یائیر لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد

وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی از نخست وزیر این رژیم خواست به علت شکست سیاست‌هایش در قبال ایران از قدرت کناره‌گیری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس‌تی وی، وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، خواسته است به علت شکست سیاست‌هایش در قبال ایران از قدرت کناره‌گیری کند.

"یائیر لاپید،" که در حال حاضر رهبر حزب «یش عتید» است، این سخنان را روز سه‌شنبه (23 تیر) پس از دستیابی ایران و گروه 1+5 به جمع‌بندی بر سر برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وی کمپین دیپلماتیک نتانیاهو علیه ایران را به عنوان یک «شکست عظیم» تقبیح کرد و گفت: «او (نتانیاهو) باید استعفا کند چرا که اگر شما سال‌ها وعده بدهید که تنها کسی که می‌تواند از حصول این توافق جلوگیری کند شما هستید و بعد این توافق امضا شود، مسئول هستید.»

سایر چهره‌ها و روزنامه‌نگاران صهیونیست از جمله اسحاق هرتزوگ، عضو اتحادیه صهیونیست، شلی یاسیموویچ، عضو کنست و اتحادیه صهیونیست و بن کسپیت، مقاله‌نویس صهیونیست نیز از نخست وزیر این رژیم انتقاد کردند.

نتانیاهو پس از حصول جمع‌بندی بر سر مذاکرات هسته‌ای ایران در وین آن را یک «یک اشتباه بد تاریخی» خواند.

وی مدعی شد: «در زمینه‌هایی که قرار بود از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری شود، توافقات گسترده‌ای حاصل شد. ایران صدها میلیارد دلار دریافت خواهد کرد که با آن می‌تواند ماشین تروریستی خود را تغذیه و تهاجم و ترور را در منطقه و جهان پیگیری کند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار