آخر هفته و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی

روابط عمومی سیما فهرست فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته شبکه‌های مختلف را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سیما؛ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «ستاره خضرا»، «راه»، «من بتی نیستم»، «سقوط پنهان 1و 2»، «چاه دیو»، «یک پرونده عاشقانه»، «پدر»، «تبادل سریع»، «شمارش معکوس مرگ»، «دژ پلاتین»، «زیر نور ماه»، «فرمانروایان مقدس ـ فرمانروایی داوود»، «فرمانروایان مقدس ـ نبرد داوود با آرامیان»، «بخشایش»، «آبی مثل آسمان»، «نمایش تمام شد»، «افسانه ایلیا و دزد سوت زن»، «شجاع مرد کوچک»، «آبی بیکران»، «مجهول»، «دست‌نوشته‌ها»، «نان سیاه»، «پرتگاه»، «ماهی قرمز»، «گجینی»، «دریا‌دلان»، «خانه خرگوش» و «صفحه هشت» پنجشنبه و جمعه 7 و 8 آبان از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.


شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «ستاره خضرا» به کارگردانی محمدرضا ورزی، پنجشنبه 7 آبان ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان آمده است: پدر آنتوان راهبی است که در صومعه‌ای نزدیک شام به همراه دخترخوانده‌اش ماریان زندگی می‌کند. ماريان که روزی با نامزدش پی یر به قصد گشت و گذار از خانه خارج شده بود، سهواً از یک بلندی سقوط می‌کند و بینایی خود را از دست می‌دهد. پی یر پس از این ماجرا در ازدواج با او مردد می‌شود. ماریان مسیح را در خوابش می ‌بیند که به او از خون خدا می‌گوید و خبر از ورود میهمانی مهم می‌دهد. کاروانی در بیابان در حرکت است و صندوقی را با خود حمل می‌کند. شبی از شبها که باران تندی می‌بارد این کاروان به صومعه می‌رسد و برای رفع خستگی و فرار از باران به صومعه پناه می‌آورند. سرکرده آن‌ها خولی اصبحی (ملعون) است. صندوق را در اتاقی قرار می‌دهد و ...

محمد صادقی، چنگیز وثوقی، سعید نیکپور، اکبر عبدی، احمد نجفی و لیلا موسوی در فیلم سینمایی «ستاره خضرا» ایفای نقش کرده‌اند.


فیلم تلویزیونی «راه» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، جمعه 8 آبان ‌ساعت 16:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی بابک حمیدیان و بهناز جعفری آمده است: زینب پزشک زنان است و به همراه شوهرش علی که در یک کارخانه آجرپزی مهندس فنی است، زندگی می‌کند. عده‌ای از پزشکان طی یک کاروان زیارتی در ماه محرم عازم کربلا هستند و زینب مشتاقانه قصد حضور در این کاروان را دارد که متوجه می‌شود باید نذر پدرش را ادا کند. پدرش که به تازگی فوت کرده، در سال‌های حیات خود هر سال در مراسم دهه اول محرم به روستایی در اطراف ملایر می‌رفته و فانوسی را که از کربلا برایش می‌آوردند، به آنجا می‌برده است. زینب که علاقه خاصی به پدرش دارد با همسرش علی عازم سفر می‌شود تا این نذر را ادا کند. در راه اتفاقاتی برای زینب و علی می‌افتد و با هم از پس مشکلاتی برمی‌آیند که رابطه آن‌ها را گرمتر کرده و آن‌ها را به هم نزدیکتر می‌کند.  


شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «من بتی نیستم» به‌ کارگردانی جین پیر آرمیس، پنجشنبه 7 آبان ساعت ‌‌8‌ صبح در ‌قالب‌ برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان با بازی آلبا گایا کراگده بلوچی و استفانه فریس آمده است: بتی دختر 10 ساله گوشه‌گیر، آرام و خیال‌پردازی است که به همراه پدر و مادر و تنها خواهرش در خانه‌ای ویلایی نزدیک به یک آسایشگاه بیماران روانی زندگی می‌کند. مدیریت آسایشگاه بر عهده پدر بتی است. والدین او درباره شغل پدر بتی با هم اختلاف نظر دارند و کشمکش آنها انزوا و تنهایی بتی را دو چندان می‌کند. اِنیس، خواهر بزرگ‌تر و بهترین دوست بتی برای ادامه تحصیل راهی مدرسه شبانه‌روزی می‌شود و بتی بیش از پیش احساس تنهایی می‌کند. تنهایی بتی او را نسبت به محیط  و افراد دور و برش حساس‌تر می‌کند. در همین حین یکی از بیماران روانی آسایشگاه فرار کرده و وارد دهکده می‌شود. درگیری بتی با ماجرای فرار بیمار روانی، تجربه اجتماعی جدیدی برای اوست که سبب می شود تا حدودی از انزوا خارج شود و توجه بیشتر پدر و مادرش را جلب کند.

فیلم سینمایی «سقوط پنهان 1» به کارگردانی مایکل سالومون، پنجشنبه 7 آبان ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان با بازی اریک مک کُرماک و بنجامین برات آمده: قسمتی از یک ایستگاه فضایی مخفی ناسا که به دلیل نقص فنی از مدار خارج شده، به زمین سقوط کرده است. یگان گشتی ارتش خود را سریعاً به محل سقوط می‌رساند تا ماهواره ساقط شده را که ظاهراً دارای اهمیت ویژه‌ای است یافته و از آنجا منتقل کند. تیم تجسس از قرائن و شواهد در می‌یابد ماهواره توسط افراد بومی جا به جا شده است. یگان به سوی شهر پیدمانت حرکت می‌کند ولی در آنجا با حادثه عجیبی روبرو می‌شوند؛ تمامی ساکنین شهر به طرز فجیعی جان‌ باخته‌اند و ...


فیلم سینمایی «چاه دیو» به کارگردانی جواد مزد آبادی، جمعه 8 آبان ساعت 8:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه این فیلم با بازی مهدی امینی‌خواه، مهران رجبی و حسن اسدی آمده است: عده‌ای دانشجوی بسیجی در قالب طرح جهادی هجرت عازم مناطق محروم می‌شوند، سرپرستی این کاروان را فردی روحانی به نام علوی بر عهده دارد. در مسیر راه عده‌ای دانشجوی دیگر که علاقه‌مند به کمک به مناطق محروم هستند، به جمع آن‌ها اضافه می‌شوند ولی آن‌ها در این مسیر اختلاف نظرهای بسیاری دارند که گاهی به بحث‌های ایدئولوژیک آن‌ها نیز ختم می‌شود. مشکل اساسی روستا خشک شدن چاه‌های آب است. چاه‌هایی که به گفته اهالی روستا نفرین دیو و پری آن را محصور کرده است. دانشجویان برای حل مشکل دست به کار می‌شوند و این امر باعث وحدت بین آنها می‌شود و سرانجام کار مشکل روستاییان حل می‌شود.


فیلم سینمایی «یک پرونده عاشقانه» به کارگردانی جورگو پاپاواسیلیو، جمعه 8 آبان ساعت 14:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی فرانسیس فولتون اسمیت و ماریِلا آرِنس آمده است: فلوریان فابر وکیل قدرتمند و ماهری است که در اغلب پرونده‌‏های خود به پیروزی نائل می‌‏شود. او اغلب وکیل شرکت‏‌های سرمایه‌‏دار است و در طی وکالت خود حقوق افراد و شرکت‌‏های خرده‌‏پا را با تبحر و زیرکی خود از راه‌‏های فرار قانونی زیر پا له می‌‏کند. اما شبی حادثه‌‏ای برای او رخ می‌‏دهد. در حالی که در جاده‏‌ای تنگ در حال رانندگی است، می‏‌بیند که ماشین گران‏‌قیمتی با دوچرخه‌‏سواری تصادف می‏‌کند و او را به شدت زخمی می‏‌کند. در این میان خود فلوریان نیز تا لب مرگ جلو می‌‏رود اما نجات می‏‌یابد. پس از بهبود اطلاع می‏‌یابد که مرد مجروح نمی‌‏تواند از حقوق خود دفاع کند، لذا مسیر زندگی خود را تغییر می‌‏دهد و در برابر شرکت‌‏های سرمایه‌‏دار و صاحبان آن می‌‏ایستد. خبرنگاری به نام سارا نیز در این موضوع به کمک فلوریان می‌‏آید و آن‌ها با کمک یکدیگر و ارائه مدارک مختلف دادگاه را مجاب نموده و در آخرین جلسه دادگاه پیروز می‌شوند. با پشت سر گذاشتن تمامی این اتفاقات، آن‌ها کم کم به یکدیگر علاقه‌‏مند ‏شده و تصمیم می‌گیرند ازدواج کنند.


قسمت دوم فیلم سینمایی «سقوط پنهان 2» جمعه 8 آبان ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.


شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «پدر» به کارگردانی آر. بالکی، پنجشنبه 7 آبان ساعت 9:45 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی آمیتا باچان، آبیشک باچان، ویدیا بالان و پارش راوال آمده است: آمولارته، نماینده مجلس هندوستان، به عنوان میهمان افتخاری و برای تعیین برنده مسابقه هنری تصویر هند به مدرسه کینگ ادوارد می‌آید. در آنجا بهترین طرح، که متعلق به پسر بیماری به نام آرو است، انتخاب می‌شود. آرو بیماری پروژریا یا پیری زودرس دارد و در 12 سالگی به شکل یک پیرمرد 60 ساله درآمده است. مادر آرو با عشق و علاقه و به تنهایی او را بزرگ کرده است. برنده شدن آرو در مسابقه تصویر هند برای او نقطه عطف بزرگی است و ...


فیلم سینمایی «تبادل سریع» به کارگردانی تریپ رد، روز جمعه 8 آبان 23:50 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این فیلم ماجرای هواپیمای حاوی مقدار زیادی دلار است که  قرار است آنها را برای تعویض با دلارهایی که قابلیت جعل ندارند، ببرد. عده‌ای سارق حرفه‌ای که با هواپیما موازی هواپیمای حامل پول پرواز کرده و وارد آن می‌شوند و...

لانس هنریکسون، لورنزو لاماس، مت ُاتو ل و آویوا جِیل در فیلم سینمایی «تبادل سریع» بازی کرده‌اند.


فیلم سینمایی «شمارش معکوس مرگ» به کارگردانی بیونگ وو کیم، روز جمعه 8 آبان ساعت 10:15 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی جونگ وو ها، جین هو چوی و دوئک مان چوی آمده است: یک تروریست با منفجر کردن پلی در سئول از مجری یک شبکه تلویزیونی می‌خواهد که رئیس جمهور را به این برنامه زنده خبری بیاورد تا رئیس جمهور برای مرگ 3 کارگری که در جریان ساخت و ساز پلی در سی سال پیش کشته شده‌اند، عذرخواهی کند. مجری برای این کار باید نهایت سعی خود را بکند. از طرفی تروریست در گوشی او بمب کار گذاشته و هر لحظه جان او در خطر است. در این میان او باید خواسته‌های سازمان امنیت، رئیس شبکه و تروریست را هم برآورده کند و ....


فیلم سینمایی «دژ پلاتین» به کارگردانی کی شی اوه تومو، جمعه 8 آبان ساعت 19:00 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه این فیلم با بازی کازوناری نینو میا و اتسوشی تویوکاوا آمده است: دولت ژاپن لایحه‌ای را تصویب می‌کند که به موجب آن از تمام شهروندان نمونه DNA  گرفته شود و در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود. این کار برای شناسایی بهتر هویت در مواقع مورد لزوم مثل شناسایی قاتلین و مجرمان بعد از ارتکاب به جرم است. در یک مورد قتل DNA قاتل با DNA آفریننده این سیستم تشخیص هویت مطابقت دارد. یک افسر پلیس ژاپن که مسئول رسیدگی به پرونده قتل است، به تعقیب او می‌پردازد و ...


شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «زیر نور ماه» به کارگردانی رضا میرکریمی، جمعه 8 آبان ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم با نقش‌آفرینی حسین پرستار، حامد رجبعلی، شقایق دهقان و مهران رجبی از این قرار است که: طلبه‌ای به نام سید حسن است که معتقد است چون مانند پدربزرگش میان مردم نیست و نفسش تاثیری ندارد، نمی‌تواند لباس روحانیت را بپوشد و تنها برای دلخوشی خانواده‌اش چنین می‌کند. روزی که لباس روحانیت را می‌خرد، در مترو پسرکی لباس او را می‌دزدد. جستجوی او برای لباس موجب آشنایی او با بی ‌خانمانان زیر پل رسالت می‌شود. او سرانجام همه کتاب‌هایش را می‌فروشد تا بتواند به آنها کمک کند. خواهر آن کودک نیز یک زن خیابانی است که اقدام به خودکشی می‌کند. سید حسن او را به بیمارستان می‌رساند. روزی که طلاب از دست استادشان ملبس می‌شوند، سیدحسن لباس روحانیت را از زن خیابانی پس می‌گیرد.


شبکه پنج سیما

انیمیشن «فرمانروایان مقدس ـ فرمانروایی داوود» به کارگردانی اميرمحمد دهستانی، پنجشنبه 7 آبان ساعت 13:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: سپاه بنی‌اسرائيل به فرماندهی تالوت به جنگ با کنعانيان به فرماندهی جالوت می‌رود. تالوت از بنی‌اسرائيل می‌خواهد که به فرمان خدا مقدار کمی از آب بنوشند ولی ايشان توجه نمی‌کنند و همين نافرمانی سبب سستی آن‌ها در جنگ می‌شود. حضرت داوود علیه‌السلام که فرمان الهی را اطاعت کرده است، در جنگ شرکت می‌کند و با فلاخن جالوت را به هلاکت می‌رساند و بنی‌اسرائيل پيروز می‌شوند. 

انیمیشن «فرمانروایان مقدس ـ نبرد داوود با آرامیان» به کارگردانی اميرمحمد دهستانی، جمعه 8 آبان ماه ساعت 9:00 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

داستان فیلم از این قرار است که سپاه بنی‌اسرائيل به فرماندهی تالوت به جنگ با کنعانيان به فرماندهی جالوت می‌رود. تالوت از بنی‌اسرائيل می‌خواهد که به فرمان خدا مقدار کمی از آب بنوشند ولی ايشان توجه نمی‌کنند و همين نافرمانی سبب سستی آن‌ها در جنگ می‌شود. حضرت داوود علیه‌السلام که فرمان الهی را اطاعت کرده است، در جنگ شرکت می‌کند و با فلاخن جالوت را به هلاکت می‌رساند و بنی‌اسرائيل پيروز می‌شوند.


فیلم تلویزیونی «بخشایش» به کارگردانی ماتیاس گلسنر، جمعه 8 آبان ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم با بازی برگیت مینیچ مایر، جورگن وگل و هنری استنج از این قرار است که: نیلز گالمان به همراه همسرش ماریا و پسرش به یکی از شهرها در شمالی‌ترین نقطه جهان در نروژ به نام هامرفست نقل مکان می‌کند. در اینجا ماریا یک شب از سر کارش که نگهداری بیماران است به خانه بازمی‌گردد و با چیزی که متوجه نمی‌شود چیست با اتومبیلش برخورد می‌کند اما برای اینکه متوجه نشود، چه کسی یا چه چیزی را زیر کرده از ماشین پیاده نمی‌شود و به خانه می‌رود. در خانه با ترس و نگرانی موضوع را با نیلز مطرح می‌کند، نیلز به محل تصادف می‌رود اما چیزی در آنجا نمی‌یابد. فردا در اخبار روزنامه‌ها می‌خوانند که شب پیش دختری مدرسه‌ای در حالی که داشته از منزل اقوامش به سمت خانه می‌رفته طی یک تصادف کشته شده است و ...


شبکه پویا

انیمیشن سینمایی «افسانه ایلیا و دزد سوت زن» پنجشنبه 7 آبان ساعت 20:00 از شبکـه پویا پخش خواهد شد.

انیمیشن سینمایی «شجاع مرد کوچک» به کارگردانی صمد غلامزاده، جمعه 8 آبان ساعت 20:00 از شبکه پویا پخش می‌شود.

این فیلم، داستان زندگي شهيد محمدحسين فهميده، رزمنده سیزده ‌ساله از دوران مدرسه تا زمان شهادت او در جريان دفاع از خرمشهر است. این نوجوان سلحشور الگو و سرمشق بزرگی برای مردم علی‌الخصوص کودکان و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس بود.


شبکه شما

فیلم تلویزیونی «نمایش تمام شد» به کارگردانی افشین علیزاده، جمعه 8 آبان ساعت 13:30 از شبکه شما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: احمد دانش‌آموخته‏ تئاتر و تولد یافته در خانواده‏‌ای تعزیه‌‏گردان، در حال حاضر برای تامین هزینه‏ درمان برادر جانبازش محمود که در گذشته شبیه‌خوان حضرت ابوالفضل (ع) بوده، مسافرکشی می‌‏کند. روزی او از سوی سحر محرابی برای ایفای شبیه حضرت ابوالفضل (ع) در تعزیه‌‏ای با شیوه‏ نوین به دانشکده دعوت می‏‌شود. تمرین آغاز می‌‏شود اما احمد به یک باره تمرین را در میانه آن ترک می‏‌کند و سحر علی‏رغم میل باطنی کسی دیگر را جایگزین احمد می‏‌کند، استاد مرتضایی که از مدرسان دانشکده است، اعتقاد دارد که دلیل ناراحتی احمد، وضعیت برادرش است. برای همین از احمد می‏‌خواهد به نمایشی که دو روز بیشتر به اجرای آن نمانده، باز گردد. احمد نمی‏پذیرد اما ...

کیوان محمود نژاد، هادی افتخار زاده ، وحیده صحرا نورد، بیتا آزادی و وحید منافی در فیلم تلویزیونی «نمایش تمام شد» تولید مرکز آذربایجان شرقی ایفای نقش کرده‌اند.



شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «آبی بیکران»، «مجهول»، «دست‌نوشته‌ها»، «نان سیاه» و «پرتگاه» پنجشنبه 7 آبان ساعت 12، 15، 17، 20:30 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «ماهی قرمز»، «گجینی»، «دریا دلان»، «خانه خرگوش» و «صفحه هشت» جمعه 8 آبان ساعت 12، 15، 17، 20:30 و 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی خوب