دانشنامه IT//

direct X چیست؟

ابتدا direct ساده بود چون بازی ها و برنامه ها ساده بودند ولی با پیشرفت های موجود در عرصه بازی ها و برنامه ها، direct تبدیل به direct X شد و شروع به رشد کرد،به حدی که خیلی از کار های سخت و نرم افزاری سیستم را انجام می دهد.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اواخر سال 1994 مایکروسافت در شرف انتشار سیستم عامل بعدی اش بود که با مشکلی برای اجرای نرم افزار های گرافیکی روبه روشد. نرم افزار های گرافیکی هرکدام از پورت های دستوری خود برای اتصال به سخت افزار ها استفاه می کردند و برای همین تولید کننده گان مجبور بودند بسته ی خود را برای هر سخت افزار، جداگانه تولید کنند.

مایکروسافت با ارائه بسته دایرکت ایکس، گامی بزرگ برداشت تا برنامه نویسان برای بهبود عملکرد نرم افزاری خود از دایرکت ایکس کمک بگیرند.


direct X چیست؟

Direct X يك سري از برنامه هاي سطح پايين است كه  Application Programming Interfaces  يا (APIs) را در خود دارد و دسترسي به ويژگيهایي، با كارايي بالاي سخت افزار مانند چيپ هاي شتاب دهنده گرافيكي سه بعدي و كارتهاي صدا را امكان پذير مي سازد.

اين APIs ها شامل شتاب دهنده هاي گرافيك دو بعدي و قابليت پشتيباني از وسايل ورودي مانند:ماوس، جوي استيك و كيبورد و كنترل ميكس صدا و صداي خروجي هم در بر دارد.

direct X چیست؟


Direct X نرم افزار ها را قادر مي سازد تا از قابليتهاي سخت افزار كامپيوتر شما اطلاع پيدا كرده و پارامترهاي لازم را با آنها مطابقت دهد. اين خاصيت به برنامه هاي صوتي و تصويري اين قدرت را مي دهد تا روي هر كامپيوتري كه ويندوز نصب شده و سخت افزار آن سازگار با Direct X باشد فايل هاي صوتي و تصويري را با بيشترين كارايي و كيفيت ممكن به اجرا بگذارد.


direct X چیست؟


استفاده از دایرکت ایکس بیشتر برای بازی های کامپیوتری استفاده می شوند که نسخه به نسخه با تغییراتی چشم گیر وارد بازار می شوند، اگر به عکس های زیر را مشاهده کنید تغییراتی که در تصاویر گرافیکی رخ داده مشاهده خواهید کرد.


direct X چیست؟



direct X چیست؟



direct X چیست؟



direct X چیست؟


انتهای پیام/

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛کاربران توئیتر از فیل اسپنسر در مورد استریم محتوا و برنامه‌های ویندوز ۱۰ به ایکس‌باکس وان می‌پرسیدند که اسپنسر گفت:دوست دارد قابلیت استریم از پی‌سی به کنسول را فراهم کند ولی هنوز برنامه‌ای برای این کار ندارد.

یکی از کاربران به او پاسخ داد که برای کار با برنامه‌های ویندوز روی ایکس‌باکس،کنسول باید پشتیبانی کاملی از صفحه کلید و ماوس داشته باشد.اسپنسر این گفته را تأیید و اضافه کرد که در آینده‌ای نه چندان دور این ویژگی را خواهیم دید.


ایکس باکس وان همراه با ماوس./////کار نشود/////////


ایکس‌باکس وان هم‌اکنون تحت شرایطی خاص از صفحه کلید پشتیبانی می‌کند،اما اسپنسر در توئیت‌های خود اشاره کرد که پشتیبانی از ماوس قابلیتی است که باید به کنسول اضافه شود.مشخص نیست که این قابلیت برای استفاده در بازی‌ها خواهد بود یا خیر،گرچه بعضی از بازی‌ها مانند Fable: Legends که بین هر دو پلتفرم اجرا می‌شود،در نسخه‌ی ویندوز ۱۰ خود دکمه‌ها و کنترلرهای پی‌سی را خواهند داشت.


ایکس باکس وان همراه با ماوس./////کار نشود/////////
مایکروسافت قبلا تأیید کرده بود که برنامه‌های ویندوز ۱۰ مانند مرورگر جدید مایکروسافت اِج بر روی ایکس‌باکس وان نیز اجرا خواهند شد. بنابراین استفاده از صفحه کلید و ماوس در این گونه برنامه‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

ایکس باکس وان همراه با ماوس./////کار نشود/////////


نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ هفته‌ی آینده در تاریخ ۷ مرداد منتشر می‌شود. ایکس‌باکس وان هم اواخر امسال بروزرسانی بزرگی خواهد داشت که علاوه تغییر در ظاهر رابط کاربری، بسیاری از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ مانند دستیار دیجیتالی کورتانا هم به آن اضافه خواهد شد.


ایکس باکس وان همراه با ماوس./////کار نشود/////////


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار