قاضی پور در صحن علنی مطرح کرد

تلفن همراه یا بیلبورد تبلیغاتی/ پیامک‌های نامناسب در گوشی دانش‌آموزان

عضو کمسیون صنایع و معادن گفت: متاسفانه پیامک‌های تبلیغاتی با محتوایات نامناسب به گوشی دانش آموزان ارسال می‌شود که هیچ گونه نظارتی بر آنها نیست.

تلفن همراه یا بیلبورد تبلیغاتی/ پیامک‌های نامناسب در گوشی دانش‌آموزانبه گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز مجلس از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد دلیل قطع و یک طرفه شدن تلفن همراه اول، عدم ارسال پیامک و عدم تعیین تکلیف وضعیت کارگزاران مخابرات روستایی سوال کرد.

سخنگوی کمسیون صنایع و معادن، خلاصه سوالات نماینده مردم ارومیه از محمود واعظی را به شرح زیر اعلام کرد: 

1- چرا شرکت مخابرات بدون اطلاع تلفن‌های همراه مردم را قطع می‌کند؟

2- چرا فصل مشخص برای یکطرفه کردن تلفن همراه تعیین نشده است؟ 

3- چرا شرکت مخابرات تلفن همراه اول هزینه پیامک‌های ارسالی از فرستنده اخذ می‌کند ولی پیامک‌ها را ارسال نمی‌کند؟ 

4- چرا شرکت مخابرات با کارگزاران مخابرات روستایی قرارداد مستقیم نمی‌بندد؟ 

قاضی پور در ادامه با بیان اینکه تنها راه حل بیرون رفتن از تحریم‌ها توجه به تولید ملی است گفت: متاسفانه اپراتورها تلفن همراه  وارد کننده شده‌اند.

وی افزود: پیامک‌های تبلیغاتی بدون هیچ کنترلی به مردم ارسال می‌شود و حتی برخی از پیامک‌های تبلیغاتی با محتویات نامناسب به دانش آموزان ارسال می‌شود که آن هم هیچ نظارتی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: مگر گوشی تلفن همراه مردم بیلبورد تبلیغاتی است که به راحتی و بدون هیچ نظارتی پیامک‌های تبلیغاتی به آن  ارسال می‌شود.

 وی افزود: مردم هر روز اینقدر کلاهبرداری پیامکی شکایت می‌کنند و وزارت خانه مربوطه نیز هیچ برنامه‌ای برای کنترل این مورد ندارد.

قاضی پور تصریح کرد: در اعیاد و روزهای مهم که مردم به هم دیگر پیامک‌های تبلیغاتی زیادی ارسال می‌کنند، اکثرا این پیامک‌ها ارسال نمی‌شود و هیچ برنامه ریزی برای توسعه وضعیت شبکه‌ای ارسال پیامک‌ها در روزهای اوج وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه اپراتورها فقط به فکر سود بیشتر هستند، گفت: متاسفانه اپراتورها خود را ملزم به پاسخگویی به مردم نمی‌دانند.

وی ادامه داد: به فرض مثال در شهرهای مذهبی همچون قم و مشهد که زائران زیادی به آنجا مشرف می‌شوند اپراتورها ظرفیت پاسخگویی ندارند و مردم حتی برای مکالمه ساده دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از نمایندگان شهرستان استان تهران می‌گوید با اینکه فقط چهل کیلومتر با تهران فاصله داریم اما حداقل در ده نقطه تلفن همراه آتن ندارد، آقای وزیر این شهرستان که نزدیک تهران است این وضعیت را دارد، پس ببینید در استان‌های دور افتاده همچون آذربایجان غربی چه وضعیتی است؟

نماینده مردم ارومیه گفت: چرا وزارت خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال حل متقاضیان اینترنت نیست.

وی همچنین از واگذاری خطوط تلفن همراه انتقاد کرد و گفت: دارندگان  سیم‌کارت‌های همراه اول مبالغی را به عنوان ودیعه به اپراتورها داده‌اند،  ودیعه‌های ما کجاست؟

عضو کمیسیون صنابع معادن و مجلس تاکید کرد: متاسفانه کیفیت ارائه خدمات از سوی اپراتورها روز به روز در حال کاهش است.

وی در ادامه به مشکل بیمه کارگزاران مخابرات روستایی اشاره کرد و اظهار کرد: ما  هر سال رفع این معضل را در قوانین بودجه پیش بینی می‌کنیم اما مشکل آنها مرتفع نشده است و انتظار داریم قدم جدی برای رفع این مشکل برداشته شود.

این نماینده مجلس از اجرایی نشدن کامل قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل انتقاد کرد و گفت: در حالی توان تولید برخی ابزارهای تلفن همراه در کشور وجود دارد که متاسفانه از خارج وارد می‌شود.

وی افزود: البته خرید خارجی برای آقایان، هدیه و پورسانت دارد ولی نمی‌دانند که شرایط داخلی برکت و اشتقال زایی خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: متاسفانه شرکت مخابرات و اپراتورها وارد کننده اصلی شده‌اند که این در حالی است که ابزار آلات کهنه و در چندمی کشورهای دیگر را وارد می‌کند.

این نماینده مجلس خواستار توجه به شبکه ملی اطلاعات شد و گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات  انجام شده پس چرا مردم به آن دسترسی ندارند.

قاضی پور تاکید کرد: با اجرای شبکه ملی اطلاعات هزینه اینترنت داخلی  به یک دهم هزینه بین‌المللی کاهش خواهد یافت.

وی همچنین پیوست فرهنگی را از دیگر دغدغه‌ها دانست و گفت: باید پیوست فرهنگی این حوزه مربوطه تضمین شود.

نماینده مردم ارومیه در پایان خطاب به باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: به خاطر آنکه قسم خورده‌ایم تا از حقوق نمایندگان دفاع کنیم اعلام می‌کنم توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به رای بگذاریم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار