تولید محصولات پتروشیمی در کشور افزایش یافت

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، گفت: بر اساس شواهد موجود امسال تاکنون تولید محصولات پتروشیمی در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، علی محمد به ساق زاده با بیان این که به طور معمول در سه ماه نخست هر سال مجتمع‌های پتروشیمی اقدام به تعمیرات اساسی می‌کنند، گفت: در تلاش هستیم با کاهش مدت زمان تعمیرات اساسی در زمینه تولید دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که تاکنون تعمیرات اساسی بسیاری از واحدهای پتروشیمی فعال در کشور همچون پتروشیمی‌های تندگویان، بندرامام، امیرکبیر، کارون به پایان رسیده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از پایان پتروشیمی‌های بالادستی، تعمیرات اساسی پتروشیمی‌های میان دستی و پایین دستی نیز آغاز می‌شود.

در شرایطی که وضع اقتصادی کشور همچنان در رکود تورمی به سر می‌برد و هدف اصلی وزارت نفت پرهیز از خام‌فروشی فرآورده‌های نفتی است، محصولات پتروشیمی و درآمد حاصل از فروش آن می‌تواند چرخه اشتغالزایی و تولید را به گردش درآورده و اقتصاد کشور را به طور قابل توجهی از رکود تورمی دور کند.

با به پایان رساندن حدود 60 طرح نیمه تمام باقیمانده از دولت‌های گذشته که 10 تا 90 درصد پیشرفت دارند، می‌توان ظرفیت کنونی تولید سالانه محصولات پتروشیمی را به 120 میلیون تن در سال افزایش داد؛ همچنین با اجرای 36 طرح تازه که به 41 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد، ظرفیت تولید سالانه از 180 میلیون تن فراتر خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار