صدور پروانه در بافت فرسوده منطقه 15 سه برابر شده است

شهردار منطقه 15 از سه برابر شدن صدور پروانه ساختماني در بافت فرسوده منطقه خبر داد و گفت: تعداد پروانه هاي ساختماني صادر شده در حوزه بافت فرسوده منطقه نسبت به سال گذشته رشد چشمگيري داشته است.

مجتبي يزداني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به اين مطلب يادآور شد:‌ طي هشت ماهه اول سال جاري 204 فقره پروانه به مجموع يک هزار و 280 واحد مسکوني و به مساحت عرصه 23 هزا رو 638 متر مربع در حوزه بافت فرسوده منطقه صادر شده که در مجموع حدود 28 ميليارد ريال تخفيف در صدور اين پروانه ها لحاظ شده است.

شهردار منطقه خاطر نشان کرد: ‌اين در حالي است که در طول سال 89 در مجموع 189 فقره پروانه در بافت فرسوده منطقه صادر و بابت آن مجموع 18 ميليارد ريال تخفيف اعمال شده بود.

در ادامه سمناني رييس اداره املاک شهرداري منطقه 15در تشريح وضعيت بافت فرسوده منطقه گفت: 17 درصد منطقه 15 حداقل شاخص ناپايداري را که يکي از آيتم هاي بافت فرسوده است را دارا مي باشد که با اين حساب 600 هکتار از مساحت منطقه از حيث ناپايداري بافت فرسوده است ولي از نقطه نظر مجموع سه شاخص ناپايداري، نفوذ ناپذيري و ريزدانگي حدود 240 هکتار از سطح منطقه بافت فرسوده است.

سمناني ادامه داد:‌ از اين 240 هکتار حوزه دخالت مستقيم شهرداري تهران در بافت هاي فرسوده،‌ حدود 140 هکتار مربوط به ناحيه امام علي (ع) است که ورود پيدا کرديم و اميدواريم با تکميل طرح هاي نيمه تمام شامل طرح هايي که از سوي سازمان نوسازي در قالب اوراق مشارکت، طرح هايي که با مشارکت سازمان نوسازي و مردم اجرا مي شود و طرح هايي که به صورت مستقل توسط خود مردم انجام مي شود و همچنين تکميل و راه اندازي بزرگراه امام علي (ع) شاهد تغيير چهره بافت فرسوده در اين منطقه و نوسازي اين بافت باشيم./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار