عکس/ «حاج حسین همدانی» وقتی که کشتی‌گیر بود

بعد تصمیم گرفتم به صورت عملی و پیگیر وارد این ورزش پهلوانی شوم. در رشته آزاد وزن 57 کیلو کشتی می‌گرفتم اما به دلیل شرایط نامناسبی که داشتم نمی‌توانستم شش دانگ به کشتی بپردازم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «حاج حسین همدانی» به تاریخ جمعه، 24 آذر ماه 1329 شمسی (مصادف با 5 ربیع الاول 1370 قمری) در  شهرستان «آبادان» خانه ی «علی همدانی» یکی از کارگران «شرکت نفت آبادان» متولد شد. او و سه برادر و خواهرش، در سه ساله‌گی پدر را از دست دادند. ایشان در وصف دوران کودکی و جوانی خود گفته است:

«بعد از مرگ پدرم همراه با مادر و دو خواهر و برادرم به زادبوم خانوادگی نقل مکان کردیم و مقیم همدان شدیم. در مورد خودم صادقانه باید بگویم که به محض اینکه از آب و گل درآمدم و دست چپ و راست خودم را شناختم، کار کردم. از همان کلاس اول ابتدایی در بازار همدان کار می‌کردم و درس می‌خواندم. به کشتی علاقه زیادی داشتم. حدود سال 1341 در حالی که دوازده سال بیشتر نداشتم برای تماشای مسابقات کشتی آزاد به سالن‌های ورزشی همدان می‌رفتم. ابتدا فقط علاقه داشتم، اما سه سال بعد تصمیم گرفتم به صورت عملی و پیگیر وارد این ورزش پهلوانی شوم. تا اینکه در رشته آزاد وزن 57 کیلو کشتی می‌گرفتم اما به دلیل شرایط نامناسبی که داشتم نمی‌توانستم شش دانگ به کشتی بپردازم چون هم متکفل معیشت خانواده بودم و کار می‌کردم و هم شب‌ها درس می‌خواندم.»

تصویری که پیش رو دارید، نمایی است از «حسین همدانی» در اواخر دهه ی 40 وشاید اوایل دهه ی 50 شمسی.

مبارک باد بر آن پیرجنگاور همدانی، گوارای وجود  آن سالارِ «انصارالحسین»، برازنده‌ی روح بلندپرواز آن سردارِ «قرارگاه زینب».
سلام بر او روزی که زاده شد
سلام بر او روزی که به شهادت رسید
و سلام بر او روزی که دیگربار زنده برانگیخته خواهد شد

هدیه به روحِ بلندپروازش صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

عکس/ «حاج حسین همدانی» وقتی که کشتی‌گیر بود

منبع: مشرق
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.