شهرکرد؛

پیش‌بینی ورود 120 هزار گردشگر به شهرستان سامان

پیش‌بینی می‌شود همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، 120 هزار مسافر و گردشگر وارد شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از شهرکرد؛ فرماندار شهرستان سامان با بیان این مطلب، از تشکیل ستاد اسکان و خدمات سفر این شهرستان در 12 کارگروه خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای تأمین نیازهای گردشگران و مسافران تعطیلات عید سعید فطر انجام شده است.

سعید صالحی افزود: 30 ویلا و 50 باغ ویلا با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، 80 واحد آموزشگاهی و اردوگاه آموزش و پرورش، اردوگاه‌ کوثر، اردوگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) و اردوگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران در این شهرستان، آماده پذیرایی از مسافران هستند.

وی، با اشاره به روان‌سازی ترافیک این شهرستان با احداث جاده روستای ایل بیگی به شوراب صغیر، اضافه کرد: به منظور تأمین رفاه مسافران اقداماتی از قبیل ایجاد مکان  های تفریحی، کمپ  های استراحت با حمایت جمعیت هلال احمر، تأمین ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مورد نیاز آنان هم انجام شده است.

به گفته صالحی، نبود امکانات و زیرساخت‌های رفاهی از جمله هتل، مکان‌های اقامتی و سوئیت با نظارت مناسب، سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان در حوزه گردشگری است.

فرماندار شهرستان سامان، حاشیه زودخانه زاینده رود، روستاهای یاسه چای، هوره، سوادجان و چلوان و همچنین پل تاریخی زمانخان، پل کاهکش و پل صادق آباد را از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان برشمرد.

شهرستان سامان، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر سامان ) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.