وقتی درمان بر پیشگیری پیشی می‌گیرد

ششمین قسمت برنامه «شریان» با موضوع پیشی گرفتن سیاست‌های درمانی به جای پیشگیری از بیماری طی سالیان گذشته در ایران، سه‌شنبه 10 آذر از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجموعه «شریان» که تاکنون پنج قسمت آن از شبکه افق پخش شده، به موضوع طب سنتی ایرانی و جایگاه آن در دانش پزشکی جهان می‌پردازد.

در ششمین قسمت هم که سه‌شنبه این هفته به روی آنتن می‌رود، بحث نظام سلامت و توسعه آن در ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این امر طی سال‌های گذشته گرفتار سوء مدیریت‌هایی شده، سیاست‌هایی که به جای پیشگیری از بیماری‌ها، به دنبال افزایش هرچه بیشتر تخت‌های بیمارستانی و مراکز تصویربرداری بوده است.

بر اساس نتایج آخرین تحقیقات صورت گرفته، آفت‌کش‌هایی که در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، آنتی‌بیوتیک‌ها و مواردی از این دست، بیش از آنکه به درمان بیماری‌ها کمک کنند، به گسترش امراضی همچون سرطان می‌انجامند و این در حالی است که سیاست‌های بهداشتی، کمتر در راستای حذف اینگونه موارد بوده و بیشتر بر افزایش امکانات درمانی متمرکز بوده است.

کارشناسان طرف گفتگو در این برنامه در مورد این سیاست‌ها و تاثیرات آن بر روی سلامت اجتماع به بیان مطالبی می‌پردازند.

در این قسمت با فاطمه رخشانی معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد آیتی معاون فرهنگی و امور دانشجویی وزارت بهداشت و محمد دریایی متخصص علوم زیستی، گیاهان دارویی و طب سنتی گفتگو شده است.

سعید کاظمی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این مجموعه است و نادر طالب زاده هم به عنوان مشاور هنری و ناظر کیفی او را همراهی کرده است.

ششمین قسمت «شریان» ساعت 18:30 روز سه شنبه 10 آذر از شبکه افق پخش می‌شود و بازپخش آن هم برای ساعت 23.30 در نظر گرفته شده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار