سینما در هفته‌ای که گذشت؛

بی‌اطلاعی رئیس سازمان سینمایی از وضعیت فیلم‌ها و تفکیک جشنواره کودک و نوجوان

رئیس سازمان سینمایی از وضعیت فیلم‌های توقیفی سینما اظهار بی‌اطلاعی کرد.

بی‌اطلاعی رئیس سازمان سینمایی از وضعیت فیلم‌ها و تفکیک جشنواره کودک و نوجوانبه گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته دوم مرداد با اتفاقات سینمایی همراه بوده است که در اینجا به آن ها می پردازیم:

اظهار بی اطلاعی ایوبی از وضعیت «خانه دختر» و «احتمال باران اسیدی»

حجت الله ایوبی از وضعیت آثار توقیفی و نیروهای خودسری که برای فیلم‌ها مشکل ایجاد می‌کنند، گفت.

وی عنوان کرد:من هنوز در مورد سرنوشت این فیلم‌ها خبری ندارم قرار بود بیایند و شورای صنفی در مورد آنها نظر بدهد و هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

مهمترین کاری که دولت و سازمان سینمایی باید برای فیلم‌هایی چون رستاخیز انجام دهد آن است که امنیت شغلی و امنیت روانی به خاطر یکی از دو فیلم اینچنینی بین فیلم‌سازان از بین نرود و بتوانیم حقوق مادی و معنوی فیلم‌سازان را تأمین کنیم.

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: چنانچه فیلم بر اساس فیلمنامه تصویب شده ساخته شده باشد مشکلی پیش نخواهد آمد و امیدوارم مشکل فیلم «رستاخیز» هم حل شود و مردم ما از دیدن این فیلم فاخر در درباره امام حسین (ع) محروم نشوند. اگر این فیلم اکران نشود باید راهکاری پیدا کنیم تا حقوق مادی و معنوی آن جبران شود. 

دلیل تفکیک جشنواره کودک و نوجوان از زبان تابش
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره تفکیک دو بخش نوجوان و کودک جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: از ابتدای امسال تاکنون براساس تقویم برنامه‌های دبیرخانه جشنواره، مجموعه برنامه‌ریزی در همه بخش‌ها و براساس زمان‌بندی تعیین شده انجام شد. 

وی تفکیک دو بخش جشنواره بین‏‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را زمینه ساز تحقق رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع عدالت فرهنگی و رونق جشنواره‌ها در همه استان‌ها عنوان کرد و گفت: تفکیک دو بخش جشنواره سبب تخصصی شدن وارتقای وضعیت سینمای کودک و نوجوان خواهد شد. 

انتقاد علی معلم از تفکیک جشنواره کودک و نوجوان
وی این تصمیم را دور زدن موضوع می داند و اعتقاد دارد هیچ گونه کار کارشناسی بر آن انجام نشده است. 

معلم تاکید کرد: در تمام دنیا جشنواره‌های فیلم کودک کم شمار هستند چرا که تعداد فیلم‌هایی که در این زمینه ساخته می‌شود، چندان زیاد نیست اما حالا در ایران با تفکیک جشنواره کودک و نوجوان مشکلات این جشنواره را دو برابر می‌کنیم. بهتر است دوستان قبل از تغییرات ساختاری به فکر مدیریت سازمان‌یافته جشنواره باشند؛ چه ایرادی دارد یک جشنواره اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری‌اش وجود ندارد، یک سال برگزار نشود؟! آیه که نیامده جشنواره‌ها باید هر سال برگزار شوند! برگزار نشدن یک جشنواره خیلی بهتر از برگزاری نامرتب و نامناسب آن است. 

گفتنی است؛ جشنواره فیلم کودک و نوجوان بعد از این به صورت تفکیک شده برگزار می‌شود. بخش خردسال و کودک این جشنواره در اصفهان و بخش نوجوان آن در همدان برگزار خواهد شد و این دو بخش به صورت دو سالانه برگزار خواهند شد.

معرفی انیمیشن‌های منتخب در جشن خانه سینما
هیات انتخاب بخش فیلم انیمیشن هفدهمین جشن خانه سینما ، آثار انتخابی این بخش را معرفی کرد.
پس از بررسی 104 اثر رسیده به دبیرخانه هفدهمین جشن خانه سینما توسط هیئت انتخاب شامل محمد ابوالحسنی، سعید توکلیان، مهین جواهریان، ابوالفضل رازانی، اکبر عالمی، احمد عربانی و ناصر گل محمدی، در نهایت 36 اثر برگزیده این بخش مسابقه سینمای فیلم انیمیشن جشن خانه سینما معرفی شدند .

فراخوان فیلم‌های موبایلی جشنواره‌ی فیلم محمد (ص)
دبیرخانه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» از برگزاری بخش مستقل مسابقه فیلم‌های کوتاه موبایلی در این رویداد سینمایی خبر داد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت گسترده طیف‌های مختلف مردم و فرهنگ‌سازی در جهت استفاده صحیح از تکنولو‍‍‍ژی‌های جدید و فضاهای مجازی و تعمیق نگاه معنوی و توجه بیشتر به ویژگی‌ها و خصایص پیامبر اسلام و همچنین، خنثی‌سازی دستگاه‌های دروغ پراکنی غرب در تخریب چهره حقیقی پیامبر، مسابقه فیلم‌های کوتاه مویابلی را در کنار سایر بخش‌ها پیش‌بینی کرده است.

تمامی کاربران تلفن همراه بدون هیچ‌گونه محدودیتی و تنها با داشتن گوشی‌ دارای قابلیت تصویربرداری، می‌توانند آثارشان را منطبق با موضوعات جشنواره با رویکرد اصلی «تعالیم و الگوهای اخلاقی و رفتاری پیامبر اسلام در جامعه امروز » به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.

مدیر جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس معرفی شد
مدیر روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تأکید کرد که تغییر مدیریت این انجمن در نهایت صمیمیت و اتفاق نظر انجام شده است.

رسول شادمانی در پی انتصاب «محمدحسین نیرومند» به عنوان مدیر جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به جای محمدرضا شرف‌الدین، گفت: سرانجام پس از مدت‌ها محمدحسین نیرومند به عنوان مدیرعامل این انجمن منصوب شد.

اکران اولین فیلم نرگس آبیار در گروه هنر و تجربه
«اشیا از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیکترند» ساخته نرگس آبیار از 15مرداد اکران خود را در سینماهای گروه هنر وتجربه آغاز خواهد کرد.

این فیلم که نخستین ساخته نرگس آبیار محسوب می‌شود محصول سال 91است و از پنج شنبه این هفته نمایش آن در گروه سینماهای هنر وتجربه آغاز خواهد شد.گلاره عباسی ،گیتی معینی ،فاطمه شکری ،امیر غفارمنش و مهران رجبی بازیگران این فیلم هستند.

نمایش «مرگ ماهی» در پاییز
فیلم سینمایی «مرگ ماهی» سیدروح‌الله حجازی برای اکران مهرماه آماده می‌شود. روح‌الله حجازی پس از دیده شدن «مرگ ماهی» 6 دقیقه از فیلمش را برای بهتر شدن ریتم کوتاه کرد و سپس آن را تحویل اداره پروانه نمایش داد.

«مرگ ماهی» یکی از فیلم‌ها جشنواره فجر سی و چهارم بود که در آن نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، ریما رامین‏‌فر، بابک کریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی، مرواریدکاشیان، با هنرمندی پانته‌آ بهرام، بابک حمیدیان، رابعه مدنی و سحر دولتشاهی و همچنین کیمیا مرادیان، ملیکا پارسا،حسام رحیمی‌منش (بازیگران خردسال) ایفای نقش کرده‌اند.

مجوز نمایش برای «حکایت عاشقی» رمضان زاده
فیلم «حکایت عاشقی» ساخته احمدرمضان زاده که در بخش مسابقه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر حضور داشت، سرانجام موفق به کسب مجوز نمایش برای اکران این فیلم شد. این اثر سینمایی برای دریافت مجوز اکران عمومی کوتاه شده است.

صدور مجوز نمایش برای 3 فیلم
شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برای 3 فیلم مجوز نمایش صادر کرد.
در جلسه اخیر این شورا که با حضور اکثریت اعضای شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برگزار شد، مجوز نمایش 3 فیلم « فرمول13» به تهیه کنندگی و کارگردانی ناصر رفایی ،« آدم باش» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید جوانمرد و « مرگ ماهی» به تهیه کنندگی و کارگردانی روح الله حجازی صادر شد.

ثبت قرارداد اکران فیلم یدالله صمدی 
قرارداد اکران فیلم «پدرآن دیگری» یدالله صمدی ثبت شد و این فیلم به زودی اکران می‌شود.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت:قرارداد فیلم «پدر آن دیگری» ساخته یدالله صمدی ثبت شد و این فیلم بعد از «مزار شریف» در گروه سینمایی استقلال اکران می شود.

بازیگران این فیلم که درباره یک بچه ناشنوا است، حسین یاری، هنگامه قاضیانی، فریده سپاه منصور، مریم سعادت، شمسی فضل الهی و اکبر عبدی هستند.

«پدر آن دیگری» تازه‌ترین کار یدالله صمدی است که سال گذشته در سی وسومین جشنواره فیلم فجر اکران شد.

امحاء فیلم های غیرمجاز
ظهر دوشنبه 12 مردادماه رئیس سازمان سینمایی و معاون اجتماعی_فرهنگی ناجا طی مراسمی از تعداد زیادی نسخه‌های مکشوفه فیلم‌های سینمایی که به صورت غیرمجاز عرضه می‌شدند بازدید و بر امحاء آن‌ها تأکید کردند.

در این مراسم سیدمصطفی ابطحی دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی، گفت: حدود سه میلیون لوح فشرده کشف شده و این‌ها محصولاتی هستند که کپی محصولات تولید شده داخلی محسوب می‌شود، به همین دلیل نمی‌شود آن‌ها را قاچاق نامید بلکه دزدی و سرقت هستند.

پایان آهنگسازی «کوچه بی‌نام» 
میکس نهایی موسیقی فیلم «کوچه بی‌نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی به پایان رسیده و کار برای اکران در شهریورماه تحویل داده شده است. 

عوامل فیلم «کوچه بی نام»، کارگردان، نویسنده: هاتف علیمردانی، تهیه‌کننده: منصور لشگری قوچانی،مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، بازیگران: فرهاد اصلانی، باران کوثری، پانته آ بهرام، فرشته صدرعرفایی، ملیسا ذاکری، ستاره پسیانی، محمدرضا غفاری، امیر آقایی، علیرضا استادی، فرخنده فرمانی زاده، حمیدرضا محمدی، پروین ملکی، علیرضا علویان، نیوشا جهانی، حسام رحیمی منش

برپایی جشنواره‌ی فیلم کوتاه و مستند رضوی 
دهمین جشنواره سراسری فیلم مستند و کوتاه «رضوی» این روزها در دارالعباده در حال برگزاری است و چهره‌های سینما و تلویزیون ایران این روزها در کارگاه‌های این جشنواره در یزد حضور می‌یابند. 

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود. 

حضور بدلکار ایرانی جیمز باند در یک فیلم تاریخی 
بدلکار ایرانی فیلم جیمز باند به همراه 12 نفر از هم تیمی‌هایش در بزرگترین فیلم تاریخی کشور آذربایجان که ساخت یک کمپانی انگلیسی است، شرکت کرد.  امیر بدری، طراح بدلکاری ایرانی که در فیلم «Sky Fall» جیمز باند حضور داشت و جایزه SAG را هم از کشور آمریکا برای بدلکاری این فیلم دریافت کرده است، 

امیر بدری تاکنون در چند فیلم‌ ایرانی از جمله «جرم» و «متروپل» مسعود کیمیایی،‌ «شهر موش‌ها2» مرضیه برومند، «‌13» هومن سیدی ، «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌اله و «خط ویژه» مصطفی کیایی به عنوان بدلکار جضور داشته است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار