نفت در طی هفته؛

عرضه بنزین 1000 تومانی از اول آذر/ مشکلی برای تأمین سوخت ایرلاین‌ها ندارد

مشروط شدن پرواز ایرلاین های ایران ایر تور و آسمان، عرضه بنزین 1000 تومانی در جایگاهها از اول آذر از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت در طی هفته گذشته شاهد تحولات موثری در بخشهای مختلف بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توسعه ميادين مشترك جزء اولويت‌هاي اساسي مسولان وزارت نفت است گفت: باید سرمایه گذاری جدید درصنعت نفت را به سمت توسعه میادین مشترک سوق داد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنعت CNG،با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد تاکسی‌ها و 70درصد حمل و نقل عمومی در کشور گاز سوز شده‌اند گفت: بایستی کیفیت مصرف سوخت، تست ایمنی و اصالت مصرف سوخت در کشور مورد توجه قرار گیرد.

یوسفی‌پور با اشاره به اینکه در سال 93، 212 نفر توسط مرگ خاموش جان خود را از دست داده‌اند، گفت: شرکت ملی گاز ایران یکه‌تاز عرصه فرهنگی ایمنی مشترکین خانگی گاز طبیعی است و در این میان جای سایر وزارتخانه‌ها خالی است.

بنزین 700 تومانی تا پایان آبان ماه اعتبار دارد و از اول آذر سهمیه 700 تومانی به قیمت هزار تومان در جایگاه‌ها عرضه می‌شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه مجموع قرارداد صادراتی گاز را حدود 60 میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 35 میلیون مترمکعب صادرات گاز داریم.

مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور از حضور شرکت‌های سرمایه‌گذار در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت خبر داد و گفت: تاکنون ریالی از بابت یارانه‌ها دریافت نکرده‌ایم.

یارانه 45هزاروپانصد تومانی نقدی آبان‌ماه، سه‌شنبه شب این هفته به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور در حالی از واردات روزانه 10 میلیون لیتر بنزین خبر داد که چندی پیش مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران خبر مربوط به صدور مجوز واردات 10میلیون لیتر بنزین را اعلام کرده بود.

رئیس انجمن خوردگی ایران گفت: سند مدیریت خوردگی بعد از گذشت چند سال از سوی وزیر نفت به امضا رسیده و ابلاغیه صادر شده هنوز به مرحله اجرایی درنیامده است.

مدیرکل راهبردی نظام نگهداری، تعمیرات معاونت امور مهندسی وزارت نفت با اشاره به اینکه جای مدیریت و دانش نفت در صنعت خوردگی خالی است، گفت: صنعت نفت با وجود قدمت 108 ساله هنوز دانش کافی در زمینه خوردگی ندارد.

رئیس پدافند غیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران حوزه HSE به عنوان یکی از اساسی ترین موضوعات صنعت به شمار می رود بنابراین قرار است که سه گروه آلمانی به عنوان مشاور در طرح های ایمنی شرکت ملی گاز ایران مشارکت تا از تجارب بین المللی آنها استفاده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:برای خارج شدن از رکود اقتصادی نیازمند تعریف تقاضا و برای ایجاد تقاضا دولت راهی جز تامین مالی ندارد و در این بین دولت در عین مدیریت تورم برای خروج از رکود تعریف نقدینگی می‌کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در طرح های صنعت نفت به دنبال اصلاح قوانین و رفع موانع هستیم گفت: بستر حقوقی و قانونی سرمایه گذاری ایرانی و خارجی در حوزه صنایع بالادستی و پایین دستی فراهم شده است.

مشاور مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان اینکه ظرفیت فعلی عرضه CNG کشور به حدود دو میلیون و 600 هزار مترمکعب در ساعت رسیده است، تاکید کرد: به طور متوسط روزانه حدود 20 میلیون مترمکعب گاز از طریق جایگاه‌های CNG در کشور عرضه و توزیع می شود.

زنگنه معتقد است دبه کردن جزو لاینفک در قرارداد صادرات گاز با خط لوله است از این رو نباید از چانه زنی همسایگان عصبانی شد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از گسترش مراکز درمانی در استان تهران خبر داد و گفت: این طرح از اول آذر ماه اجرایی می‌شود.

مدیر امور بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال حاضر با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش مشکلی در تأمین سوخت شرکت‌های هواپیمایی ندارد گفت: فقط دو شرکت آسمان و ایران ایر تور در حال حاضر به دلیل عدم مراجعه سوخت را به صورت نقدی تهیه می‌کنند.

موضوع بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بابت دریافت سوخت پس از تغییرات نرخ بنزین، به مشکلاتی تبدیل شد که تا کنون رفع نشده است.

در حالی که درتمامی دنیا، دولت‌ها به دنبال ایجادوتوسعۀ زیرساخت‌های اطلاعاتی خودبرای مدیریت بهترکشور هستند،سامانۀ هوشمند سوخت در حال نابودی است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی گفت: بخش خصوصی تحرک لازم برای آماده کردن شرایط برای خوراک را دارد به طوری که طی 5 سال آینده شرایط توسعه سنگین شروع خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار