باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

آیا جنگنده "قاهر 313" سال 2018 عملیاتی می‌شود؟ + تصاویر

از زمان عملیاتی کردن جنگنده "قاهر 313" در نهاجا اطلاعی در دست نیست، اما یکی از سایت‌های غربی اظهاراتی را در این زمینه مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چند روز اخیر سخنانی درباره خرید 400 فروند جنگنده از سوی ایران مطرح شده که البته ادعای مطرح شده توان بومی کشور را نادیده گرفته و به این موضوع توجه نشده که جمهوری اسلامی ایران تاکنون 4 نسل جنگنده ساخته و یکی از این جنگنده‌ها "قاهر 313" است که پتانسیل‌های ویژه‌ای دارد.


با توجه به درخواست‌های مخاطبان در خبر "آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد" درباره درج گزارش یا مطلبی درباره جنگنده "قاهر 313" گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با احترام به مخاطبان و در جهت جلب رضایت بزرگواران مخاطب ، گزارشی را در این زمینه تهیه کرد.



سایت میلیتاری فاکتوری (Military Factory) با اشاره به جنگنده "قاهره 313" نوشت: ایران یک جنگنده بومی به کمک صنایع نظامی خود از جمله "قدس"، "هسا"، "پنها"، "صها" و ... را ساخته است که این یک جنگنده استیلز (با توانایی رادار گریزی) است.




آیا جنگنده





*** مشخصات جنگنده "قاهر 313"


این سایت ادامه داد: این جنگنده با طول بیش از 15 متر، عرض 8 متر، وزن کلی 9000 کیلوگرم با سرعت 1500 کیلومتر بر ساعت، با موتور "توربوفان" است.


سایت میلیتاری فاکتوری (Military Factory) تصریح کرد: تسلیحات این جنگنده بمب‌های هدایت شونده 500 تا 1000 کیلوگرمی "او آر 6 " و موشک‌های هوا به هوا (کلاس‌های مختلف بسته به نوع استفاده) خواهد بود.



آیا جنگنده


آیا جنگنده


آیا جنگنده



این سایت درباره زمان عملیاتی شدن در خدمت این جنگنده در یگان‌های نیروی هوایی ایران نوشت: جنگنده "قاهر 313" در سال 2018 آغاز به خدمت خواهد داشت.




*** بیزینس اینسایدر: "قاهر 313" شبیه فانتوم آمریکایی است

سایت بیزینس اسنایدر (Business Insider) درباره جنگنده "قاهر 313" با اشاره به شباهت این جنگنده به جنگنده‌های F22 و F35 نوشت: جنگنده تک صندلی ایرانی با داشتن بال‌های کوچک و شکل خارجی ویژه دارای قابلیت‌های خاصی است.

شبکه پرس تی وی (Press TV) درباره جنگنده "قاهر 313" نوشت: جنگنده "قاهر 313" شباهتی از نظر طراحی و ساخت به جنگنده "F18" دارد که برای ماموریت‌های تهاجمی و جنگ‌های هوا به هوا کاربرد دارد.



آیا جنگنده



آیا جنگنده




*** جینس: قاهره 313" به روز شده "آذرخش" است


مجله دفاعی جینس (Janes) درباره جنگنده "قاهر 313" معتقد است: "قاهر 313" یک جنگنده بومی ایرانی است که نسخه به روز شده جنگنده "آذرخش" است.



*** سردار دهقان: در تامین و پشتیبانی مورد نیاز نیروهای مسلح قابلیت‌های لازم وجود داشت

سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع در نشست خبری شهریور سال گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره زمان تحویل جنگنده "قاهر 313" اظهار داشت: هواپیمای آذرخش به عنوان جنگنده در اختیار بخش هوایی قرار داده شده است و در تامین و پشتیبانی مورد نیاز نیروهای مسلح در بخش هوایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های لازم وجود دارد. 



آیا جنگنده




**سردار کاظمینی:جنگنده پیشرفته "قاهر" با هواپیماهای اف- 16 آمریکا مقابله می‌کند

سردار "محسن کاظمینی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات رسانه‌های خارجی مبنی بر توانايي"جنگنده قاهر 313" در مقابله با نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس اظهار‌ داشت:‌ امروز به لطف خداوند فناوری ما در عرصه هوافضا بسیار پیشرفته‌تر از پنج یا 10 سال پیش است و در زمينه راداری، هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره و هواپیماهای جنگی، این پیشرفت دیده می‌شود.
 
وی افزود: توانمندی کشورمان در این زمینه، در سطح منطقه و حتی در قیاس با برخی کشورهای اروپایی بی‌نظیر است.
 
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: این جنگنده پیشرفته قابلیت‌های زیادی دارد که با هواپیماهای اف- 16 آمریکا مقابله می‌کند، لذا ما در فضای کشورمان موفق به کسب این توانمندی شده‌ایم.



آیا جنگنده


آیا جنگنده


البته توان عملیاتی  "قاهر 313 " در توان هجومی پرواز در ارتفاع پست، رادارگریزی، مقابله هوا به هوا با اهداف متخاصم و سرعت عمل بالا است. البته برخی رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند این جنگنده را کپی جلوه دهند و یا به طور کامل ساخت آن را زیرسوال می‌برند که در پاسخ باید پروازهای "صاعقه" و "آذرخش" را مثال زد.



آیا جنگنده


آیا جنگنده




از زمان عملیاتی کردن این جنگنده در نهاجا اطلاعاتی موجود نیست، اما سوالی که مطرح است اینکه آیا این جنگنده بنا به گفته یکی از رسانه‌های غربی نظامی (میلیتاری فکتوری) سال 2018 عملیاتی می‌شود یا این جنگنده زودتر به یگان‌های تابعه تحویل داده می‌شود یا تولید انبوه آن به سال 2018 بازمی‌گردد؟


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سجادجون مانند الماس کمیاب
۰۳:۳۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
الان سال ۲۰۲۲ میلادی و سال ۱۴۰۱ هستیم...!!!
ان‌شاءالله که پرواز کنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
دوستان سوخو57روسیه بیش از20سال از زمان رونماییش گذشت تا وارد خدمت شد یا همین F35خودش بیشتر از دو دهه کار برده نرمالشم همینه بنظرم قاهر تا2030وارد فاز عملیاتی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
444
۱۱:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
الان 2021
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
لطفاً کمی منصفانه نگاه کنید.ما تو تحریمیم.هیچکی به ما فناوریشو نمیده.حتی چین و روسیه!هند هم با اون همه دک و پزش سه دهه طول کشید تا یک جنگنده داخلی (جنگنده تجاس)رو بسازه.اونم در حالی که تحریم نیست و هم از اروپا و هم از روسیه و هم از آمریکا سابقه خرید جنگنده و تجهیزات داره.معلومه که طول میکشه قاهر313 عملیاتی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۱۴:۵۸ ۰۱ دی ۱۳۹۹
چراازقاهرخبری منتشرنمیکنیدبلاخره به کجارسید خواهشن اطلارسانی کنید ایاقاهر313واقعاوجودداردیایک شوخی بودچون چندسال گذاشته هنوزخبری نیست فکرکنم یک نوع شوخی بی مزه بودوالاصدبارجنگنده ساخته میشدبخاطرهمین کارهاکشورهامارامسخره میکنندالان که میبینم بی ربط هم نمیگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
پاییز 99 و همچنان منتظر قاهر 313
United States of America
مسعود
۰۸:۳۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
واقعا چرا پیگیری نمیکنید، تکلیف این جنگنده چی شد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۰۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
به نظر من بهتره تا سال 1401 منتظر بمونیم چون فرمانده ی هوافضا این رو اعلام کرده اگه تو بعضی از گزارش ها بخونید
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۱۸:۲۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
من پیرشدم هنوزقاهربه هوانپریداقایون خواهش میکنم اطلارسانی کنیدقاهر313کی مردم ایران راازچشم انتظاری نجات میده باباچشممان ازبس انتظارقاهرراکشیده دیگه به پیری رسیده قاهرکجای نکنه کناررفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
عملیاتی نمیشه ساخت جنگنده نسل پنجم‌ کار دانش زیادی میخواد شایدم عملیاتی شد باید منتظر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
M.h
۱۷:۴۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
این جنگنده خیلی زیبا و قشنگ و قدرتمنده ولز تا وقتی که پرواز نکنه فقط یک ماکت متحرک محسوب میشه و درضمن ما الان ۲۰۲۰ هستیم پس کو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
سال 2020 شد و خبری ازش نشد
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۱:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
الان سال ۲۰۲۰ شده و خبری ازش نیست
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا فدوی مقدم
۰۶:۴۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
منکه اصلا باورم نمیشه که ایران عزیزم چنان جنگنده ای ساخت همه می گفتن که ایران تا ۱۰ سال دیگه هم نمیتونه یک جنگنده نسل۵ بسازه اما اکنون شاهد این هستیم/دورود بر ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
حسی
۲۱:۵۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
مگر اف 14 با اف 15 واف 16 ساخته نشده واگر رده خارج . پس چرا اف 15 و16 از رده خارج نیستن درمورد قاهر نمیدانم ولی امیداوارم ایران بتونه در ابعاد ی بزگتر انراروزی نزدیک شاهد پروازش باشیم وگر اینطور شه اسراعیل از وحشت وای..
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۲:۲۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام. دوست عزیز . جنگنده f18سوپر هورنت جانشین f14 شد. چون هزینه نگهداری f14بالا بود و فناوری پیچیده ای داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من اگه همون اف ۱۴ هامون رو بتونن نگه داری کنن خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
تو دولت یازدهم و دوازدهم صنعت فضایی کشور به شدت افت پیدا کرد...امیدوارم علت اینکه قاهر تازه مراحل تاکسی رو طی کرده این چیزا نباشه!
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
2019شد وخبری ازش نیست
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۰۱:۴۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
برای چی عملیاتی نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا گیوکی
۲۲:۵۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
سلام وخسته نباشید ممنون از باشگاه بسیا ر بسیار خوبتون میشه لطفا اخرین جدیدترین خبرها از ساخت جنگندههای قاهروشفق رو از مقامات کسب کنیدممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
جنگنده خیلی حرفه ای هست این جنگنده واقعا با طراحی های قدیمی فرق داره
ولی اگر مهندس های ایرانی داخل موتور توربوفان این جنگنده قدرتمند از نظر
سوخت ،،، قطعات،،، تحمل گرمایی،،، نیروی گرانشی،،،، نیروی دورانی ،،، شکاف قدرت باد
یک تغییراتی ایجاد میکردن یا استفاده از موتور کمکی در مواقع اظطراری
سرعت این جنگنده بخاطر بهترین طراحی من یقین دارم میشه به 2000 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرد
از نظر وژن 9000 کیلوگرم عالیه برای جابه جایی انواع بمب اما موتور این جنگنده میرسه به 2000 کیلومتر
یعنی دو برابر سرعت صوت بستگی به این داره که حداقل تا سال 2020 روی موتور این جنگنده بصورت حرفه ای کار بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
درود بر شرفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
به همراه صد اف 14 مهندسی معکوس شده مدرن و سوخو 30 ؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
ایشالا بزودی می شود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سرباز شهید
۰۲:۱۲ ۲۴ تير ۱۳۹۷
امریکا 40 سال فقط تحریم کرد کلا امریکایی ها عشق تحریم کردن هستن تنها چیزی که تو این کره زمین ارزش داره اینکه پوتین هایم الوده به التماس دشمنان نباشد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۴ تير ۱۳۹۷
اگر تو خلیج فارس و اب های جنوبی و ناوبرهای جنگی و تانک ها از توپخانه های لیزری به جای مسلسل استفاده بشه هم هزینه نگهداری پایین میاد هم نفرات کمتری در احتمال وقوع جنگ کمتر میمیرن چون این توپخانه های لیزری لیزرش 1000 درجه گرما داره و به هر هدفی از دشمن بخوره موشک ناو جنگنده حتی توپخانه های لیزری بهترین جنگنده ها رو روی هوا میزند و از کشور عزیز مان ایران دفاع میکند ،،،، زنده باد جمهوری اسلامی
برای ساختش نیاز به 10 تابشگر لیزر هست قطر درونی تابشگر ها باید اندازه چرخ کامیون باشد که به دمای 1000 درجه برسد زیر 1000 درجه برای اهداف زمینی هست که قطر تابشگر ها اندازه چرخ ماشین و 5 تا هست
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۵:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
باید بردش زیاد بشه.موتور قدرتمند مثل میگ 31روش نصب بشه .بهترین موشک بدن سپاه براش بسازه .وقوی ترین رادار انوقت میشه جنگنده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
فقط در یک کلمه میگویم ایران همیشه قهرمان ماست و هیچ کشوری نمیتواند به ما زور بگوید حتی امریکا و متحدانش زنده یاد هرچی ایرانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
خوب ایران میتونه به جای s400 از سیستم دفاعی لیزری استفاده کنه تو مرز ... توپخانه های لیزری ایران در کشتی ها
و مرز های ایران لیزر میتونه هم زمان 2الی 5 هدف دشمن رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر بزرگمردان ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۰۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
در ضمن برای نسخه فوق میتوان دریچه هایی در زیر بدنه ( درست نقطه قرینه دریچه های کنونی منتهی با اندازه بزرگتر) هم طراحی کرد که در ارتفاع پست بصورت دیفالت باشه ( بسته باشه ) و هنگام درگیری بخاطر نیاز به ورودی هوای بیشتر ، بتونه سریع بصورت متحرک به سمت داخل باز بشه و امکان اوج گیری سریع و دست بالا گرفتن رو به خلبان جنگنده بده . / سربلند باد ایرانم .
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۴۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
یک ایده برای وزارت دفاع دارم _ اگر توجه کنیم نوک بالها برای پرواز با ثبات تر در ارتفاع پایین (پست و سطح دریا) طراحی شکسته رو به پایین داره ، حال ایده اینجانب برای سازندگان این جنگنده این است که ، آیا نمیتوان این قسمت رو متحرک کرد چیزی مثل بال متغیر اما در جهت عمودی (بالا و پایین) که وقتی جنگنده میخواد ارتفاع و سرعت بگیره بتونه از سطح دریا بطور ناگهانی اوج بگیره و خودشو همطراز یا بالاتر از جنگنده های رقیبش در ارتفاع بالا قرار بده که از خودش در مقابل جنگنده های دیگه مانند اف 16 چالاک و مخصوصا جنگنده های اف 18 نیروی دریایی آمریکا دفاع کنه ؟ البته این موضوع نیاز به یک موتور و بدنه بسیار قوی دارد که میتواند در نسخه های بعدی قاهر مد نظر گرفته شود (برای نسخه های برتری هوایی آن در فازهای بعدی ساخت و با فرض داشتن لود کامل 6 موشک از جدیدترین موشکهای هوا به هوای برتر دنیا)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایول به دلاورمردان ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
کی رونمایی میشه لطفا بگین خیلی دوست دارم ببینمش هر چ سریعتر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
با سلام وصلوات بر حضرت محمد صلی الله نمی‌دانید چقدر خوشحالم از پرواز قاهر313 این بهترین هدیه خداوند متعال برای من بود که از دست مهندسان ایران عزیزم گرفتم دستتون میبوسم ودرود به شرفتان الهی که ایران اسلامی هميشه سربلند باشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
با سلام وصلوات بر حضرت محمد صلی الله نمی‌دانید چقدر خوشحالم از پرواز قاهر313 این بهترین هدیه خداوند متعال برای من بود که از دست مهندسان ایران عزیزم گرفتم دستتون میبوسم ودرود به شرفتان الهی که ایران اسلامی هميشه سربلند باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
پاینده باد ایران جانم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
ممنون
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
باید قدرت ایران به جهانیان نشان داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
سربلند باشی ایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۲۱:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
درود بر نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران
Russian Federation
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
آفرین برغیرت ایرانی ؛خسته نباشید برادران ارتشی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۳ ۲۱ دی ۱۳۹۶
الان سال ۲۰۱۸ هستش ولی هنوز ازش استفاده نکردن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۵ دی ۱۳۹۶
ان شالله هرچه زودترتسلیحات قدیمی که کشورداریم پیشرفتش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۵ دی ۱۳۹۶
ان شالله هرچه زودترتسلیحات قدیمی که کشورداریم پیشرفتش کنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
خدارو شکر ولی یه سوال اگه ما همچین جنگنده ای داریم چرا ۵ساله که هیچ خبری ازش نیست چرا حتی یه مانور کوچیک هم نداد چرا ما میخوایم چهار صد فروند موشک بخریم چرا هیچ صحبتی دربارش نمیشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
ان شالله هرچه زودترتسلیحات قدیمی که کشورداریم پیشرفتش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۲۱:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
بنظرم برای حمل هر نوع موشکی چه از نوع هوابه هوا وچه ازنوع هوابه زمین فوق العاده کوچیکه وراداری این یک هواپیمای خصوصی تکنفره کوچیکه آخه هواپیمایی که نه رادار نه موشک میتونه حمل کنه اسمش جنگنده نیستش حالا یه عده چون قیافش مثل هواپیماهای جنگیه لقب جنگنده بهش دادن!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۲۱:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
خیر
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
چندین سال گذشت رو نمایی نشد
United States of America
مهدی
۱۳:۳۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
به امید هر چه سریعتر عملیاتی شدن ان ومشتی محکم بر دهان امریکا
Germany
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
به امید روزی که ۱۰۰۰فروند ازجنگنده داشته باشیم ومجبور به استفاده از جنگنده های روسیه وامریکا نباشیم وهر روز جنگنده ی جدیدی رونمایی کنیم انشا الله شفق هم خط تولیدش ساخته بشه
United States of America
شایان
۱۳:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
یکی ازاین تصاویری که گذاشتن فتوشاپه اگه دقت کنید اونی که بالای دماونده البته من نمیگم دروغه من ایرانیم به ایران هرجوری باشه افتخار میکنم ولی یکم مشکوکه به خدا
Germany
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
چرا هنوز پرواز نکرده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امین
۰۱:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
آفرین برغیرت ایرانی ؛خسته نباشید برادران ارتشی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امین
۰۱:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
آفرین برغیرت ایرانی ؛خسته نباشید برادران ارتشی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
افرین بر غیرت ایرانی احسنت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
پاینده باد ایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
پاینده باد ایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
چرا جنگنده میگیرن از روسیه...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
چرا جنگنده میگیرن از روسیه...
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۴:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام. خسته نباشید .اگه پرواز کنه یعنی که دنیارو بهم دادن انشالله پرواز کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۶ ۱۰ دی ۱۳۹۵
توروخدا.جنگنده.قاهررا.عملیاتی کنید

که همه ببین اقتدار ایران وایرانی رو زود تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
من از بچه گی به این ارزوم بود از خدا خاستم براورد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۵
با سلام ودرود به خمه سربازان وخدمتگذران ایران اسلامی.از ساخت قاهر 313 احساس غرور میکنم وبرابتان ارزوی موفقیت روز افزون را دارم.لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
درود به رهبر معزز و شما عزیزان که دل رزمندگان 8 سال دفاع مقدس را شاد کردید ، دستتان درد نکند سرتان سلامت ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
خدا را شکر .من همیشه نگران بودم که اگه دشمنان این سرزمین باز مجنون شوند ابزار کافی برای تنبیهشون نداریم خدا را شکر دیگه داریم دیگه نیروزی زمینی پشتیبانی لازمو خواهد داشت . تا دیگه مردم سرزمینم در ارامش زندگی کنند . زنده باد نیروهای مصلح که برای دفاع از مظلومین از همه چیزشان گذشتند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
درود بر نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
خوب از مسولان وزارت دفاع و ازوزیر دفاع درباره اینده قاهر بپرسید. شما کارتون خبرنگاری هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
قاهر 313 ایران چگونه موشک می اندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۵ دی ۱۳۹۴
الله اکبر-مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۳ دی ۱۳۹۴
انشاللله ایران بزرگ ترین ابوقدرت میشود هواپیمای جنگیش محشره ایول ما همه به ایران افتخار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۹ دی ۱۳۹۴
ما قاهریم . . چه با قاهر . . . چه بدون آن . . چون ما چشممان به خدایه قاهر است بس. . Amin13711
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۴
ياشسين ايران خيلي ها حسوديشون ميشه ولي دير يا زود به جايگاه واقعيمون ميرسيم به اميد خدا
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
قبلا گفته بودند که بعد از سال 94 رونمایی میشه ما سال 95 منتظر قاهر هستیم انشا الله.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
تا کشوری دارای قدرت نظامی متناسب با کشور های زورگو و زیا ده خواه نباشد مستقل و پیشرفته نمیشود بعلاوه همراه با رشد فرهنگی درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
بيشتر شبيه اسباب بازيه تا جنگنده ، اين هواپيما جسه كوچيكي داره خيلي كار داره تا بخواد جنگنده بشه ، شايد هم نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
امیدوارم مثل پراید نباشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۴
زنده باد ایران.
Iran (Islamic Republic of)
سهراب1349
۰۱:۱۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
ای کاش زودتراین جنگنده عملیاتی بشه تادیگه مجبورنباشیم ازدیگرکشورهابرای خریدجنگنده منت کشی بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۰:۰۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
به امید روزی که ۱۰۰۰فروند ازجنگنده داشته باشیم ومجبور به استفاده از جنگنده های روسیه وامریکا نباشیم وهر روز جنگنده ی جدیدی رونمایی کنیم انشا الله شفق هم خط تولیدش ساخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خوب همینو بسازن ذیگه...چرا جنگنده میگیرن از روسیه...
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۷:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
سلام اونطوری ک من شنیدم قراره این جنگنده تا پایان امسال عملیاتی بشه.
انشالله ک راست باشه
Iran (Islamic Republic of)
هادی مشگان
۱۷:۴۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
لطفا پاسخ دهید عکسی که از روز قاهر گذاشتید واقعی هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۲۲:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
پاینده باد ایران جانم فدای ایران
Germany
رامتین
۱۲:۲۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
حالا قبل از عملیاتی شدن بد نیست تو رزمایش ها قدرت مانور و عملیاتش نشون داده بشه
United States of America
علی
۰۲:۰۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
شکرخداکه خون شهدانتیجه داد
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۱:۴۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
من که منتظرم روزی ام که این جنگنده هواپیمای F_35 آمریکا رو در هوا نابود می کند انشااله
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
پرچم همچنان بالاست الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۳:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
زنده باد یاد شهید تهرانی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
آفرین برغیرت ایرانی ؛خسته نباشید برادران ارتشی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
دم جوانان غیرتمند ایران گرم که چنین ابتکاراتی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
باعث افتخاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
آفرین به بچه های وزارت دفاع
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
این حاصل خون بابایی ها، دوران ها، شیرودی ها، کشوری ها و .... است. به امید نابودی اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
امیدوارم روزی که عملیاتی میشه بردش بیشتر شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۸:۳۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
ما با وجود چنین غیور مردان در بر قله های اقتدار خواهیم ایستاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
از خبري كه گذاشتيد چيز جديدي دستگيرم نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۷:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
زنده باد ایران و ایرانی.خسته نباشید به همه زحمت کشان کشور عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۷:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
به امید جنگنده های سطح اول جهان ساخت ایران.
۱۲
آخرین اخبار