فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی نداجا خبر داد

ساخت میدان تیر انتقالی سیار در آموزش تخصص‌های دریایی نیروی دریایی ارتش

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی نداجا از طراحی و ساخت شبیه‌ساز مکانیزم میدان تیر انتقالی سیار ویژه یگان‌های عملیاتی و تفنگداران دریایی در این مرکز خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی نداجا از طراحی و ساخت شبیه‌ساز مکانیزم میدان تیر انتقالی سیار ویژه یگان‌های عملیاتی و تفنگداران دریایی در این مرکز خبر داد.
امیر دریادار دوم تورج حسنی‌مقدم  در جمع کارکنان آموزش تخصص‌های دریایی نداجا با اشاره به طراحی و ساخت شبیه‌سازهای آموزشی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: کمیته طراحی و ساخت شبیه‌ساز و سامانه‌های کمک‌ آموزشی با توسعه تفکر راهبردی و انجام مطالعات کارشناسی، فعالیت طراحی، ساخت و نصب شبیه‌سازهای کمک آموزشی را در مرکز مذکور با جدیت ادامه می دهد.
وی از طراحی و ساخت مکانیزم میدان تیر انتقالی سیار ویژه یگان‌های عملیاتی و تفنگداران دریایی با پیشرفت قابل قبول در فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی نداجا خبر داد و افزود: شبیه‌ساز تولید و انتقال نیرو در مرکز مذکور طراحی و ساخته شده است.
حسنی‌مقدم با بیان اینکه شبیه‌ساز رادار پل فرماندهی مرکز آموزش راه و عملیات با صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌ها در فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی نداجا ساخته شده است، تصریح کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پوینده راه شهدا به‌ویژه امام حسین (ع) هستند.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت شعار این مرکز را «راه ما راه امام حسین (ع) است» خواند و بیان کرد: فرماندهی مذکور با اتصال به اقیانوس دریادلان ولایتمدار برای تحقق اهداف راهبردی نیروی دریایی ارتش و تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا تلاش و مجاهدت بی‌وقفه خود در امر خطیر تربیت و آموزش جوانان ایران اسلامی را ادامه می‌دهد.
وی، فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی نداجا را شامل 16 مرکز علمی و یک مرکز آموزش نظامی عنوان کرد و گفت: فرماندهی مذکور با به‌کارگیری مربیان مجرب و کارآزموده وظیفه تربیت و آموزش 70 درصد از کارکنان مورد نیاز نداجا در 21 تخصص را به عهده دارد.
حسنی‌مقدم با اشاره به آموزش رسته‌های عرشه، مکانیک، برق و الکترونیک، آماد، ترابری، موزیک، رایانه، مخابرات و جنگ‌های الکترونیکی در مقاطع تخصصی اولیه و ثانویه در فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی نداجا، خاطرنشان کرد: دوره‌های تکمیلی کارکنان پایور، دوره رزم مقدماتی کارکنان وظیفه مقاطع دیپلم و دانشگاهی و کارمندان پایور و همچنین دوره عالی غواصی به عهده فرماندهی مذکور است.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی نداجا بر سرمشق قرار دادن تدابیر و رهنمودهای ارزشمند فرماندهی معظم کل قوا و خط‌مشی ستاد نداجا برای رسیدن به اهداف خطیر تربیت کارکنان و فراگیران آموزشی تاکید کرد و یادآور شد: تربیت کارکنان طبق آموزه‌های قرآن مجید، سنت پیامبر (ص)، سیره ائمه معصومین (ع) و منویات مقام معظم رهبری است.
وی اهمیت تربیت و پرورش در تمام برنامه‌ریزی‌ها را ضروری خواند و اظهار کرد: اهمیت دادن و پرداختن به ورزش برای تربیت و آمادگی جسمانی، تامین سلامتی، تندرستی و آسایش برای تمام کارکنان و استمرار آن در طول خدمت و منطبق با معیارهای علمی به‌ویژه در فراگیران آموزشی به عنوان یک ضرورت در شرایط رزم و عملیات مهم است.
حسنی‌مقدم خواستار اهتمام ویژه به اثربخشی فرآیند تربیت و آموزش در فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی نداجا شد و افزود: استفاده بهینه از تجربه هشت سال دفاع مقدس در بهبود تربیت و آموزش کارکنان موثر است.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی نداجا تصریح کرد: متناسب‌سازی فضا، محیط، ساختار، رویه و رفتار فرماندهان، استادان، مربیان و کارکنان با معیارها و شاخص‌های اسلامی ـ ایرانی و فرهنگ سازمانی از برنامه‌های فرماندهی مذکور است.
وی از طراحی دوباره الگوها و متن‌های آموزشی در راستای ماموریت و اهداف نیروی دریایی ارتش در فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی نداجا خبر داد و بیان کرد: طراحی الگوهای آموزشی بر اساس الهام‌بخشی به شخصیت فراگیران آموزشی در ابعاد معرفت دینی با روحیه جهادی، عاشورایی، بصیرت‌افزایی و تخصص‌های مورد نیاز نداجا انجام شده است.
حسنی‌مقدم با اشاره به کنترل عملکرد مهارت آموزشی و معنوی فراگیران آموزشی در زمان اعزام به کارورزی و پس از فارغ‌التحصیلی در مناطق عملیاتی، خاطرنشان کرد: بازخورد آموزشی و ارزیابی عملکرد کارکنان با تاکید بر اثربخشی آموزشی حائز اهمیت است.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت بر نگاه کارشناسانه در هم‌سان‌سازی و انتقال تجربه به منظور استمرار و حفظ روحیه آموزشی تاکید کرد و گفت: بسترسازی مناسب و ایجاد تعامل و ارتباط موثر و کارآمد با تمام مراکز آموزشی، تحقیقی و پژوهشی در گیلان و کشور به منظور دستیابی و هماهنگی، یکنواختی و استانداردسازی موضوع‌های تخصصی علوم دریایی از برنامه‌های فرماندهی مذکور است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار