گزارش /

دست به دست شدن سلامت مردم در نزدیکی تهران +تصاویر

در مناطق محروم از این امکانات، تبعاتی از جمله به خطر افتادن جان افراد را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان_مهسا محمدی :

 پرداختن به موضوع سلامت مردم یکی از اصلی‌ترین وظایف مسئولین به شمار می‌آید. سلامت جامعه علاوه بر نظارت بر تولید، تغذیه سالم، فراهم نمودن فضاهای مناسب ورزشی و فرهنگ‌سازی ، وجود هوای سالم را نیز می‌طلبد. اما گزینه پراهمیت دیگری نیز وجود دارد آن هم بهداشت و درمان و ساخت فضاهای درمانی از جمله بیمارستان است.

ساخت بیمارستان و توجه به مقوله بهداشت و درمان از نان شب هم برای مردم واجب‌تر است. چرا که در مناطق محروم از این امکانات، تبعاتی از جمله به خطر افتادن جان افراد را به دنبال خواهد داشت.

هشتگرد ؛ منطقه‌ای که ساکنانش علاوه بر مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه، باید ترس به جان‌هایشان بیفتد که نکند اتفاق و حادثه‌ای برای خانواده‌هایشان رخ دهد و آنها هم به دلیل نداشتن مرکز درمانی مناسب یکی از اعضای خانواده خود را مقابل چشمانشان از دست دهند! 

* شهر جدیدی که کهنه مانده است

استان البرز با وجود همجواری با استان تهران و برخورداری از پتانسیل‌های بالا که قطب صنایع کشور هم محسوب می‌شود، کمبودهایی را برای شهرستان‌هایش در دل خود جای داده است.

شهر جدید هشتگرد یکی از مناطق شهرستان ساوجبلاغ واقع در استان البرز از مرکز درمانی مناسب محروم است.

احمد ، 58 ساله از ساکنان این منطقه ، در خصوص عدم وجود امکانات مناسب درمانی می‌گوید: به علت نبود بیمارستان در این منطقه مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف برای رفتن به مرکز شهر کرج و مراجعه به بیمارستان‌های آنجا هستیم.


بیمارستانی که 20 سال دست به دست می‌چرخد! +تصاویر

زهرا ، 30 ساله،‌ نیز که از مشکلات این منطقه ناراضی است می‌گوید: شهر جدید هشتگرد با وجود جمعیت بالایی که دارد کمبود یک مرکز درمانی را در خود احساس می‌کند. همچنین ساختمان نیمه‌کاره‌ای که 20 سال همچنان بلاتکلیف مانده داغی است بر دل مردم که از مسئولین برای چندمین بار تقاضای رسیدگی و تکمیل آن را داریم.



* ساخت بیمارستان نیمه‌کاره‌ای که دست به دست می‌چرخد

ساختمان نیمه‌کاره‌ای که 20 سال است از کلنگ‌زنی و شروع ساخت آن با هدف احداث بیمارستان می‌گذرد اما با گذشت این همه سال هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.


بیمارستانی که 20 سال دست به دست می‌چرخد! +تصاویر


محمود پایکاری ، رئیس شورای شهر جدید هشتگرد در خصوص طولانی شدن مراحل ساخت و تکمیل این پروژه می‌گوید: ساخت این بیمارستان بیش از 20 سال است که آغاز شده؛ در ابتدا، عملیات ایجاد این بیمارستان به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده بود اما به دلیل عدم پیشرفت در ساخت ادامه کار به وزارت مسکن و شهرسازی محول شد. اما طی دو سال گذشته پس از سفر وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان ادامه تکمیل پروژه به شهرداری شهر جدید هشتگرد واگذار شد اما شهرداری هم به دلیل کمبود بودجه برای اتمام این پروژه مجبور به مشارکت با بخش خصوصی شده و قرار بر این است که یک شرکت خصوصی 70 درصد هزینه پروژه و 30 درصد دیگر هزینه آن را شهرداری شهر جدید تقبل کند.با این اوصاف همگی سعی داریم تا سال 97 این مرکز درمانی را افتتاح کنیم.


بیمارستانی که 20 سال دست به دست می‌چرخد! +تصاویر

* منتظر وعده‌های شما هستیم!

حال امیدواریم این وعده  وعیدها، پس از 20 سال ، عملی شود و در زمان وعده داده شده شاهد بهره‌برداری و افتتاح این مرکز درمانی باشیم  و مردم چشم‌ انتظار این منطقه که هر سال با دیدن این ساختمان نیمه‌کاره داغ دلشان تازه می‌شود دیگر این دغدغه را نداشته و به فکر دیگر مسائل زندگی خود باشند و به راحتی شب را سحر کنند و با تب کردن کودک خود دیگر به دنبال درمان‌های خانگی به جهت قابل دسترس نبودن و عدم امکانات درمانی نباشند.

گزارش: مهسا محمدی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار