امیرسرتیپ دوم ستاد مقدس در جمع خبرنگاران:

سامانه مرکز فرماندهی و کنترل واکنش سریع فکور عملیاتی شد

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیا گفت: سامانه مرکز فرماندهی و کنترل واکنش سریع فکور که با همت قرارگاه پدافند و وزارت دفاع ساخته شده، عملیاتی شد.

سامانه مرکز فرماندهی و کنترل واکنش سریع فکور عملیاتی شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان اعزامی به شمالغرب کشور، امیرسرتیپ دوم ستاد مسعود مقدس سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در زرمایش محرم در حاشیه رزمایش مشترک محرم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه مرکز فرماندهی و کنترل واکنش سریع فکور که با همت قرارگاه پدافند و وزارت دفاع ساخته شده، عملیاتی شد.

وی ادامه داد: این سامانه با همت قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی مسلح ساخته شده که قابلیت یک مرکز فرماندهی تاکتیکی و هوشمند در هر مکان و در کوتاه‌ترین زمان را دارد که می‌تواند به وسیله رمزکننده‌ها با مراکز تصمیم‌گیری ارتباط ایجاد کنند.

امیر مقدس با اشاره به وجود پیشرفته‌ترین تجهیزات در سامانه فکور همچون سامانه‌های مخابراتی و بی‌سیمی در بندهای مختلف گفت: این سامانه مقاوم در برابر جنگ الکترونیکی، تک شیمیایی بوده و می‌تواند در مکان‌هایی که امواج الکترومغناطیسی وجود دارد کار کند و دارای نرم افزارها و سخت‌افزارهای کاملا بومی است.

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در رزمایش محرم یادآور شد: این سامانه می‌تواند اطلاعات پهپادهای مختلف همچون پهپادهای شناسایی را ارزیابی و اطلاعات آن را با مرکز فرماندهی تبادل کند و در اختیار افسران عملیاتی قرار دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برد سامانه فکور خاطر نشان کرد: این سامانه در اقصی نقاط کشور و حتی از فواصل دور می‌تواند اطلاعات را دریافت و در اختیار افسران عملیاتی قرار دهد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار