لاپید: تل‌آویو باید درمورد پرونده هسته‌ای ایران با عربستان مشورت می‌کرد

رهبر حزب یش آتید رژیم صهیونیستی معتقد است نتانیاهو موظف به همکاری و مشورت با عربستان درباره پرونده هسته‌ای ایران بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست؛ "یائیر لاپید،" رهبر حزب یش آتید رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از سیاست‌های "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر این رژیم، اظهار داشت: نمی‌دانم مردم اسرائیل متوجه عمق خسارتی که نتانیاهو به جامعه ما وارد کرده است، شده‌اند یا نه. نتانیاهو نه تنها در مسئله هسته‌ای ایران کم‌کاری و بزرگترین خیانت را به جامعه یهود تحمیل کرد؛ بلکه در دیگر موارد و مناسبات سیاسی نیز مرتکب اشتباهات زیادی شده است.

لاپید در ادامه افزود: نتانیاهو بدون دعوت مستقیم "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، به واشینگتن سفر کرد و پیش از جلسه کنگره با غرور و تکبر به سخنرانی پرداخت. این رفتار فقط درنتیجه تعامل اشتباه اسرائیل با آمریکا بوجود آمد. او در پرونده هسته‌ای ایران نیز بسیار ضعیف عمل کرد زیرا باید سیاستی را به کار می‌برد تا اسرائیل به عنوان هفتمین شرکت‌کننده در مذاکرات حضور یابد.

لاپید همچنین مدعی شد: یک نخست وزیر خوب در اسرائیل باید منافع ملی را در اولویت قرار دهد. نتانیاهو باید بلافاصله پس از توافق لوزان میان ایران و گروه 1+5 گوشی تلفن را برمی‌داشت و با پادشاه عربستان در این باره گفتگو می‌کرد. او موظف بود با تمام کشورهای عرب منطقه خاورمیانه در این باره مشورت و تبادل نظر می‌کرد. ایران هسته‌ای همانقدر که موجب نگرانی ما در تل‌آویو است، برای دیگر کشورهای عربی نیز خطر بالقوه محسوب می‌شود. نتانیاهو نتوانست از منافع و امنیت اسرائیل در پرونده هسته‌ای ایران دفاع کند.

وی در پایان افزود: اسرائیل باید با جهان عرب تعامل بیشتری داشته باشد. ما باید هرچه سریعتر به ماجرای تشکیل دو کشور یهودی و فلسطینی سر و سامان دهیم. استقلال اسرائیل از فلسطین به ما اعتبار بین المللی می‌بخشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار