رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد

گلایه شیرازی‌ها از برنامه خندوانه

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از سخنان «سجاد افشاریان» در برنامه خندوانه گلایه کرد و گفت: این عناوین و توهین‌ها به مردم شریف شیراز نمی‌چسبد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شورای اسلامی شهر بعدازظهر امروز در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی این شهر از سخنان «سجاد افشاریان» در برنامه خندوانه گلایه کرد و گفت: این عناوین و توهین‌ها به مردم شریف شیراز نمی‌چسبد.

رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این‌باره گفت: آنچه در برنامه هفته اخیر «خندوانه» در مورد شیرازی‌ها مطرح شد تکرار عناوین زشت و نسبت‌های ناروایی است که جز ایجاد اختلاف نتیجه‌ای ندارد.

محمدیان اظهار داشت: برنامه خندوانه در هفته اخیر شیرازی‌ها را افرادی تنبل معرفی کرد و بیشترین توهین به شهروندان این شهر شد و توضیحی نیز از سوی صداوسیما در این مورد اعلام نشد.

وی افزود: تاکنون چندین بار شاهد چنین برنامه‌هایی از صداوسیما بوده‌ایم که نسبت‌هایی نادرست و عناوین زشت را به مردم شیراز نسبت می‌دهند و جا دارد که صداوسیما تفاوتی بین هجو و طنز قائل شده تمسخر دیگران و القای نسبت‌های دروغ قومیتی را اسباب خنده قرار ندهد بلکه حرمت قومیت‌ها در تمام برنامه‌های جدی و طنز رعایت شود.

بنابر این گزارش؛ سجاد افشاریان در مورد شوخی‌های خود در برنامه «خندوانه» توضیحاتی را ارائه کرد و با تفکیک قائل شدن بین واکنش‌های درجه‌یک مردم و واکنش‌های بعد از برنامه اظهار داشت: من در شیراز به دنیا آمدم، بزرگ شدم و در سال‌ها در این شهر کار کردم و عطر بهارنارنج‌های شهرم را نفس کشیده‌ام و فرق کمدی و توهین را می‌دانم.


منبع : فارس

انتهای پیام/

       

برچسب ها: خندوانه ، شیراز ، گلایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۶:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
با سلام خوش گذرونی شیرازی ها رو قبول دارم ولی تنبلیشون رو نه مگه بقیه شهر ها دارن چکار میکن تهران اگر بیشتر کار میکنه به خاطر اینه که مجبوره بیشتر وقتش رو تو ترافیک باشه شیراز قطب پزشکی و الکترونیکه سال ها مقام اولین تولید کننده گندم کشوره مگه میشه بدون زحمت و کار به اینجا رسید
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۳:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
آقای رضا محمدیان یعنی شما تمام مشکلات مردم شیراز را حل کردید فقط همین یک قلم مونده بود ؟...........یک مقدار ظرفیت هم واسه آدم خوبه . تو رو به خدا بچسب به کارت و بی خیال شو.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
نام شیراز در کتاب‌ها و اسناد تاریخی، تحت نام‌های مختلفی نظیر «تیرازیس»، «شیرازیس» و «شیراز» به ثبت رسیده‌است. محل اولیهٔ این شهر در محل قلعهٔ ابونصر بوده‌است. شیراز در دوران بنی‌امیه به محل فعلی منتقل می‌شود و به بهای نابودی اصطخر – پایتخت قدیمی فارس – رونق می‌گیرد. این شهر در دوران صفاریان، بوییان و زندیان پایتخت ایران بوده‌است.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۳:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
خب این چه ارتباطی به موضوع خبر داشت؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
بابا پزشکان کم بودن شما هم اضافه شدید یکم جنبه و ظرفیت خودتونو بالا ببرید در آمریکا کارکاتور رئیس جمهور اون کشور می کشن هیچ کس شکایت و اعتراض نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۰۲:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
دقیقا
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۲:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
نميدونم چي بايد بگم فقط تشكر ميكنم از باشگاه خبرنگاران جوان كه چنين موضوعي رامطرح كرد ومنو لحظه اي سرگرم كرد ، آخه ببينيم اگه طنز قرار طنز باشه بايد چه چيز بانمكي تعريف بشه آقاي رئس شوراي اسلام شيراز اگه خوشت نميآد نگاه نكن خيلي از شيرازيها اين برنامه رودوست دارن وازاينكه بخواهي اعتراض بكني برو جاهايي كه توشهر ت گيرو كور داره رو برطرف كن نه حس ناسيوناليسمي الكي ميكشي
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۷:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
توهین نیست
حقیقته
من خودم شیرازی می شناسم که همسرش از دستش به ستوه اومده
خدا کنه شیرازی ها با این خندوانه یه تکونی به خودشون بدن زشته به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
برو بابا شیرازیا چشم و دل سیر هستن مثل شما حریص نیستند
Iran (Islamic Republic of)
خاطره
۰۲:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
دست بردارین از این حرفا محض رضای خدا.یه دونه این برنامه دلمون شاد میکنه توی این بدبختی های جامعه.ببینین میتونین به تعطیلی بکشونین این برنامه رو.من خودم شیرازی نیستم اما توی اون برنامه چیزی برای توهین ندیدم.پیشنهادم میکنم تشریف بیارن عوامل خندوانه گیلان و شهر زیبای تالش.از مردم و شهر ماهم چیزی توی برنامشون بگن.طبیعت عالی داره اینجا.از طرف ملت ایران از همه خندوانه ای ها متشکرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررم.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
حالا خوبه یارو اولش گفت شیرازیا خیلی با جنبه ان ...
اون از اعتراض دکترا به فیلم مهران مدیری ، اون از اعتراض وکلا به فیلم تنهایی لیلا
اینم از شما ...
هشتاد ملیون بی جنبه جمع شدیم یه جا ، با این وضع میخوایم طنز هم درست کنیم...
Iran (Islamic Republic of)
حرف منطقی
۰۱:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
اتفاقا همون روز من به همه گفتم الان دوباره مسخره بازی اعتراضی شروع میشه.ولی از برنامه ی آقای افشاریان بود که من عاشق لهجه ی شیرازی شدم.حیف که یه عده ای با این اعتراض های بی مورد میخوان هیچ لهجه ای از هیچ قومیتی باقی نمونه.اونم که فقط خاطراتش رو تعریف کرد توهین که نکرد،هر آنچه دیده بود را شرح داد.مردم برن فیلم ترکی نگاه کنن خوبه یا بشینن پای خندوانه و بخندن البته اگر ایراد نگیر که چرا به فلانی توهین کردن چرا با بازیگر زن زیاد خندیدن.و چرا های دیگر...
Iran (Islamic Republic of)
آقایی نژاد
۰۱:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
درضمن جناب رامدجوان باتوجه به دوازدواج که به طلاق منجرشدوزمزمه های هم درمورد ازدواج سومش دردست میباشد لطفا صداوسیما مخصوصا واحدحراست سیما اقدامی درخصوص سالم سازی مجریان داشته باشد واقعامیلیونها تماشاچی براشون سوال که آقای جوان بااین سابفه ازدواجهای مکرر وطلاق چگونه اینقدردراعماق صداوسیما ریشه نموده باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۳:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
کی می خوای یاد بگیری که در زندگی خصوصی دیگران دخالت نکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
چه ربطی داره؟؟؟!!! زندگی خصوصی خودشه!!! بنده اگر هزار بار هم ازدواج کنم و طلاق بدم شما نمیتونید بگید ناسالم هستم
Iran (Islamic Republic of)
خلیج فارس
۰۱:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
من خودم بچه ی شیراز هستم هیچ گونه توهینی نشده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
توهینی نکردن که ظرفیتمونو باید ببریم بالا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
واقعا جاي تاسف داره!! كه بعضي از ما حتي اونايي كه پست و مقامي دارند دركي از طنز ندارند!
تو يه فيلمي مثلاپزشك بد باشه ميشه توهين به پزشكان !! چون پزشك داراي لااقل يك خصوصيت بد نداريم! راجع به معلمان مطلب طنز نشون ميدند ، اعتراض اونا رو در پي داره و مهندسين و ...! اگر يك طنزي راجع به يك قوميتي گفته بشه ، ميشه توهين و اعتصاب!!! كي ميخوايم جنبه داشته باشيم؟ كي ميخوايم معني طنز رو بدونيم؟؟؟ يعني مردم ما واقعا نميدونن شيرازيا چقدر مردمي مهربان و هنرمندند؟؟ و با يك طنز كل مفاخر شيرازيارو از ياد ميبرند؟؟؟
خود بنده هم جزو بعضي از گروههايي كه نام بردم هستم و براي همين مثال زدم ومنظورم قشر يا قوميت خاصي نيست.
واقعا با اين وضع و اوضاع چطوري از صداوسيما انتظار برنامه ها و فيلمهاي مناسب و جذاب داشته باشيم! ؟؟؟؟؟؟
Germany
جناب خـــان
۰۰:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
بی ظرفیت ها یه کم از بچه های جنوب خوزستان و بوشهر یاد بگیرید
خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۴
آره والا.بابا یکم از ما خوزستانیا و بوشهریا یاد بگیرید!!!!!اینقد شوخی کردن چیزی گفتیم؟خندوانه ی برنامه طنز هستش و برنامه طنز هم توش این چیزا رو داره!خب اگه ب این و اون گیر ندن یا شوخی نکنن ک هیچ برنامه طنزی تولید نمیشه ک!یکم جنبه داشته باشین خب.
Iran (Islamic Republic of)
گربهسگ
۲۳:۱۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
بازنشسته فرهنگی ام از مطب برگشته ام برای دو پای خودم که ساییدگی مفصل دارد دو آمپول تزریقی زده ام 400 هزار تومان که این حق تزریق دکتر است و 250هزارتومن آمپول با دفترچه بیمه سلامت خریده ام و 35 هزارتومان ویزیت دکتر که هیچکدام آینها به بیمه ام ربط پیدا نمی کند با اینکه هم بیمه ام و هم بیمه تکمیلی آتیه سازان !!
آمده ام خسته به خانه و تلویزیون ( خنداونه ) دارد می زنم یک کانال دیگر چون این برنامه مال طبقه بدبخت جامعه نیست و برایم ( گندوانه ) است !!
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۱۳:۳۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
هم میهن بازنشسته.معلم گرامی ،شما قابل احترام هستید.مخارج برای ما هم سنگین است.اما اگر در تلویزیون هم از بدبختی ها بگوییم که نابود می شویم.پس خوبه که با خندوانه لا اقل یک ساعت شاد باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
من خودم مخالف توهین به قومیت های مختلفم ولی خداییش هرچی شیرازی تا الان دیدم همینجوری بوده که آقای افشاریان تعریف کرده و به نظره من اصلا توهینی در کار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
بی جنبه هاااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
من خودم توشیراز زندگی میکنم مغازهها 10صبح باز می کنن ساعت 1تعطیل لالا تب 6یا هفت شب 9هم تعطیل تا10صبح فردا تمام قرارها تو شیرا از 11است تا12.30
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
من هم اجدادم شیرازی هستند. دقیقاً کدام مغازه ها؟ تنها بخی مغازه های طلا فروشی (آن هم به خاطر شرایط خاص) این جوری هستند.
چرا تهمت می زنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
نمی خوام از کسی طرفداری کنم یا بر علیه کسی حرف بزنم ولی جناب آقای محمدیان واقعا مسئولان و کارمندان ادارات را ی نگاهی بندازید که چقدر بی انگیزه و خسته کار می کنند.
حتی اگر نگاهی به آمار رشد صنعت و علم کشور بشید متوجه این قضیه می شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
بی انگیزگی دلیل بر تنبلی نیست. کارمندی که پس از ساعت کار تازه باید بره جای دیگه مشغول بشه ...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
خوراست میگه شما یه شیرازی نشون بدین که تنبل نباشه مگه غیرازاینه
Iran (Islamic Republic of)
sajjad
۱۳:۰۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
برادر اگه شیرازیا تنبل بودن الان قطب پزشکی و الکترونیک کشور نمیشدن شما هیچی در مورد شیراز نمیدونید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
اتفاقاً چند وقت پیش برای ماموریتی تهران بودم. ساعت 7:50 صبح همه مغازه ها غیر از بانک و سوپر مارکت ها (بقالی خودمان) بسته بودند.
شب هم پارک آب و آتش مملو از جمعیت بود.
روزهای تعطیل هم که جاده چالوس مملو از تهرانی های عزیز است که برای خوش گذرانی عازم شمال هستند
من نمی دونم این حرف های بی خود در مورد شیراز برای چیه؟
اتفاقاً ما شیرازی ها بلدیم خوب کار کنیم، خوب زندگی می کنیم و خوب هم تفریح می کنیم.
ما بلدیم "زندگی" کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حامی طنز
۱۹:۴۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
یعنی چی .پس کمدین ها با چی شوخی کنند.ترکها اعتراض می کنند.لرها و مازندرانی سر فیلم دوران کهن و پایتخت اعتراض و شکایت می کنند.ما توی برنامه های طنزبا هم می خندیم نه به هم خواهشا تعصبات بیخود را کنار بگذارید.مثل اینکه هرکسی میخواد بگه ما برتریم ما فلانیم.اعتراض می کنند که عقب نمونند.همه افراد کشور شریف نجیب محترم هستند با هر گویش و پوشش و فرهنگی که میخواهند باشند.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۲:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
ترکها اتفاقا جنبه دارند شما برید محله گل و بلبل و ببینید کسی اعتراض میکنه ،ما قبلها مشکلمون با برنامه ها این بود که رفتگر و کارگر ترک رو می دیدند ولی دکتر و غیره رو نمی دیدند ،ترک بد رو میدیدند ،خوبشو نه،ولی الان اوضاع کمی بهتر شده ،لهجه ترکها را تا دیروز مسخره میکردند ولی لهجه یه اروپایی را با افتخار نشون میدادند که باعث میشد بعضیا از نوجونا از لهجه ترکی خجالت بکشند
آخرین اخبار