باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

شاه کلید نابودی اسرائیل چیست؟+عکس

در ده سال گذشته مقاومت در حالی شدت گرفته که یک اقدام مهم می‌تواند مقدمه نابودی اسرائیل را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در یک دهه اخیر مقاومت با شدت بیشتری رو به گسترش است و در این پروسه حمایت گسترده از محور مقاومت ضروری به نظر می‌رسد.

اتحاد ملت فلسطین یکی از کلیدهای اصلی نابودی رژیم صهیونیستی است که البته با توجه به اختلافاتی که بین "کرانه باختری" و "غزه" وجود دارد، اما می‌توانند این دو با توجه به وجه اشتراکاتی که دارند، به هم نزدیک شوند.


یکی از کلیدهای اتحاد فلسطینین  تسلیح کرانه باختری (همچون غزه) به منظور مقابله به مثل با تجاوزات رژیم صهیونیستی است که در این پروسه حمایت از "کرانه باختری" حائز اهمیت به نظر می‌رسد.


شاه کلید نابودی اسرائیل چیست؟



*** سردار کوثری: مردم "کرانه باختری" هم روزی پیروز خواهند شد

سردار سرتیپ "محمداسماعیل کوثری" رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این زمینه عنوان داشت: همان طور مردم مظلوم "غزه" در جنگ 50 روزه موفق به پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها شدند، مردم "کرانه باختری" نیز روزی پیروز خواهند شد.

وی افزود : کرانه باختری در اصل بین مرز اردن و سرزمین‌های اشغالی قرار دارد است . در جنگ 6 روزه 1967 کرانه باختری در اصل از اردن جدا شد و در آنجا یک دولت خودگردان ایجاد شده که ریاست کنونی آن با محمود عباس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پتانسیل های بالای کرانه باختری برای مقابله با صهیونیسم تصریح کرد: کرانه باختری 10 تا 15 برابر غزه است و جمعیت آن هم از غزه بیشتر است و لذا با همه سختی‌ها می‌توانند پیروز شوند.


شاه کلید نابودی اسرائیل چیست؟

سردار کوثری در خصوص مکانیسم و ابعاد تسلیح کرانه باختری خاطر‌نشان کرد: فناوری ساخت قبلا منتقل شده و همانطور که حماس و جهاد اسلامی از این فناوری استفاده کردند و موفق شدند، کرانه باختری هم می‌تواند موفق شود  و دلیل توصیه رهبری مبنی بر تسلیح کرانه باختری هم به این دلیل است که مردم این منطقه آمادگی لازم را برای پیروزی مقابل صهیونیست‌ها دارند.



شاه کلید نابودی اسرائیل چیست؟



*** اهمیت تسلیح "کرانه باختری" چیست؟


اهمیت تسلیح "کرانه باختری" در این است که این کرانه به سرزمین‌های اشغالی بسیار نزدیک‌تر بوده و انگیزه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها وجود دارد و شاید تسلیح این منطقه مورد اصابت قرار دادن شهرک‌های اشغالی با شلیک موشک در استان‌های ناحیه "مرکزی"، "جنوبی" و "شمالی" را تسریع بخشند.



**سردار جوانی: زمینه مسلح شدن کرانه باختری فراهم شده است

سردار "یدالله جوانی" مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گفتگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اقدامات اخیر انجام شده درکرانه باختری و مقاومت جانانه مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: ملت ایران در کنار ملت مظلوم فلسطین در آزادسازی قدس شریف خواهد بود.  
 

*کرانه باختری محل حضور نیروهای معتقد به سازش بوده است
 
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته دو خط و جریان فکری در موضوع فلسطین شکل گرفت یکی "خط سازش و همراهی با صهیونیست‌ها" و دیگری "مقاومت" و کرانه باختری محل حضور نیروهای معتقد به سازش بوده است.

 

*استکبار سعی دارد تا جبهه مقاومت را از بین ببرد/ فرهنگ مقاومت منتقل شده است
 
مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه با اشاره به نقش آمریکا و متحدین آن‌ها در تقویت جریان سازشکار گفت: آن‌ها (غرب و استکبار) تلاش کردند تا با تقویت خط سازش مقاومت را نابود کنند، اما واقعیت صحنه به شکل دیگری رقم خورد و در طی یک دهه اخیر روز به روز مقاومت قدرتمند شده و با درخششی که در جنگ 22، 8 و 51 روزه داشته زمینه انتقال فرهنگ مقاومت فراهم شده است و با این پیام می‌توان رژیم صهیونیستی را در هم کوبید.



شاه کلید نابودی اسرائیل چیست؟

 
*با افزایش فشار بر صهیونیست‌ها می‌توان زمینه آزادسازی قدس شریف را فراهم کرد

سردار جوانی با اشاره به نقش ممتاز جمهوری اسلامی و ملت ایران در کمک به مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: مقاومت مدیون جمهوری اسلامی بوده و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند "کرانه باختری تجهیزشود تا مقاومت کنند" و با افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی زمینه‌های آزادسازی قدس شریف فراهم می‌شود. 



شاه کلید نابودی اسرائیل چیست؟
 

وی با اشاره به اهمیت رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره مسئله فلسطین تصریح کرد: برخی سخنان مطرح می‌شود که شرایط در کرانه باختری به گونه‌ای نیست که در آن‌جا شاهد شکل‌گیری حرکت‌های مقاومت باشیم اما حوادث اخیر کرانه باختری به خوبی نشان داد که فرهنگ مقاومت در این منطقه نهادینه شده و زمینه پذیرش امکانات و مسلح شدن آن ایجاد شده و شاهد غلبه گفتمان مقاومت بر سازش هستیم.

 
*کرانه باختری راهبرد مقاومت را در پیش گرفته است

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: مهمترین دغدغه حامیان خط سازش این است که شکست مقاومت را ببینند و کرانه باختری راهبرد مقاومت را در پیش گرفته و مردم این منطقه امیدشان به مقاومت بوده و این یک وظیفه سنگین برای حامیان ملت فلسطین و جبهه مقاومت ایجاد می‌کند.  
 
*برخی نظام‌های سیاسی در منطقه به فلسطین نگاه ابزاری دارند

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی یک سیاست مبنایی و اصولی را در پیش گرفته و اگر به نظام‌های سیاسی منطقه دقت کنیم، می‌بینیم که شرایط و مواضعشان دائما در حال تغییر بوده و این نظام‌های سیاسی در منطقه به فلسطین نگاه ابزاری دارند و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند "هر جریانی که با رژیم صهیونیستی مبارزه کند ما کمکش می‌کنیم" و همان طور که مقاومت به مردم غزه کمک کرد راه‌هایی وجود دارد که آنچه که رهبری فرمودند عملی شوند و تدابیر معظم له به اجرا گذاشته شده و ایشان فرمودند "قطعا کرانه باختری هم به پا خواهد خواست". 


 
شاه کلید نابودی اسرائیل چیست؟




*راه‌های تسلیح کرانه باختری وجود دارد


مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در پایان با بیان این که حرکت برای انتفاضه سوم کاملا فراهم است خاطرنشان کرد: راه‌های تسلیح کرانه باختری وجود دارد و هر کس به اندازه‌ای که توان دارد ایفای نقش کرده و در این مسیرگام برمی‌دارد و در منطقه هم گروه‌های فلسطینی وجریان‌های همسو با ملت مظلوم فلسطین نقش‌آفرینی می‌کنند.


با توجه به این که وسعت کرانه باختری بیش از 5 هزار کیلومتر مربع است شمال، جنوب و غرب این کرانه فرصت مناسبی برای مقاومت در ضربه زدن به تجاوزات رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند.



شاه کلید نابودی اسرائیل چیست؟



البته رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که ایران را متهم به تسلیح کرانه باختری کند، در حالی که خط فکری فلسطینیان این منطقه مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگری است.



*** اندیشکده اورشلیم: تسلیح کرانه باختری خطری برای جنبش "فتح" و اسرائیل است

اندیشکده صهیونیستی "اورشلیم" با اشاره به تهدید ایران در تسلیح "کرانه باختری" عنوان داشت: این موضوع خطری برای موجودیت اسرائیل و جنبش فتح است.


**شاه کلید نابودی اسرائیل در 10 سال آینده چیست؟

البته تلاش صهیونیست‌ها برای ایران هراسی کاملاً مشخص است اما تسلیح "کرانه باختری" با تلاش بومی فلسطینیان می‌تواند شاه کلید نابودی اسرائیل در ده سال آینده باشد.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۰۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
مرگ بررژیم صهیونیستی وجعلی وحامیان آن
Iran (Islamic Republic of)
دنی
۱۳:۳۰ ۱۸ تير ۱۳۹۴
الهم صل علی محمد و آل محمد

تا پای جان اطاعت از رهبر از جان عزیزتر
لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
علی بوچانی از سرابله
۱۱:۵۵ ۱۸ تير ۱۳۹۴
مرگ بررژیم صهیونیستی وجعلی وحامیان آن
آخرین اخبار