضر سینما گفت: چند سالی است که من فیلم خوب زیاد می‌بینم، اما «سینما» نمی‌بینم، به این معنی که اگر دقت کنیم خواهیم فهمید که قصه، ساختار و تمام عوامل خوب است، اما سینماگران درحال دور شدن از ذات سینما هستند.

وی در ادامه افزود: سینما و فیلم ها با وجود تعریف خاص خود در حال حاضر شباهت بیشتری به تله‌فیلم دارند و با گم شدن قصه قوی و عشق تأثیرگذار در فیلم‌ها، پرگویی و دیالوگ بدنه اصلی فیلم‌های ما را تشکیل می‌دهند، من به سینماگران پیشنهاد می‌کنم برای موفق شدن دوباره به اصل خود بازگردند.

کارگردان فیلم «گشت ارشاد» پیرامون پیش‌بینی‌اش از فروش فیلم‌های سال 94 اظهار داشت: با توجه به شروع خوبی که از ابتدای سال داشتیم، پیش‌بینی می‌کنم میانگین فروش 94 بیش از 93 باشد و امیدوارم این جریان بصورت مداوم و تا پایان سال اتفاق بیافتد، اما عامل اصلی در فروش فیلم‌ها کیفیت و ساختار دردست آن‌هاست.

وی ادامه داد: بعضی از کارگردانان نفروختن فیلم‌هایشان را به گردن زمان اکران می‌اندازند اما اگر فیلمی خوب باشد، هیچ چیز نمی‌تواند جلوی دیده شدنش را بگیرد برای مثال «نهنگ عنبر» این روزها فروش بی‌نظیری دارد، اما فیلم‌های دیگری هم هستند که اصلاً دیده نمی‌شوند، فروش میلیاردی بسیاری از فیلم ها در عید نوروز گواه این امر است.

سهیلی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر مشغول نگارش آخرین مراحل فیلم سینمایی «دلواپسان» هستم و امیدوارم این فیلم به سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار