جريمه هاي راهنمايي و رانندگي بعد از 60 روز دو برابر مي شود؛

اختصاصي //جريمه هاي معوقه راهنمايي و رانندگي از طريق پيام كوتاه ابلاغ مي شود

رئيس مركز اجرائيات رامور ناجا گفت: در قانون جديد راهنمايي و رانندگي جريمه هاي معوقه از طريق پيام كوتاه به متخلفان ابلاغ مي شود.

عباس دهقان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در قانون جديد راهنمايي و رانندگي از طريق پيام كوتاه به متخلفان ابلاغ مي شود و كساني كه به هر دليلي جريمه شده اند و 4 ماه از تاريخ جريمه آنها گذشته است پليس راهنمايي موظف به اطلاع رساني به راننده يا مالك خود رو است كه آن هم از طريق پيام كوتاه انجام مي شود.
وي تصريح كرد: بعد از ابلاغ پليس راهنمايي و رانندگي راننده يا مالك بايد نيست به پرداخت جريمه اقدام كند .

وي با اشاره به اينكه اگر بعد گذشته يك ماه از ابلاغ پليس راهنمايي رانندگي راننده مالك يا راننده اقدام به پرداخت جريمه نكند، خاطرنشان كرد: گواهينامه و پلاك در سيستم راهنمايي و رانندگي توقيف شده وهيچ گونه خدماتي به آنها داده نمي شود.
وي همچنين از افزايش مدت زمان دو برابر شدن جريمه ها از 30 روز به 60 روز خبر داد و گفت: در قانون جديد افراد متخلف 60 روز فرصت دارند تا جريمه خود را پرداخت كنند در غير اين صورت جريمه آنها دو برابر مي شود.
رئيس مركز اجرائيات رامور ناجا گفت: در قانون جديد جريمه بيش از 300 هزار تومان خودرو توقيف مي شد كه در اين قانون اگر فردي مبلغ جريمه اش يك ميليون بيشتر شود از طريق پيام كوتاه پليس رامور، ابلاغ شده و بعد از يك فرصت يك ماه اگر پرداخت نشود خودرو توقيف مي شود.
وي در خصوص جريمه هايي كه اشخاص نسبت به آنها اعتراض دارند نيز گفت: از سال 85 سيستم هدفمند شده و جريمه هاي غيرواقعي ثبت نمي شود.
وي تصريح كرد: در صورتيكه به عمدا جريمه ايي صادر شده باشد و شخص با استدلال كافي ثابت كند كه جريمه اشتباه است ،ماموريي كه اين كار را انجام داده بايد از جيب خود جريمه را پرداخت كند./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار