انتقاد حجاج تونسی از سوء‌مدیریت عربستان

حجاج تونسی پس از بازگشت از مکه، از شرایط نابسامان حج انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی العالم پس از بازگشت حجاج تونسی به کشورشان با برخی از این حجاج مصاحبه کرد. این افراد خاطرنشان کردند در میان گرمای شدید بدون سرپناه مانده بودند و وسیله خنک کننده‌ای نداشتند. حجاج گفتند در هنگام نقل و انتقال نیز با آن‌ها برخوردهای بدی صورت گرفته است.

یک حاجی زن تونسی گفت: خیمه های ما وسایل خنک کننده نداشت و ما به ستوه آمده بودیم. در منا آب و غذا برای خوردن نبود، سالن‌ها مملو از حجاج بود، و کسانی بودند که حتی یک سجاده نداشتند که از آن به عنوان زیرانداز استفاده کنند.


یک حاجی تونسی دیگر گفت: ازدحام، انجام مناسک حج را برای افراد سالخورده دشوار کرده بود. شب گذشته ما در وضع بدی به سر بردیم و حتی آب خوردن نداشتیم. ما در حال انتظار به سر می‌بردیم و حتی نمی‌دانستیم که چه موقع قرار است عربستان را ترک کنیم.


یکی دیگر از حجاج تونسی گفت: صحنه وحشتناکی بود. ما می‌دیدیم که حاجی ها روی هم افتاده اند و حاجیان بیچاره داشتند در آن وضع جان می‌دادند.


حاجی دیگر گفت: مقامات عربستانی هیچگونه برنامه ای برای سازماندهی حج نداشتند. این بی‌برنامگی بویژه در جریان بازگشت حجاج به کشورهایشان بیشتر به چشم می‌خورد. 

یکی دیگر از حجاج گفت: شرایطی که برای حجاج ایجاد کرده بودند شرایط خوب و قابل قبولی نبود.
حاجی دیگری نیز با انتقاد از عملکرد عربستان گفت: سعودی ها در مقابل هزینه هنگفتی که از ما گرفتند، وسایل آرامشمان را فراهم نکردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار