مختاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محدودیت 7 منطقه برای افزایش فضای سبز

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه 7 منطقه پایتخت فقر فضای سبز دارند گفت: بافت متراکم امکان افزایش فضای سبز در این مناطق را نمی دهد.

افسریان/////////محدودیت  7منطقه برای افزایش فضای سبزعلی محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2130 بوستان محله ای، ناحیه ای، منطقه ای و فرامنطقه ای در شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: بوستان های جنگلی داخل محدوده، رفیوژها،  میدان ها، لچکی ها، حواشی بزرگراه ها و درختان معابر نیز از دیگر فضاهای سبز درون شهری هستند که در شهر تهران پراکنده و طبعاً میزان توزیع آنها نمی تواند یکنواخت باشد.

وی با بیان اینکه در بعضی از مناطق مرکزی از جمله مناطق 7، 8، 9، 10، 11، 12 و 17 بافت نسبتاً قدیمی و متراکم وجود دارد، افزود: در این مناطق اصولاً سطح فضاهای سبز کمتر و امکان دستیابی به فضاهای باز یا بلامعارض جهت تبدیل آنها به بوستان ها و فضاهای سبز محدود است.

مختاری با تاکید بر اینکه در مناطق مرکزی و جنوبی ظرفیت های توسعه با محدودیت هایی مواجه بوده است، گفت: طی دو دهه اخیر سطوح گسترده ای بویژه از مناطق جنوبی به عرصه بوستان ها و فضای سبز تبدیل شده که از آن جمله می توان به بوستان بزرگ ولایت، بوستان بزرگ آزادگان، بوستان بانوان نرگس، بوستان پردیس بانوان و ده ها بوستان بزرگ دیگر اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در پایان با اشاره به فعالیت های این سازمان در راستای افزایش فضای سبز عمومی در سطح پایتخت، یادآور شد: این سازمان از هیچ گونه تلاشی برای افزایش فضای سبز در سطح شهر تهران فروگذاری نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار