سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی برای طرحهای آب و فاضلاب استان تهران

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه 41 پروژه در آب و فاضلاب استان تهران اجرا خواهد شد گفت: برای عملیاتی کردن این طرحها 10هزار میلیارد ریال معادل 260 میلیون یورو هزینه برآورد شده است.

علیرضا نوذری‌پور قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: استان تهران بزرگترین شرکت خدماتی در سطح خاورمیانه است که ماموریت تامین آب و دفع فاضلاب جمعیت 13 میلیون نفری را  در منطقه خشک و نیمه خشک انجام دهد.
وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت جدی برای تامین آب شرب و نیز بخش کشاورزی قرار است از منابع خارجی برای 41 پروژه فاینانس خارجی و سرمایه داخلی از خرید تضمینی و بیع‌متقابل و BOT اجرا شود.

نوذری‌پور ادامه داد: در استان تهران برای اجرای 31 پروژه اعتباری بالغ بر 10هزار میلیارد ریال فاینانس خارجی تخصیص یافته و در این خصوص جلسات کارشناسی برگزار شده است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: استان تهران یکی از بزرگترین تصفیه‌خانه خاورمیانه را دارد در حال حاضر خروجی این تصفیه‌خانه 8مترمکعب در ثانیه است و در این تصفیه‌خانه انرژی پاک تولید‌ می‌شود به طوری که بیش از 5 مگاوات برق تولیدی از انرژی پاک بوده و اینها موضوعاتی است که زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم می‌کند. 

نوذری‌پور، از آمادگی سرمایه‌گذاری در بخش انرژی برقآبی خبر داد و گفت: سامانه دوم آب یکی از جذابیت‌هایی است که به عنوان طرحهای اجرایی مطرح شده است همچنین هدررفت آب یکی دیگر از مقوله‌هایی است که با حمایت استاندار و رئیس برنامه‌ریزی استان تهران تمام مراحلی اجرایی را طی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه 41 طرح توسط بخش خصوصی و شرکتهای خارجی اجرا خواهند شد افزود: با حمایت دولت و استفاده از فاینانس خارجی می‌توانیم طرحها را به سرانجام برسانیم.

نوذری‌پور ادامه داد: برای اجرای این طرحه 10هزار میلیارد ریال معادل 260 میلیون یورو هزینه برآورد شده است.  

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار