چرا آمریکا بیشترین تعداد زندانی را داراست؟

سایت اینترنتی "الترنت"نوشت: چرا آمریکا که ظاهراً مهد آزادی و دموکراسی است، به کشوری با بیشترین زندانی تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت اینترنتی "الترنت" نوشت: چرا آمریکا که ظاهراً مهد آزادی و دموکراسی است، به کشوری با بیشترین زندانی تبدیل شده است. در واقع نخبگان سیاسی و رسانه ای ما باید از خودشان خجالت بکشند. حدود بیست سال طول کشیده است تا بفهمند آمریکا بزرگترین کشور امنیتی و پلیسی در جهان است و تعداد زندانیان آمریکا حتی بیشتر از چین و روسیه است و چه از نظر تعداد زندانیان و چه از نظر نسبت زندانیان به جمعیت کشور از چین و روسیه بالاتر است. جمعیت زندانیان در آمریکا به حدی زیاد شده است که مسئولان به فکر آزاد کردن برخی از زندانیان افتاده اند. کارشناسان از دولتمردان می خواهند مجرمان صغیر و کم سن و سال را آزاد کنند و در بازداشت و زندانی کردن افراد برای فروش بدون مجوز سیگار در خیابان یا به صرف سیاهپوست بودن، بازنگری کنند. حتی به شکلی باور نکردنی رئیس اف بی آی هشدار می دهد نژادپرستی و خشونت پلیس خود عامل افزایش جرم و جنایت و جمعیت زندانیان است به طوری که آمریکا از سرزمین آزادی به اردوگاه کار اجباری و زندانی بزرگی شبیه گولاگ تبدیل شده است.

 در واقع تا زمانیکه نخبگان سیاسی و صاحبان قدرت و ثروت در آمریکا اذعان نکرده اند با سیاستها و برنامه های غلط خود همه تلاشها را برای اشتغالزایی و توسعه برنامه های اجتماعی برای کسانی که برای تهیه یک لقمه نان مشکل دارند، نابود کردند، توضیح این وضعیت برای زندانهای آمریکا دشوار است. آنها به جای اینکه مشکل فقر را حل کنند، عملا فقرا را که به علت فقرشان مرتکب جرم می شوند، زندانی کرده اند. اگر به حرفهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گوش کنیم کمتر کسی مثل برنی ساندرز پیدا می شود که جرائت کند از مسئولان بخواهد با اشتغالزایی میزان بیکاری را در میان جوانان سیاهپوست آمریکا به نصف کاهش دهند. در عوض آنها همچنان بر سیاستهای محافظه کارانه قدیمی اصرار دارند و معتقدند ریختن پول و سرمایه در بخش خصوصی برای همه شغل مناسب ایجاد می کند اما این حرفها و سیاست سالهاست که هیچ سودی به حال جوانان به ویژه جوانان رنگین پوست آمریکا نداشته است.

آمارها نشان می دهد آمریکا دو میلیون و دویست هزار زندانی دارد و چهار میلیون و هشتصد هزار نفر نیز به قید وثیقه آزاد هستند.این در حالیست که شمار زندانیان در چین یک میلیون و هفتصد هزار نفر  و در روسیه ششصد و هفتاد هزار نفر است. در واقع از زمانی که الگوهای نولیبرال در آمریکا اجرا شد، تعداد زندانیان این کشور به طور چشمگیری  افزایش یافت. آمریکا به لحاظ سرانه نیز بیشترین زندانی را دارد. در آمریکا بر اساس آمریکا سال 2013، از هر یکصد هزار نفر جمعیت این کشور هفتصد و دو نفر زندانی بوده اند این در حالیست که درباره کوبا این رقم پانصد و ده نفر و در روسیه چهارصد و شصت و هفت نفر بوده است. همچنین سی و نه درصد از جمعیت زندانیان آمریکا را سیاهپوستان و لاتین تباران تشکیل می دهند و این نشان از نژادپرست بودن دستگاه قضایی و سیستم کیفری آمریکا دارد. از هر سه سیاهپوست آمریکایی یک نفر بخشی از زندگی خود را پشت میله های زندان می گذراند. حدود نیمی از زندانیان در آمریکا برای نقض قوانین مربوط به مواد مخدر زندانی شده اند. کارشناسان معتقدند افزایش شدید زندانیان در آمریکا چهار علت اصلی دارد. اول از همه نژادپرستی آشکار در میان مجریان قانون و دستگاه قضایی ، دوم طرح معیوب نیکسون در مبارزه با مواد مخدر،‌ سوم قوانین جزایی ناقص و معیوب و چهارم اطلاحیه سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار موسوم به قانون اصلاحیه صدور احکام است که قضات را مجبور می کرد حداقل مجازاتهای شدید را تعیین کنند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
اگه درصدی حساب کنیم میزان زندانیان ایرانی بیشتر از آمریکا ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
هر که بامش بیش برفش بیشتر.جرم وجنایت زیاد و زندانی زیادتر. جنایت مال سفید پوست هاست متاسفانه زندان برای رنگین پوست هاست!!!!!!
آخرین اخبار