چرا روز به روز به تعداد مفقودین اضافه می شود؟

پس از فاجعه منا، آمار متفاوتی از جانباختگان و مجروحان این حادثه منتشر شد. انتشار آمار ضد و نقیضی از سوی رسانه های خارجی و داخلی منجر به سردرگمی مردم شد تا اینکه تفاوت چشمگیر در آمار اعلام شده توسط مسئولان داخلی به میان آمد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از فاجعه منا، آمار متفاوتی از جانباختگان و مجروحان این حادثه منتشر شد. انتشار آمار ضد و نقیضی از سوی رسانه های خارجی و داخلی منجر به سردرگمی مردم شد تا اینکه تفاوت چشمگیر در آمار اعلام شده توسط مسئولان داخلی به میان آمد.  
 
۲۲۶ کشته، ۲۲۸ مفقود و ۲۷ نفر مصدوم ایرانی  
 
در پنجمین روز از فاجعه منا سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت تعداد جان باختگان، مفقودین و زخمی ها را به ترتیب 226، 248 و 27 نفر اعلام کرد.   
 
پس از آن، 12 مهرماه اوحدی گفت: فرآیند خدمات رسانی به زائران بیت الله الحرام با توصیه های نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره با قوت ادامه دارد. انتقال زائران مدینه قبل از مکه به جده برای بازگشت به ایران همچنان ادامه دارد و حجاج مدینه بعد هم در ادامه مسیر سفرشان برای زیارت حرم نبوی در حال انتقال به شهر پیامبر(ص) هستند.  
 
وی افزود: از 64 هزار زائر و عوامل اجرایی حج تمتع 94، تا پایان وقت امروز حدود 27 هزار حاجی از مکه خارج می‌شوند که از این میان زائران صد کاروان به مدینه و 97 کاروان به جده انتقال می‌یابند. بازگشت حجاج ایرانی که از روز ششم مهر آغاز شده تا 25 مهرماه سال جاری ادامه دارد.  
رئیس سازمان حج و زیارت در انتها با تاکید بر اینکه جست‌وجو ادامه دارد، گفت: برای یافتن اطلاعاتی از زائران مفقود کشورمان، جست‌وجوها کماکان ادامه دارد.      
 
وزير بهداشت: آمار جان باختگان ايرانی حادثه منا صحيح نيست  
 
به تازگی آمار جدیدی از سوی هاشمی، وزیر بهداشت منتشر شده است. هاشمی، تعداد مفقودین را 500 نفر اعلام کرده و گفته: آماری که روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت از تعداد جان باخته ایرانی حادثه منا اعلام کرده اند از نظر دولت صحیح نیست.  
 
هاشمی افزود: فوتی به کسی گفته می شود که جسدش در ایران و یا با رضایت بستگانش در مکه دفن شده باشد. تاکنون 500 مفقودی داشته ایم و 300 نفر هم اجسادشان به کشور منتقل شده است.  
 
هاشمی افزود: آمار دقیق را می توان بعد از بازگشت کلیه زائران به کشور ارائه داد ، دلیلش این است که عده ای از حجاج ممکن است جزء دستگیر شدگان یا در زندان باشند و یا در بیمارستان های عربستان بستری شده باشند که مسئولان عربستان هنوز به ما اطلاع نداده اند.  
 
اما سوالی که در این میان به وجود می آید این است که چطور می شود که آمار زائران مفقودی افزایش یابد و  222 نفر به تعدادشان اضافه شود؟ در حالی که همه چشم به راه پیدا شدن مفقودین بودند، به جای کاهش آمار اعلام شده، روز به روز زائران ایرانی ناپدید شده و آمار مفقودین افزایش می یابد! چطور ممکن است که مجموع جانباختگان و مفقودین که همان روزهای اول اعلام شد تفاوت چند صد نفری با آمار کنونی داشته باشد؟

منبع: فردا
انتهای پیام/
برچسب ها: مفقودین ، منا ، حج ، آمار ، کشته ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار