مشهد؛

طرح جامع گردشگری نيشابور تدوين می شود

معاون هماهنگی امور عمراني استانداري خراسان رضوی گفت: توجه به گردشگري و ميراث فرهنگي مي تواند راهكار مهم توسعه نيشابور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد مقدوري در كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي افزود:برای توسعه گردشگري نيشابور، تدوين و اجراي طرح جامع گردشگري يكي از مهمترين راهكارهاست که اين طرح به زودي تدوين مي شود.

وي با بیان اینکه برای اجرايي كردن اين طرح نيازمند يك گام اساسي هستيم گفت : تشكيل يك سازمان اجرايي و نيز تامين مالي اجراي اين طرح از سوي بخش خصوصي و دولتي مي تواند به تدوين و اجرايي شدن اين طرح كمك كند.

معاون استاندار خراسان رضوي افزود: براي پيشبرد كارها نيازمند انسجام بخشي و همدلي همه دستگاه ها هستيم و خوشبختانه شهر نيشابور با توجه به سابقه فرهنگي وتاريخي كه دارد مسير توسعه را به خوبي طي مي كند.

محمد مقدوري با اشاره به ارائه طرح جامع گردشگري نيشابور توسط بخش خصوصي در اين جلسه گفت: اين طرح در جلسات بعدي نيز بررسي و بعد از تصويب در كارگروه تديون و اجرايي خواهد شد.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز دراين كارگروه با اشاره به اهميت شهر تاريخي نيشابور و جايگاه اين شهر گفت: نيشابور شهر بزرگ و تاريخي و مهمي است كه بايد به اقتضاي جايگاه فرهنگي و تاريخي نيشابور براي اين شهر كار كرد.

حسين زارع صفت افزود: از همكاري و فعاليت هاي بخش خصوصي در توسعه شهر نيشابور و در فعاليت هاي مرتبط با ماموريت هاي سه گانه اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي استتقبال مي كنيم.

وي گفت: نيشابور يكي از شهرهاي مهم در حوزه گردشگري است و بايد موضوعات مهمي مانند پژوهش و انجام فعاليت هاي تحقيقي و آموزش براي سطوح مختلف اعم از مردم و مديران اين شهرستان مانند دهياران و بخشداران برگزار شود تا به توسعه گردشگري در نيشابور كمك كند.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به ضرروت توسعه گردشگري در نيشابور افزود: به همين منظور به نظر مي رسد بايد كميته اجرايي گردشگري در اين شهرستان تشكيل شود.

زارع صفت به سابقه فرهنگي و تاريخي و آثار بي نظير باستاني در نيشابور اشاره كرد و افزود: محوطه تاريخي شادياخ يكي از مهمترين محوطه هاي تاريخي است كه در همين ارتباط شوراي راهبردي شادياخ نيزدر راستاي توسعه نيشابور تشكيل خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.