«از شایعه تا واقعیت»

واکنش مجازی‌ داعشی‌ها به پیروزی‌های مقاومت+متن شایعه

همزمان با خنثی شدن نقشه داعش برای حمله به سامرا و پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت شایعه‌ای عجیب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، آزادسازی اخیر شهر زبدانی و هلاکت‌ تعدادی از نیروهای تروریست‌ داعش موجب شده است تا افراد معلوم ‌الحال گزینه جنگ روانی را برای پیشبرد اهداف خود علیه جبهه مقاومت در پیش بگیرند، درست همزمان با خنثی شدن حمله داعش به سامرا شایعه‌ای عجیب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مطلبی که ادعا می‌کند:

1- 51 نفر از ارتش عراق شهید شدند.

2- 4 محله سامرا تحت کنترل تروریست‌هاست.

3- زوار ایرانی در حرم محبوس شدند.

واکنش مجازی‌ داعشی‌ها به پیروزی‌های مقاومت+متن شایعه

مطلب فوق یکی از آن مطالبی است که نخست با اهداف از پیش‌تعیین شده نشر و سپس به دلیل ناآگاهی افراد در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود.

 

 

**واقعیت**

*حمله‌ داعش به سامرا خنثی شده است

اما واقعیت ماجرا چه بوده است؟ حمله نیروهای داعش به سامرا صحت دارد؛ جمعه 13 شهریور، فرماندهی عملیات مشترک عراق از خنثی ‌سازی حمله عناصر داعش به شهر «سامراء» خبر داد؛ در جریان این حمله 58 تروریست کشته شدند، این انتحاری‌ها قصد داشتند انفجارهایی را در سامرا انجام دهند که همگی کشته شدند.

 

*محبوس شدن زوار ایرانی در حرم صحت ندارد

اما این پرسش مطرح می‌شود که آیا در حمله صورت گرفته موضوع محبوس شدن زوار در حرم صحت دارد؟ که در پاسخ به این پرسش محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت این خبر را تکذیب کرده است، همچنین بنا به گفته مسئولین حج و زیارت هیچ زائر ایرانی به سامرا اعزام نمی‌شود و این مکان خالی از زوار ایرانی است.

 

*51 کشته و تحت کنترل درآوردن 5 محله در حمله سال 93 داعش به سامرا

در شایعه فوق ادعا شده است که 51 نفر از ارتش عراق شهید شدند، این تعداد 51 نفر کشته صحیح است اما دقیقاً این تعداد کشته مربوط می‌شود به حمله گسترده داعش به سامرا در خرداد سال 93.

در سال گذشته عناصر داعش به شهر سامرا حمله کردند که موجب کشته شدن 51 نیروی امنیتی شد اما ارتش عراق موفق شد حمله به حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) را خنثی کند. طی همین حملات عناصر داعش 5 محله شهر سامرا را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

منبع :فارس
انتهای پیام/

 
برچسب ها: شایعه ، مجازی ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار