علت ایجاد لرزش فرد بعد از عمل جراحی

اضطراب می‌تواند، مسیر بیماری افراد را دستخوش تغییر کند و عوارض بیهوشی را افزایش دهد.

دکتر اسکندری متخصص بیهوشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آستانه درد، در خانم‌ها و آقایان متفاوت است. علت لرز بعد از عمل، تغییر آستانه لرز در افراد می‌باشد، که این امر به علت ماهیت خود بیهوشی و استفاده از برخی داروها می‌باشد که آستانه لرز را درافراد تغییر می‌دهد همانطور که دمای بدن افراد در حین بیهوشی تغییر می‌کند، این تغییر در آستانه لرز باعث می‌شود که فرد بدون آنکه احساس سرمایی کند، دچار لرزش می‌شود و این امر توسط داروهایی که پزشک بیهوشی تشخیص می‌دهد، قابل کنترل و رفع می‌باشد. 

دکتر اسکندری در ادامه گفت: پزشک متخصص بیهوشی در زمان کوتاهی که بیمار را می‌بیند، در مورد عمل و همچنین بیهوشی به وی اطمینان بخشی می‌دهد.

وی گفت: اضطراب می‌تواند، مسیر بیماری افراد را دستخوش تغییر کند و عوارض بیهوشی را افزایش دهد، و هرچه بیمار اضطراب کمتری داشته باشد، عوارض بعد از بیهوشی خصوصا در ریکاوری کمتر خواهد شد. 

دکتر اسکندری در پایان گفت: بطور شایع، جوان‌ترها و خصوصا بانوان اضطراب بیشتری دارند و معمولا طی صحبت‌هایی که پزشک بیهوشی می‌کند، درصد بسیار زیادی از این اضطراب رفع می‌گردد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار