قم؛

دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با علما و مراجع قم

رئیس مجلس شورای اسلامی با جمعی از حضرات آیات و مراجع تقلید در قم دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با علما و مراجع قمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی باحضور در بیوت حضرات آیات صافی گلپایگانی ، سبحانی ،استادی، حسینی بوشهری  و حجت الاسلام والمسلمین فاضل لنکرانی با آنها دیدار و ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده هسته ای ، برنامه ششم توسعه کشور در ارتباط با مسائل سیاسی و اقتصادی تبادل نظر کرد.
 
علما در این دیدارها با قدردانی از تلاش مجلسی ها در خصوص برجام ابراز امیدواری کردند که دولت و مجلس بتواند با تعامل و همدلی گره های کور اقتصادی کشور را باز کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با حضور در بیت آیت الله مویدی قمی از جانباختگان فاجعه منا ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم برای آن عالم سفر کرده درجات و مغفرت را از خداوند متعال مسئلت کرد.
 
آقای لاریجانی در این دیدار از پیگیری  پرونده فاجعه منا خبر داد و گفت: متاسفانه همکاری نکردن مقامات سعودی تشخیص هویت مفقودان این فاجعه را با کندی مواجه کرده است.
 
وی افزود: البته از طریق دیپلماسی و دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه بین المجالس فشارها به دولت عربستان تشدید یافته و امیدواریم هرچه سریعتر تکیلف مفقودان منا روشن شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی رفتارهای غیر معقول دولت سعودی در قبال این حادثه را از عوامل مهم افزایش شمار جانباختگان و طولانی شدن تشخیص هویت آنها عنوان کرد و افزود: دولت سعودی تلاش زیادی کرد تا به ابعاد این فاجعه سرپوش بگذارد اما امروز جهانیان به بی کفایتی آل سعود در مدیریت حرمین شریفین پی برده اند.
 
دکتر لاریجانی با اشاره به شخصیت کم نظیر آیت الله مویدی قمی در دوران مبارزات انقلابی ، و دستگیری و شکنجه رژیم شاهنشاهی و همراهی با حضرت امام راحل و دوران هشت سال دفاع مقدس از صداوسیما خواست این عالم خدوم و مفسر قرآن و نهج البلاغه  بیش از پیش برای مردم معرفی کند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.