رادار برد بلند "فتح 14" رونمایی و وارد مدار عملیاتی شد

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در رزمایش مشترک محرم ارتش از رونمایی جدیدترین سامانه راداری پدافند هوایی با عنوان "فتح 14" در جریان این رزمایش خبر داد.

رادار برد بلند به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اعزامی به شمالغرب کشور، امیر سرتیپ دوم مسعود مقدس سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور در جمع خبرنگاران گفت: رادار برد بلند فتح 14 در این رزمایش برای نخستین بار رونمایی و وارد مدار عملیاتی شد.

وی افزود: این سامانه کاملا دیجیتالی بوده و توسط قرارگاه پدافند هوایی و صنایع الکترونیکی شیراز ساخته شده است.

امیر مقدس ادامه داد: سامانه راداری فتح 14 مراقبتی است و خلأ پوشش‌های راداری را پر می‌کند. برد آن 600 کیلومتر است و در کشف اهداف ریزپرنده و اهداف دارای سطح مقطع کم کاربرد دارد.

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در رزمایش محرم تصریح کرد: این سامانه اطلاعات را در کمترین زمان ممکن به مراکز تصمیم‌گیری ارائه می‌دهد و برای سامانه‌های موشکی بهترین رادار محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: سامانه راداری فتح14 در برابر جنگ الکترونیک مقاوم است و در قواره‌های ثابت و تاکتیکی تعبیه شده؛ که امروز شاهد استقرار و عملیاتی شدن اولین نمونه ثابت آن در منطقه غرب کشور هستیم.

امیر مقدس گفت: این سامانه که در غرب آسیا برای نخستین بار است مورد استفاده قرار می‌گیرد، قابلیت اتصال سریع به شبکه فرماندهی و کنترل و جابجایی را داراست.

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در رزمایش محرم در پایان عنوان کرد: این رادار می‌تواند اهداف را در تمامی زوایا و در ارتفاعات مختلف اعم از متوسط و بلند مورد شناسایی قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار