تولید 90 نوع عصاره دارویی در شرکت سهاجیسا

مدیر عامل شرکت (سهاجیسا) سازمان تدارکات پزشکی هلال ایران از تولید 90 نوع عصاره دارویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان تدارکات پزشکی، فراز امامی با تشریح برنامه ها و دستاوردهای این شرکت افزود: افزایش فعالیت کاری کارخانه سهاجیسا به طور شبانه روز با بهره بری از حداکثر توان کارکنان خود به منظور افزایش سطح تولید محقق شده است.

وی با اشاره به تولید محصولات جدید گفت: در تلاش هستیم تا عصاره های جدیدی را به بازار عرضه کنیم، در حال حاضر عصاره های جدید گیلیسیرینه که یک نوع عصاره روز جهان محسوب می شود را در دست تولید دادیم، این عصاره مصارف موضعی، دارویی و غذایی دارد.

امامی با اشاره به تهیه عصاره های جدید توسط این شرکت تاکید کرد: در حال حاضر درخواست اخذ مجوز برای 20 نوع عصاره جدید از وزارت بهداشت به کمیسیون مربوطه ارائه شده است که بعد از تصویب و ارائه مجوز، تولید این عصاره ها آغاز خواهد شد.

مدیر عامل سهاجیسا یکی از اهداف اصلی این شرکت را تولید محصول نهایی دانست و گفت: در حال حاضر تولیدات، عاصره گیاهی و مواد اولیه گیاهان داروی است و در تلاش هستیم درآینده نزدیک بتوانیم خود تولید کننده محصول نهایی باشیم.

وی در مورد تولید محصول نهایی اضافه کرد: تاکنون مجوز تولید 10 محصول نهایی را از وزارت بهداشت اخذ کرده ایم که قصد داریم دراین راستا حداقل 2 نوع محصول نهایی را تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری برسانیم.

امامی واردات مکمل های غذایی و گیاهی را از دیگر اهداف شرکت سهاجیسا تعیین کرد و اظهار داشت: طرح واردات مکمل های غذایی و گیاهی به هیئت مدیره شرکت ارائه شده که پس از تصویب و اخذ مجوز از وزارت بهداشت در این زمینه نیز فعالیت خود را آغاز می کنیم.

وی با اشاره به کاشت گیاهان دارویی گفت: در برنامه های تدوین شده خود پیش بینی کرده ایم که در صورت تخصیص بودجه و امکانات لازم خودمان به کاشت گیاهان دارویی مبادرت ورزیم چرا که در حال حاضر محصولات گیاهی خود را از استان های همدان، فارس و البرز تهیه می کنیم.

امامی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که براساس مذاکرات انجام شده با مقامات استان مازندران بتوانیم در آینده نزدیک گیاهان دارویی مورد نیاز را در استان زیر کشت برده و در این زمینه به خودکفایی برسیم./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار